Inlägg från: Mabaja |Visa alla inlägg
  • Mabaja

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Nu har inte min dotter fått sitt syskon ännu så jag passar kanske inte in. Syskonet är beräknat till slutet av feb 2012 så kommer bli 16-17 mån mellan dem.

Vår plan är att sätta storasyster på dagis vid 2 år.

• Mabaja

Är i v 19 så snart halvvägs.

Jag håller redan nu på att göra en "plan" på hur vi ska funka första tiden. :) sen kommer det säkert bli helt annorlunda men känns bra med en plan då jag inte vill att hon ska börja på dagis och känna sig "undanskuffad" utan även ge henne möjlighet att få första tiden med syskonet.

• Mabaja

Vi kommer köpa en bugaboo donkey som syskonvagn.

• Mabaja
    HelenaW skrev 2011-09-27 11:54:30 följande:
    Jag har inte barn tätt men undrar om ni som har det rekommenderar eller avråder från det. Jag har en son som är 27 mån och en som är 5 veckor och har börjat fundera på en trea. Tänker att man antingen ska börja ganska snart eller vänta 3-4 år, vad tror ni som har erfarenhet, blir det tokjobbigt eller hur härligt som helst med 3 ungar under 4 år?
    Jag tänker såhär. I vårt hus kommer vi ha två tätt. Blir det en trea (som vi båda vill) ska vi avvakta några år för det kommer en vardag som innebär aktiviteter, skola och läxor. Jag vill kunna ge mina barn den tid de kräver vid läxläsning och aktiviteter och inte känna att jag inte hinner med.. Nu när de är små är det ju en sak men jag har som sagt tänkt på när de blir äldre..
    Flicka 101010, Grodan bf 120225 mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    Kramig skrev 2011-09-28 13:08:51 följande:
    Hejsan. Tittar in här med en fråga till er mammor om det går bra. Har en liten kille på 8 månad och väntar nr 2 är i v 17. Får blandade reaktioner från vänner och folk. Får ofta höra att jag inte kommer att hinna njuta av sonen jag har, kommer att missa massor i bådas uppväxt. Det kommer att vara ca 13-14 månader dem i mellan.

Vilka reaktioner fick ni andra vid er andra graviditet och måste jag försvara mitt val att ha tätt mellan barnen hela tiden.

Kramizzar till er alla.    
    Nu är min dotter lite äldre än din kille... Jag är gravid i v 19 och min dotter är 11 mån... Jag har inte hört några negativa reaktioner... :)
    Flicka 101010, Grodan bf 120225 mabaja.blogspot.com
Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)