Har fått två shettisar Vad bör jag tänka på som okunnig ???
Fettot skrev 2011-09-25 14:11:41 följande:
Jag funderar lite på hur djur överlevde förr utan speciella täcken hit och dit. Jag tycker det curlas så förbaskat med våra djur. Snart ska alla hästar stå inne och får absolut inte vara ute i hagen en hel natt. du borde då fundera på om det gick hästar fria just där du tänkt ha dem, utan möjlighet att gå utanför hagen du ställt dem i. Dessutom, hästar som rids svettas och behöver torka.
Att ha ett vindskydd är helt ok för hästar som inte används, unghästar osv. Att ha brukshästar i vindskydd direkt olämpligt. Möjlighet till stall måste finnas om något händer, även om det inte är eget stall. Men vem släpper in en sjuk ponny i sitt stall om det behövs?
Dessutom tänker jag på Ts hage, hon har en enda hage. Känns rätt ofräscht, hur kommer den att se ut i november? Ska shettisarna gå där hela vintern? Till våren?
Jag är glad att många djurmänniskor är "övernitiska", det är ingen rättighet att ha djur-det är ett ansvar som medför skyldighet att sköta om dessa djur så bra det någonsin går. Annars kan man köpa en cykel.