• februari72

Hur många försök har du gjort?

Hur många ÄD har du gjort? Färska/frysta? Blev du gravid? Fick du barn? Vänligen svara, intresserad av att veta!

• Svar på tråden Hur många försök har du gjort?
  • februari72

Tack för alla svar! Det syns ju att det finns hopp =)

Själv har vi gjort: ÄD 1: blödning så det blev fryst försök senare, negativt.
                                  nr 2: klarade inte upptiningen
                                   nr 3: fryst försök, negativt
                                  ÄD: 2 avbröts p.ga. för få ägg (mottagarpar 2)
                                   ÄD 3: 2 färska, negativt.
                                  ÄD 4  avbrutet från donatorn

Väntar på sista donationen, sedan har vi förbrukat våra 6 poäng.

STORT grattis alla som lyckats! Kämpa på alla ni andra! KRAM

• februari72

Lätt och lätt... Vi har köat och hållt på med detta i fem år nu, och har alltså ännu inte fått det sista försöket. Vi behandlas i Sverige sedan ger vi upp äggdonation för vi orkar inte mer. Det finns få donatorer och det är MYCKET som ska klaffa. Efter 6 poäng är det slut på hjälpen och vi kan inte betala för fler försök som vid IVF. Jag har haft 6 missfall och utredningen har visat att det är fel på mina ägg.

• februari72

Vi har efter min senaste uppdatering gjort ett ET som blev negativt och har ett allra sista FET i frysen.

• februari72

Nu lägger jag/vi ner detta för gott. Vi har just gjort vårt sista försök med ett "bonusägg" vi hade i frysen efter vårt senaste landstingsbekostade försök. Även det resultatet blev negativt :( Alla dessa år och allt detta hopp blandat med den psykiska och medicinska påfrestningen ärm inget jag önskar någon!! Däremot är jag ändå glad att jag provade och gav det en chans, mest besviken är jag över att det tagit oss så många år och ändå inte gett ett skvatt. Jag kommer att lämna denna sida för att gå vidare mot något annat. Jag önskar alla er andra kämpare lycka till!!!! Det finns många bevis på att det kan lyckas så fortsätt kämpa så länge ni orkar/kan/får/har råd.

Ge inte upp!! Det gör inte vi!! Vårt barn finns bara någon annan stans och kommer inte till oss via magen. Jag bara hoppas att det kommer att gå vägen på något sätt.

• februari72

Kul att min tråd blivit aktiv igen. Det var längesedan jag tittade in i äggdonationsrummet och jag önskar verkligen alla kämpare lycka till.

Själv har vi nu haft våra adoptionshandlingar i "vårt" land i 1,5 månad och vi liksom ni längtar så enormt mycket efter att bli en familj. Tappa inte drivkraften och tilltron, vi har alla samma mål även om både vägen dit och "slutresultatet" kommit till på olika sätt.

Heja på! 

Ps! Hur går det för äggdonationerna på rmc i Malmö nu? Berätta gärna om du har erfarenheter eller information därifrån.    

Svar på tråden Hur många försök har du gjort?