Hallå!
Kul att höra om allas påsklov :).
Här har vi också påsklov :).
Har åkt till min föredetta hemstad och hälsar på alla, bodde först hos svärisarna men dem blev så förkylda så vi fick lov att flytta på oss så nu bor jag hos min pappa och hanns fru istället :).
Äldsta sonen ville dock inte alls flytta på sig utan vara hos farmor och farfar han fick vara kvar för dem så jag tog med mig bäbisen och mitten flickan och åkte. Sedan dess har inte pojken velat följa med mig på något. Jag vet itne vad jag ska tycka. Jag blir uppriktigt ledsen av att han bara vill vara hos farmor och farfar....han vill inte ens hälsa på sin kusin :(. Han är lite speciell och har särskilda behov och dagis har kontaktat elevhälsan och vi en barnpsykolog sedan en tid tillbaka. Just nu känns det mest bara som att han tycker mer om farmor än mig och det är jätte jobbigt!!! han vill heller inte prata med mig i telefonen :(. Han vill mest bara vara där ute hemma hos dem....alltså typ gå ut och leka där men inte åka omkring så mycket, han är nöjd bara han får vara ute där och leka utanför huset eller inne och leka med sina traktorer eller titta på film. Det värsta är att det verkar på hanns kroppsspråk som att han är mer tillfreds där än hemma....fy känner verkligen att jag inte räcker till....älskar ju honom lika mycket som de andra barnen och vill ha honom hos mig, även om jag måste medge att det är väldigt lugnt utan honom.
Boulder: Jag känner igen besvikelsen, min sambo har svårt med just det där. Tror han laddar för mycket inför det roliga som vi ska göra och allt blir förstört och han blir ledsen när det går tokigt och det blir skrik och bråk. Jag känner dock att han kan ta sig an lite stora projekt...istället för att göra världens utflykt så tar jag barnen ut på gården istället och tar med fika...barnen blir minst lika nöjda som om att man skulle ut på det där "perfekta" stället som ändå ligger för långt borta och dessutom slipper man bli besviken om det går åt skogen av någon anledning.
sedan måste man ju givetvis krydda till tillvaron ibland och göra något lite mer avancerat :), ibland går det bra och ibland mindre bra och tror bara att det är så....dock undviker vi att göra sådant som vi vet av erfarenhet funkar mindre bra för barnen.