Linapina skrev 2011-10-27 11:30:46 följande:
Men du... vad tråkigt! Kan ni stanna upp med renoveringen ett tag? Kan ni kanske gå och prata med nån? Göra nånting bara du och din kille? Jobbar du eller är du hemma?
Men jag känner absolut igen mig i det du skriver. Vi har också bråkat en del det sista, tror att det mest är att vi är så trötta och att tiden inte räcker till till allt man vill göra.
Vi har stannat upp så gott som. Vi renoverade nästan hela huset första halvåret och gör nu bara lite då och lite då...
Vi har gått (går) på familjerådgivning, och det funkade väl ok, men nu är det dåligt igen.
Vi jobbar båda två nu. Jag började i aug. Känns inte som vi tycker någonting är kul längre. Alltså att vi tycker om olika saker, och därför gör vi nästan aldrig nåt ihop. Vi är typ bara hemma. Jag är mycket mer social än vad han är, och saknar den biten. Visst går jag ut och jag träffar vänner, men jag saknar att göra sociala saker med honom.
Jag ser snart ingen annan utväg än att skiljas, och då står man här med två barn och har splittrat familjen.
Visst är tiden ett problem. Jag hatar tid. Varför kan man bara inte få göra allt man vill utan att känna sig ständigt stressad och uppjagad?
Nä, såhär skulle inte livet bli. Jag skulle ju vara så lycklig, jag som längtade så länge efter en familj...