Inlägg från: For all I care |Visa alla inlägg
  • For all I care

Du som själv valt flaskmatning från dag 1 se hit!

Jag gav dottern ersättning från dag 1. I början NAN1, men det var inte bra, (minns inte varför) så vi bytte till NanHa som var mycket bättre. Använde Mams flaskor, tycker dom är bäst.
    Fick jävligt mycket ifrågasättande från omgivning, familj och BB/förlossning men det är bara att skita i. Man gör det som känns bäst.
    Det man ska tänka på är väl att koka flaskorna med jämna mellanrum och se till att man har en lämplig storlek på hålet i själva nappen.

Vi brukade koka upp vatten och ha i en tillbringare i kylen och på nätterna tog vi bara där ur och mikrade. Efter 3 månader slutade vi koka vattnet eftersom vi har så bra vatten i vår kommun och då mikrade vi det bara.

• For all I care
    HallonS skrev 2011-09-22 21:14:24 följande:
    Åh tack allihopa så jätte jätte mycket för era svar! Har vart så himla ledsen under en lång tid och känt mig så ensam om att börja flaskmata mitt barn från start. Blir så himla glad av att få tips av er som också använder sig av ersättning oavsätt orsak. Eran tips är verkligen suveräna. Ska anteckna ner detta och ta med mig dessa tips när min nya vardag startar.

Dom här färdiga ersättningarna i tetra, är dom bra? Tex att ha med sig när man ska iväg på något? finns dom också att köpa på vanliga mataffärer? Finns det ersättning på apoteket? Ska man vänta med att inhandla ersättning till efter förlossningen? eller spelar det ingen roll om jag handlar hem innan? det finns ju så olika märken.   
    Ersättning kan du köpa i vanlig matbutik. Personligen gillar jag inte dom här tetrorna med färdig för dottern vägrade dricka av dom. Men dom är säkert väldigt bra att ha med när man är ute i farten.
    Köp ett paket innan så att ni slipper åka ut och köpa det första ni gör.
Svar på tråden Du som själv valt flaskmatning från dag 1 se hit!