Inlägg från: cocos87 |Visa alla inlägg
  • cocos87

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Någon som vill skriva in mig på listan? Jag har barnen Nathalie 090607, Leo 101105 och väntar nu tredje med bf 120503

Nathalie 090607, Leo 101105, väntar smått igen med BF 120503
  • cocos87

Tycker det är väldigt skönt att läsa att det är fler som har det lite stressigt innan man kommit utanför ytterdörren jag blir lika stressad varje gång men sen när man väl är ute så funkar allt verkligen jättebra!

• cocos87
    Tesselein skrev 2011-10-30 21:42:42 följande:
    Hej, hoppas man kan hoppa in har trots att nummer tva inte ar fodd annu? Har en dotter pa 14 manader och nasta bebis ska enligt planerna anlanda om 4 veckor.

Ar valdigt nyfiken pa hur ni andra har gjort med den forstfadda nar ni har legat pa BB. Vad ar bast, att traffas pa BB eller att vanta med att introducera lillasyster/bror nar man kommer hem? 
    Vår dotter var hemma hos oss med sin mormor, vi åkte till förlossningen på morgonen och kom sedan hem på eftermiddagen med lillebror, det funkade jättebra. Vi har sagt nu med nästa att om det skulle ske något oväntat så vi blir kvar ett tag så får syskonen komma dit och hälsa på, annars gör vi som sist
  • cocos87

Hej tjejer
    Var otroligt länge sedan jag var in och skrev här, men läser gör jag ofta
    Jag fick i tisdags mitt tredje barn och idag ska vi åka hem från sjukhuset, ska bli otroligt spännande att se hur livet ska bli med tre små barn!!

• cocos87

Tack! Det blev en liten flicka min "stora" tjej är så otroligt stolt över lillasyster och vill att hon ska vara med och äta tårta på hennes 3 års kalas som är nu i början sv. Juni. Min son gillar däremot inte alls lillasyster, hon duger mest till att agera slagpåse, jag hoppas att det blir mkt bättre snart!

• cocos87

Tack :)
    Jag mår otroligt bra trots att jag blev sydd! Men själva förlossningen var underbar, den tog endast 4 timmar så jag kunde inte ha önskat en bättre förlossning

• cocos87
    tilj75 skrev 2012-05-29 21:24:52 följande:
    Camillas; Jag är glad att mina tvillingar inte kom först utan att jag redan hade barn sen förut. Om de kommit först så hade det nog varit mycket jobbigare. Iom att jag redan hade barn så var jag van och att få två på en gång blev inte så jobbigt. Om du förstår vad jag menar...
    Jag tycker att jag hinner med alla barnen. Eller, visst känner jag mig otillräcklig ibland, men gör inte alla det? En av mina bästa vänner har bara ett barn och klagar på att hon inte hinner/orkar/vill. Klart jag har dåligt samvete ibland, men jag försöker att låta bli, jag tror att mina barn har det väldigt bra och har föräldrar som är bra. Jag ger inte mina barn massor av pengar och prylar och smesterresor, men jag ger dom annat istället. Äsch, vad jag svamlar. =)
    Enormt starkt jobbat att klara av 4 så små barn tycker jag!
    Jag håller på att bli galen nu med 3 Slutar man någonsin vara såhär stressad? Minsta är idag 2 veckor och jag fixar just nu största tjejens 3 års kalas som är om en vecka.. Nu har jag även blivit ensamstående så då hinns det inte med så mkt förutom just barnen, jag somnar i soffan vid 19 tiden varje kväll  
    Hur orkade ni den första tiden med nyfödd och syskon på det?
    Aanja skrev 2012-05-29 21:38:32 följande:
    Hej!
    Får jag vara med här?
    Jag har två barn med 17 månaders mellanrum, den minsta är 3,5 månader nu. Har läst lite i tråden och det känns som att jag har mycket matnyttigt att lära av er mer luttrade mammor:).

Jag undrar om någon av er hade problem med att den/de stora slog sitt småsyskon? Min stora tjej (fyller 2 i september) tar alla tillfällen att nypa riva bita och smälla till lillebror. Det är jättejobbigt och jag blir både arg och ledsen. NÄR går det över?
    Ååh, min son som är 18 mån vill gärna nypa och slå nyfödda lillasyster, är skit jobbigt när man måste bära bebben konstant för att hon inte ska behöva agera slagpåse! Har din tjej varit våldsam mot lillebrorsan från start eller har det kommit nu på senare tid?

• cocos87

LNE - det måste ni känna efter själva hur ni vill och orkar, ni ska inte tänka på vad andra tycker! Nu har jag ju precis fått min tredje (2 veckor och 2 dagar) och jag börjar precis komma in i livet som tre barnsmamma, jag ångrar inte mitt tredje barn, tvärt om känns hon som det sista som behövdes för att familjen skulle bli komplett, men sen är hon väldigt enkel än så länge ;) självklart stressar jag mer nu och har lite mer att göra men det är inte jättestor skillnad på två och tre barn, det var mkt värre när tvåan kom!!!

