Inlägg från: Anonym (ARG) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ARG)

VART kan jag anmäla grannen och dess SCHÄFER hund?

Mini Rambo skrev 2011-09-20 00:45:10 följande:
    Dem kanske äger sina villor, men du äger inte din.
    Anmälan kommer dessutom inte leda nån vart, belive us, du får vänja dig eller flytta.
    Haha, jag äger inte jag 50 % av vår villa?

Tack för upplysningen 
  • Anonym (ARG)

Jösses, snacka om yttrandefrihet.

Samma upprepning var gång. Trångsynt eller ej...

Jag gjort mitt val och står för det ang. min granne. Lyckligtvis är vi flera som störs av sk. träning av mindre vacker hund.
     Ja, i anmälan har grunderna varit att det är högljudt, störande och kan bli farligt. Även att grannar har rädsla vad som försigår på gatan. En granne upplever att hunden avsätt sitt agg genom att hoppa fram och skälla. då det finns mängder med barn, så är det en tidsfråga innan nåot barn råkar dyka upp och bli biten. Så enkelt.    

• Anonym (ARG)
    mion skrev 2011-09-20 21:50:27 följande:
    Mindre vacker hund????  Nu får du väl för 17 ta o ge dig!   Vad håller du på med?
    Hunden är inte vacker i min ögon!
  • Anonym (ARG)
    Emeli skrev 2011-09-20 22:19:11 följande:
    Hunden är inte vacker i min ögon!
    Men vad har hundens utseende med saken att göra? Skulle du ha tolererat en annan hund, som du hade tyckt var vackrare, även om samma aktiviteter pågick?

Var ett snällare ord än äcklig.

Jag hade användt samma ord för vilken skällande, störande, äcklande, mindre vackrare som helst. 
  • Anonym (ARG)
    EllanEriksson skrev 2011-09-21 00:26:46 följande:
    Tillägg...2 miljoners villa?.....det kostar inte ens en en-vånings-villa på min ort.... Och då bor vi på en liten ort på ca 20 000 invånare...
    Mamma och pappa äger då två hus med ladugårdar till.. Dessa två är värderade till ca 5 000 000 vardera... Ska vi då vara helt emot alla djur-ljud? Neh. Dem runt oss har lika värderade gårdar, i stort sett, och inte en enda av dem skulle gnälla på djur-ljud.... Och om dem skulle så är de nyinflyttade och kan helt enkelt finna sig i det eller flytta härifrån. Bondesamhälle om man säger så.

Ok, vi bor inte i samma ort, tack och lov:///

För det andra så kan vi radera inlägget vad vår bostad kostade, spelar ingen    roll om jag betalar 10- 1 miljon för min villa, som vi ändå har betalt. bytheway. Jag är ändå störd av min inkompententa granne. Tyck vad ni vill, jag är trots allt inte ensam attt vara störd...  
  • Anonym (ARG)

Ännu fler inlägg av moralnissar :/

Oavsätt vad ni anser, så har jag gjort anmälan och mina 2 grannar är med.

H*n tränat sin farao hund igår och idag med samma j*vla resultat. Skillnaden var att hunden gjorde anfall, kanske heter utfall, vad vet jag, mot en skolflickan som gick med andra hunden. Gud vad jag hoppas att dennes föräldrar anmäler ägaren. Hon tror att hon kan allt om hundar och har mage att utföra sina "konster " på allmän plats??    

• Anonym (ARG)
    EllanEriksson skrev 2011-09-22 21:37:27 följande:
    Tror du verkligen nått kommer hända av en anmälan? 
    Sedan så är väl grannen hundförare? Alltså gör han sitt JOBB! Ska du förbjuda honom att utföra sitt JOBB! 

En hund som beter sig så är knappast en tjänste hund.

Ett jobb utför man och får betalt!! Ägaren få nog inte betalt genom att styla sig på gatan... 
  • Anonym (ARG)
    Anonym skrev 2011-10-13 10:55:08 följande:
    hur har det gått Ts ???????

Ja, det känns för ljuvligt faktiskt.
    Inte jag eller mina grannar har sett hunden på ett par veckor. Dock ägarinnan. Vi hoppas innerligt att denne fått en tillsägelse från sin hyresvärd, då vi även skickade ett brev till dem. Jag har inte fått något svar på polisanmälan eller till kommunen. Känns inte lika akut nu när hunden "är väck" för en stund eller permanent, tack och lov. 
  • Anonym (ARG)

Inte sagt det är på grund att jag klagat utan jag HOPPAS mina anmälningar gjort nytta i vårt område!

