Inlägg från: Smulan87 |Visa alla inlägg
  • Smulan87

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Får jag hoppa in?

Ensamstående med en pojke på 2år och en flicka på 7 månader.
  • Smulan87
    Superbia skrev 2011-10-30 21:27:06 följande:
    Klart att du är! Alla är välkomna hoppas jag Glad
    Haha, jag tycker iaf att 22 månader är rätt tätt. Båda är blöjbarn och att vara själv gör
    allt tio ggr jobbigare, och trött blir man! Jag tackar gudarna att barnen somnar samtidigt,
    och vaknar samtidigt!! =)
  • Smulan87
    Superbia skrev 2011-10-30 21:31:52 följande:
    Ja, det där med att barnen är synkade med sömnen gör ju väldigt mycket. Vet själv såna dagar som de bara avlöser varann och jag inte får en lugn stund för mig själv. Det är dagar som jag gärna åker hemifrån när sambon kommer hem. Och du har ingenstans att åka iväg så jag kan ju bara föreställa mig Obestämd
    Jag är ALDRIG (!) ledig så det är väl hårt, men jag har vant mig. Visst jag har fått MASSOR med vita hårstrån pga
    av stress och allt de där xD men äsch, dom växer upp nån dag dom med! :) och jag kommer inte alltid vara ensam!

Ni som har syskonvagn, vilken har ni? är bara lite intresserad!
    Sover era barn samtidigt?

Min son är 2½ nu, han blir ter i Juni nästa år. När tösen blir större, och börjar leka med "hans" (det är deras) leksaker, så känns det som att han kommer försvara det som hans, jag vet inte, men vad är er erfarenhet?
  • Smulan87
    Med första barnet, född 09, gick jag från 57 till 101 kg. gick ner till 74, sedan 67, sedan gravid
    igen, och upp till 86, och står nu på 74 kg. Men ni ser.. ökningen med första barnet totalt förstörde
    min mage...! Idag kl 15:50 ska jag till kirurgen som då skall fatta ett beslut om landstinget kommer
    att bekosta en bukplastik till mig eller inte. Men kan denna tjejen få det, kan jag det!
    (beckahbitch.blogg.se/) Jag har även delade  magmuskler. Jag får lätt in 2-3 fingrar på bredden,
    och jag KÄNNER dagligen att det inte står rätt till, riktigt obehagligt, så aa, vi håller tummarna idag!

!
  • Smulan87

YES!!!!!!!!!!!!!!!

Jag får operationen!!! Fick inget datum, får de hem med posten. De blir inte
    innan jul iaf, men DE hade jag räknat med FETT så haha  =D till våren typ! =D
    SÅÅÅÅ GLAD!!!

Ja den ser HEMSK ut magen, TeresaBeth.. >.< haha!

Jag har 4 cm mellanrum.

Om du ligger ner, och spänner magen, känn precis ovanför naveln om du får in fingrar,
    de känns som en lång grop kan man säga! Svårt att förklara! =) haha

• Smulan87

Ni som har barn som inte åker vagn,eller ja, även som åker vagn,
    när tycker ni som har äldre barn, att det börjar bli dags att sluta med
    barnvagn? Devin är 2½, har funderat på att sälja av ALLA 4 vagnar
    och köpa EN enkelvagn, med ståbräda, eller syskonsitts typ.

Men, jag har ej körkort, och jag GÅR överallt, långa sträckor, rundor..
    så det kanske är bäst att ha syskonvagn ett tag till? hur gör ni?

• Smulan87
    lol0809 skrev 2011-10-31 22:35:45 följande:
    Får jag va med här? Har lilla Isak född 080308, lilla Kevin född 090311, lilla Milo född 101214 och bf med en flicka 120331
    Triss i pojkar =) vad roligt, blir de fler barn efter tösen? =)
    Vad kul att det blev en liten flicka med! =)
  • Smulan87
    Zippo - ja oj, då kanske dom gör så att dom syr ihop dina magmuskler, det är inte
    så superbra att ha dom så pass delade! Hoppas du får det beviljat! =) de tror jag!
    Jag ser ju typ nygravid ut hela tiden, mindre kul..=P

Ronjas Mamma - Min son sover aldrig om dagarna =) haha.. då somnar han inte
    på kvällen sedan >.< Han och Ellen lägger sig sammtidigt kl 18 varje kväll, och sover till
    07 dagen efter. Ellen vaknar kanske 2 ggr för mat.Dom sover i samma rum sedan två
    månader tillbaka, går superbra!

TeresaBeth - Tack!! =)

Kaffemoster - Min första graviditet var hemsk. Gick från 57 till 101 kg. Fet AB, och
    hade ont i kroppen så jag trodde jag skulle dö eller något. Tog drygt ett år att gå
    ner i vikt och magen var förstörd. Andra barnet, ökade 12 kg, och var jättefin! =)
    Gick ner till inskrivningsvikten på drygt en månad eller två.
  • Smulan87
    GrönaDruvan skrev 2011-11-02 21:12:31 följande:
    Frågan är om dom tar mig på allvar när jag är så smal för övrigt??? Jag är nog "ingen klassisk" förstörd gravidmage..
    Ja de vet man aldrig, men fråga skadar inte! =) det kan ju bli problem kanske
    längre fram om man inte gör något åt magmuskulaturen? Jag riktigt känner
    av att mina är delade, riktigt jobbigt! men som sagt, den där tjejen bekah, som jag
    länkade om, hon är också supersmal! och hon fick en operation pga delade
    magmuskler bland annat! =)
Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)