• cocos87

Vad roligt att ni skriver så mkt, bara det att jag inte kan hålla erat tempo
    Ja88 - nu är min minsta 3 veckor och nätterna går faktiskt riktigt bra! Visst är man trött och så men jag går och lägger mig vid 21-tiden just nu så jag ska orka med och det funkar! Lillan vaknar var 3e-4e timme för mat men somnar sen snällt igen, mina större barn går upp vid 05 och det skulle jg vilja ändra på, kanske blir bättre nu på sommaren när de kan vara uppe lite längre

Zirup - kul att läsa om vad du hittar på med barnen tycker jag, man får lite inspiration. Jag är såå dålig på att hitta på roliga saker med barnen, blir oftast bara lekparken eller hem till någon kompis som har barn..

• cocos87

Jag har alltid böcker i närheten där jag matar bebisen, då är äldre syskon alltid välkomna att sitta och gosa med en saga samtidigt som minstingen får mat!

• cocos87

Oj oj oj, grattis!!! Vad roligt! Vet ni om det blir tvillingar ännu en gång?

• cocos87
    Loncelot skrev 2012-06-27 17:16:18 följande:
    Här har man på 2 dagar blivit ensamstående då min man fått för sig o dra och bestämt sig för att absolut inte ge sig o komma tillbaka så nu väntar skilsmässa...

Just nu känns allt skit...
    Men usch vad jobbigt!
    Jag vet vad du går igenom, jag blev själv ensamstående för några månader sedan. Det är tufft men det är i situationer som det här man inser hur stark man verkligen är!!
    Styrkekramar till dig 
    Nathalie 090607, Leo 101105, Nellie 120515
  • cocos87

Miloxan - har inte heller massa råd men som ensamstående till tre små så vet jag att man kommer på små egna knep när man kommer i en situation som måste lösas jag tror att stora tjejen snart kommer vänja sig av att lillasyster vaknar på nätterna så hon inte vaknar av det. När jag bara hade två barn satt jag ofta vid min stora tjejs säng med bebisen i famnen, ammade eller vaggade. Men det tog inte många veckor innan min dotter var van vid bebisgråt.

• cocos87

Jag funderar på en sak, hur gör ni med tre små på vintern? Just nu har jag en syskonvagn som de två minsta åker i och min dotter som är 3 cyklar. Det funkar bra men på vintern, hur gör man då? Tänker att stora tjejen troligen kommer bli trött i benen av att gå i snö och eftersom jag inte har körkort så måste vi verkligen gå! Hur tänker ni ang detta?

• cocos87

Grattis marsbarn84!! Hur har de första nätterna som 2 barns mamma gått :)?

• cocos87
    kikidil skrev 2013-05-24 23:23:49 följande:
    Hej! Det var länge sedan jag skrev någonting i tråden. Jag har två barn, Ludwig som fyller 3 år i juli och Emmy som är 16 månader. Nu väntar vi barn igen som är beräknad komma i oktober! Så det blir tre barn på tre år, puh! Ska bli mitt tredje kejsarsnitt dessutom. När det här barnet är född måste min kropp verkligen få återhämta sig. 
    Vi har ett fruktansvärt år bakom oss hittills. Vi har varit sjuka konstant. I förra helgen åkte vi på magsjuka allihopa- för åttonde gången i år! Är det ens möjligt? Och emellan alla kräksjukor har barnen hunnit med öroninflammation, urinvägsinfektion, feber, förkylningar... you name it!  Min sambo och jag är så slutkörda och hela tiden rädd för att någon ska bli sjuk igen. Mitt i sjukdomskaoset har det inte alltid varit lätt att se fram emot att bli trebarnsmamma. Snarare har jag fått panik emellanåt: Tänk när tre barn och två vuxna kräks i kapp, hur fan gör man? Tänk om alla blir sjuka när det är dags för förlossningen? Hur ska man orka, orka , orka. Antagligen blir allt hur bra som helst, men ni vet, när allt är så jobbigt så kan det vara svårt att fokusera på det roliga...

Hur har ni haft det med sjukdomar? Verkar ju ha varit en tuff vinter för de flesta familjer.  
    Jag har också tre barn på tre år. Visst har vi många sjukdomar men den minsta har klarat sig bäst hittills och märks inte lika, jag menar man måste ju ändå torka spyor efter två barn och då är det inte mycket väre att tora efter ett tredje heller. 
  • cocos87

Jag är ofta inne och läser vad ni skriver men är fruktansvärt dålig på att uppdatera själv..
    Nu har iaf Nellie börjat gå -springa överallt och klättrar upp på soffor, sängar och lägre möbler, så fullt upp har jag
    Vet ni när barn har olika trotsperioder? Tycker att alla tre barn har en trots just nu.. Äldsta är 4 mitten pojken är 2,5 och minstingen på 1 år.. Är det trotsperider i de åldrarna?

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)