Läxor till en som går i ettan?
Hertha skrev 2011-10-04 06:37:08 följande:
Det finns många fler sätt att engagera sig i barnens skola än att ge barnen en massa läxor. Själv anser jag att det ger så mycket mer att faktiskt vara i skolan och ta del av undervisningen. Alla vinner på det. Läraren kan ägna mer tid åt nya lektioner och nya idéer om jag som förälder ställer upp med klipp och kopiering. Eller hjälper till med övningar eller tar ut elever med myror i benen på lite fysisk aktivitet. Det önskar jag att det fanns mer möjlighet till i Sverige! Det sänder dessutom viktiga signaler till barnen att skolan är viktig och det är bra mycket lättare att veta hur barnet har det om man faktiskt är där.Svart att fa det ihop nar man ar ensamstaende och jobbar heltid som jag, dock.
Men jag narvarar sa gott som alla foraldramoten (1 gng/manad), utvecklingssamtal (1 gng/termin), teaching demonstration days (1 gng per termin), assemblies (1 gng / manad), avslutningar (1 gng / termin).
Lararen kommunicerar med foraldrarna dagligen och ger skriftliga omdomen varje fredag + vi far skolbetyg varje termin.
Kommunikationen mellan lararna och foraldrarna ar extremt bra, men ja, de kraver att foraldrarna ska engagera sig sa gott de kan (manga foraldrar kan inte engelska, och da ar det lite svarare for dom).