• Anonym (ARG)
    Lilo82 skrev 2011-10-13 16:05:23 följande:
    Fan vilken jävla bitterfitta du är TS.

Vore det inte bättre att du lade ner all den energi som du har lagt ut på att spy galla över unghunden och hundägaren på dina barn istället.

Om man säger "sådan husse, sådan hund", så säger jag "sådan mamma, sådana barn". Hoppas din hemska inställning inte smittar av sig på dina barn. 

Jag trodde FL var till att få råd och spy ut sin galla till kloka medlemmar som du.
  • Anonym (ARG)
    PumpkinQueen skrev 2011-10-13 16:14:23 följande:
    Den här tråden ligger i sandlådan, va?

Har du tänkt på att dina skrikande barn kanske är störande för din granne och andra människor? Bryr du dig om det? Antagligen inte. Precis som majoriteten av de som skriver här så verkar du vara en sån som hatar djur och ser barn som guds egna små änglar.

Precis. Mina barn är guds änglar. Jag hade inte kunnat välja bättre ord självt.
  • Anonym (ARG)
    mion skrev 2011-10-13 17:04:58 följande:

blir förbannad bara jag ser dig

Ja, jag har sett finare ting jag med!
  • Anonym (ARG)
    Anonym (?) skrev 2011-10-13 17:51:17 följande:

Och du retar dig på en hund? Jag förstår om man vill bussa hundar i din trädgårds riktning...

Hade iofs vart bra. Hade jag haft mer grund att anmäla.
  • Anonym (ARG)
    mion skrev 2011-10-13 17:38:15 följande:

kan du inte bara logga ut o inte visa dig,fattar inte hur man kan va som du o ens orka med sig själv! SERIÖST!

Amen. Logga ur själv. Dina åsikter är precis som hundens ********. Håll dig till dina andra trådar, där du kan bidra till något vettigt ist.
  • Anonym (ARG)
    h8him skrev 2011-10-13 18:13:55 följande:
    Precis, där gjorde ts bort sig.
    Anonym (ARG) skrev 2011-10-13 18:08:05 följande:
    Amen. Logga ur själv. Dina åsikter är precis som hundens ********. Håll dig till dina andra trådar, där du kan bidra till något vettigt ist.
    Det här var ett oerhört intelligent och upplysande inlägg från dig.

Spelar ingen roll om mina inlägg är intelligenta eller ej i din åsyn.

Har inte bett om råd hurvida mina inlägg skrivs. Jag redan fått svar på min fråga och agerat däröver. På köpet fick jag en insyn i hur fl fungerar och vad för människor som sitter och lägger energi på besvara trådar som egentligen inte besvaras. Ja, jag jag är glad för att inte klassa mig som perfekt och defenetivt inte här på fl. Se bara tråden hur många intelligenta människor det finns  
  • Anonym (ARG)
    h8him skrev 2011-10-13 18:56:21 följande:
    Det kanske inte spelar dig någon roll men du gjorde verkligen bort dig!

Men varför sitter du och inlägger i tråden?
    Säger mer än du tror om din intelligenskvot. 
  • Anonym (ARG)
    Anonym (?) skrev 2011-10-13 19:02:47 följande:
    Hahahahhaaaaaa, eller hur? Precis som du själv, btw...

Ja, min tråd och mina inlägg som är av yttersta vikt.
  • Anonym (ARG)
    mion skrev 2011-10-13 22:26:29 följande:

jösses är du kvar än

Du med uppenbarligen. Gå till en annan tråd
  • Anonym (ARG)
    h8him skrev 2011-10-13 22:42:22 följande:
    Vem är du att bestämma det på ett publikt forum?

Bestämmer inte. En önskning kallas det för"!!
  • Anonym (ARG)
    h8him skrev 2011-10-13 23:02:34 följande:
    Det kan stå dig dyrt ändå...

Välinformerad. Inte skrivit något fel. Dock påpekat till  inläggs skrivare med nedlåtande ton!

Over and out 
Svar på tråden VART kan jag anmäla grannen och dess SCHÄFER hund?