Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
Favoritar
Favoritar
Hej alla! Jag har en flicka på 2 mån och en pojke som är 17 mån. Roligt att få utbyta erfarenheter här :) Lilltjejen var absolut inte planerad, jag fick smått panik när testet visade plus faktiskt! Men nu är vi såklart jätteglada att hon är här :) man anpassar sig snabbt! Däremot beundrar jag er som har ännu fler barn tätt :) det känns som att två räcker gott och väl :)
Hej! Jag är lite nyfiken på vilka reaktioner ni har märkt av hos det äldre barnet när syskonet kom? Typ förändringar gällande mat, sömn, humör etc. Min kille är 18 månader snart och lillsyrran snart 3 mån.
Jag tror att fördelen är att våra storasyskon är för små för att bli speciellt svartsjuka. De vänjer sig nog snabbare än om de hade varit lite äldre. Kan jag tänka mig. Vi har oxå varit hemma båda sen lillan kom, tack och lov :) men nu blir jag ensam i december då mannen börjar jobba. Sen börjar storebror dagis i januari. Jag oroar mig lite, kommer bli tuffa dagar säkert...
Ronja: jo det är ju upp och ner. Och allt är relativt, jag har nog med 2 ungar, men du har ju TRE :)
Hej alla stålmammor (och kanske nån pappa?)
Jag har en fråga till er som har fler än 2 barn tätt. Är det stor skillnad från att ha två st till tre st? Jag tänker lite "en mer eller mindre..." när man lika är inne i småbarnskarusellen :) eller vad säger ni?