Inlägg från: Liszan |Visa alla inlägg
  • Liszan

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Vilken bra tråd!

Jag har en liten grabb på snart 15 mån och väntar bebbe nr 2 i januari, så det blir 18 mån mellan.

Idag jobbar vi heltid o lillen går på dagis, han har precis börjat där och det går bra än så länge. Det kändes dock lite konstigare för mig som började jobba i 6 månaden :=)

Jag tyckte i alla fall att det är bra att få en liten break från mammaledigheten efter att ha varit hemma i 15 mån, på¨så vis längtar jag kanske till att gå hem igen. Dessutom var det viktigt för oss att lillkillen fick börja på dagis INNAN nästa kommer så inte han känner sig undanskuffad i samband med det.

Jag har haft en teutonia, en resevagn/sulky av mindre känt märke o slår till på en UJ duo. 

Storkok är himla bra, jag har dock lite svårt för att få plats med allt i frysen, o matlådor tar sån himla plats.

Men om man äter nåt med tex biffar eller köttbullar (med potatis eller pasta) o de blir över, kan man göra en god gryta på dem o äta med ris istället för potatis...då har man fått till 2 rätter på i princip samma...

• Liszan

Nu har jag äntligen läst allt jag gått miste om! Vad kul att det börjar bli lite fart på den här tråden Glad

Nu är jag i v 31 om 2 dar(!). Det går himla fort. Är så glad att jag fattade beslutet att gå o jobba trots denna graviditet och den korta tid som det blir. Tycker det är skönt att få träffa vuxna, att man får nåt gjort, något som inte har att göra med blöjor, gullegull, böcker, matande, torkande osv osv, även om allt det oxå har sin charm. Jag var faktiskt rätt orolig för att bli deprimerad, känna att jag har fastnat i ett blöjträsk. Men nu när jag är borta om dagarna börjar man tycka det är kul att planera igen, ledighet, ytterligare en spjälsäng o allt som hör till...

Jag är dock fortfarande lite orolig för hur det faktiskt kommer att bli. Jag räknar naivt med att minstingen mest sover de första månaderna. Men med vetskapen om hur lång tid det tog för mig att bli någorlunda återställd efter förra graviditeten, är jag orolig för att inte orka så mkt med min son. Han vill ju gärna leka, springa o vara ute....tänk om jag inte kommer ha den energin? Vet samtidigt att jag inte böör oroa mig för något i förväg....men det är ju oundvikligt.

Nu börjar det även bli rätt tungt. Har börjar få extrema besvär med foglossningen sedan ett par veckor tillbaka. Jag  som varit så glad över att jag inte alls gått upp så mkt i vikt jämfört med förra gången och allt har känts aningen lättare. Men nu har det börjat....

Jag hoppas däremot på att det blir som någon annan i tråden nämnde, att det blir lättare när tvåan väl är här, att man blir rörligare o lättare. Och framför allt att man då vet hur det är, nu kan man bara gissa och spekulera...

Något roligt, just med tanke på att trådens grundstomme ligger just i att vi får/har barn tätt, så har jag redan glömt vissa saker! Hur var det nu man skulle göra med sömnen? Bäddning i liggdelen? Amningen? Allt som man höll på med i så många månader för inte alls så längesen känns helt plötsligt så avlägset och främmande! 

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)