Inlägg från: YlwaMarie |Visa alla inlägg
  • YlwaMarie

Du som själv valt flaskmatning från dag 1 se hit!

Hej ang bajsa så har jag fått höra att med ersättning ska bebis bajsa varje dag och det är nog att rekommendera då min son ej gjorde det i början och blev förstoppad. Så nu får han laktulos morgon och kväll för att hålla igång magen.

• YlwaMarie
    HallonS skrev 2011-09-22 21:14:24 följande:
    Åh tack allihopa så jätte jätte mycket för era svar! Har vart så himla ledsen under en lång tid och känt mig så ensam om att börja flaskmata mitt barn från start. Blir så himla glad av att få tips av er som också använder sig av ersättning oavsätt orsak. Eran tips är verkligen suveräna. Ska anteckna ner detta och ta med mig dessa tips när min nya vardag startar.

Dom här färdiga ersättningarna i tetra, är dom bra? Tex att ha med sig när man ska iväg på något? finns dom också att köpa på vanliga mataffärer? Finns det ersättning på apoteket? Ska man vänta med att inhandla ersättning till efter förlossningen? eller spelar det ingen roll om jag handlar hem innan? det finns ju så olika märken.   
    Tetra är toppen då man ej behöver värma dem om dem är kropps temp typ. Mycket smidigt att alltid ha en i sköt väskan om man snabbt behöver mat.
    Du kan ju handla hem innan. Jag vet att BB ger semper så om du ej vill ha den får du ju ta med något annat till förlossning.

Svar på tråden Du som själv valt flaskmatning från dag 1 se hit!