Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
Någon som vill skriva in mig på listan? Jag har barnen Nathalie 090607, Leo 101105 och väntar nu tredje med bf 120503
Någon som vill skriva in mig på listan? Jag har barnen Nathalie 090607, Leo 101105 och väntar nu tredje med bf 120503
Tycker det är väldigt skönt att läsa att det är fler som har det lite stressigt innan man kommit utanför ytterdörren jag blir lika stressad varje gång men sen när man väl är ute så funkar allt verkligen jättebra!
Smulan87 - stort stort grattis :)
Hej tjejer
Var otroligt länge sedan jag var in och skrev här, men läser gör jag ofta
Jag fick i tisdags mitt tredje barn och idag ska vi åka hem från sjukhuset, ska bli otroligt spännande att se hur livet ska bli med tre små barn!!
Tack! Det blev en liten flicka min "stora" tjej är så otroligt stolt över lillasyster och vill att hon ska vara med och äta tårta på hennes 3 års kalas som är nu i början sv. Juni. Min son gillar däremot inte alls lillasyster, hon duger mest till att agera slagpåse, jag hoppas att det blir mkt bättre snart!
Tack :)
Jag mår otroligt bra trots att jag blev sydd! Men själva förlossningen var underbar, den tog endast 4 timmar så jag kunde inte ha önskat en bättre förlossning
LNE - det måste ni känna efter själva hur ni vill och orkar, ni ska inte tänka på vad andra tycker! Nu har jag ju precis fått min tredje (2 veckor och 2 dagar) och jag börjar precis komma in i livet som tre barnsmamma, jag ångrar inte mitt tredje barn, tvärt om känns hon som det sista som behövdes för att familjen skulle bli komplett, men sen är hon väldigt enkel än så länge ;) självklart stressar jag mer nu och har lite mer att göra men det är inte jättestor skillnad på två och tre barn, det var mkt värre när tvåan kom!!!
Vad roligt att ni skriver så mkt, bara det att jag inte kan hålla erat tempo
Ja88 - nu är min minsta 3 veckor och nätterna går faktiskt riktigt bra! Visst är man trött och så men jag går och lägger mig vid 21-tiden just nu så jag ska orka med och det funkar! Lillan vaknar var 3e-4e timme för mat men somnar sen snällt igen, mina större barn går upp vid 05 och det skulle jg vilja ändra på, kanske blir bättre nu på sommaren när de kan vara uppe lite längre
Zirup - kul att läsa om vad du hittar på med barnen tycker jag, man får lite inspiration. Jag är såå dålig på att hitta på roliga saker med barnen, blir oftast bara lekparken eller hem till någon kompis som har barn..
Jag har alltid böcker i närheten där jag matar bebisen, då är äldre syskon alltid välkomna att sitta och gosa med en saga samtidigt som minstingen får mat!
Oj oj oj, grattis!!! Vad roligt! Vet ni om det blir tvillingar ännu en gång?
Miloxan - har inte heller massa råd men som ensamstående till tre små så vet jag att man kommer på små egna knep när man kommer i en situation som måste lösas jag tror att stora tjejen snart kommer vänja sig av att lillasyster vaknar på nätterna så hon inte vaknar av det. När jag bara hade två barn satt jag ofta vid min stora tjejs säng med bebisen i famnen, ammade eller vaggade. Men det tog inte många veckor innan min dotter var van vid bebisgråt.
Jag funderar på en sak, hur gör ni med tre små på vintern? Just nu har jag en syskonvagn som de två minsta åker i och min dotter som är 3 cyklar. Det funkar bra men på vintern, hur gör man då? Tänker att stora tjejen troligen kommer bli trött i benen av att gå i snö och eftersom jag inte har körkort så måste vi verkligen gå! Hur tänker ni ang detta?
Grattis marsbarn84!! Hur har de första nätterna som 2 barns mamma gått :)?
Jag är ofta inne och läser vad ni skriver men är fruktansvärt dålig på att uppdatera själv..
Nu har iaf Nellie börjat gå -springa överallt och klättrar upp på soffor, sängar och lägre möbler, så fullt upp har jag
Vet ni när barn har olika trotsperioder? Tycker att alla tre barn har en trots just nu.. Äldsta är 4 mitten pojken är 2,5 och minstingen på 1 år.. Är det trotsperider i de åldrarna?