Inlägg från: PruttPottan |Visa alla inlägg
  • PruttPottan

Betala skolans uteleksaker?

Låter jättemärkligt. Det gör ju verkligen att den klassen med rika föräldrar kan särskilja sig genom att de har mer och finare leksaker.
    Vet att det inte handlar om pengar i ditt fall, men det finns ju de som vänder på varje krona, ska då barnen behöva ta med sig det till skolan?
    Ska inte skolan borga för jämnställdhet?

Låt den som kan stava skriva - Låt oss andra tala.
  • PruttPottan
    Sveasson skrev 2011-09-20 09:53:47 följande:
    Precis, det är det jag reagerar på med. Det finns ju barn med ensamstående föräldrar eller liknande som redan har det tajt, rena hela kläder i rätt storlek och gärna med något tryck på kostar, regnkläder kostar, barnen växer ju så det knakar, nu kommer dessutom hösten och vintern med allt vad det innebär i klädväg och kanske lite julklappar, ska då dessa föräldrar också köpa uteleksaker till skolan?
    Det känns som sagt så fel. 
    Be om det på papper och anmäl! Fy vad arg jag blir på sånt! Men bra att nån reagerar och står upp =)
  • PruttPottan
    Sveasson skrev 2011-09-20 10:01:32 följande:
    Men det är just det, kan man anmäla sånt? Vad exakt är det man anmäler? Och dessutom, är det inte möjligt att det går ut över sonen om vi anmäler skolan?
    Anonymt borde man ju kunna anmäla? Kanske skolverket? För annars bör du kunna kräva lägre skatt om du ska stå för din sons lekmaterial. Vad kommer härnäst liksom, betala böckerna själv?
  • PruttPottan
    Sveasson skrev 2011-09-20 12:09:41 följande:
    Fast där håller jag inte med dig alls. Det här handlar om barn, sex och sjuåringar och självklart måste leken få vara en viktig del av deras vardag även i skolåldern. De har raster, de kan inte sitta stilla i bänken i fyra timmar i sträck för det orkar inte så små barn, och på rasterna måste de ju få roa sig och släppa allvaret.
Svar på tråden Betala skolans uteleksaker?