Inlägg från: Anonym (ARG) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ARG)

VART kan jag anmäla grannen och dess SCHÄFER hund?

sandramarlene skrev 2011-09-17 22:54:47 följande:
    nämnde jag något om att flytta ut i skogen?
    det är din åsikt och jag är glad att jag inte delar den med dig.
    folk som har så urtrista liv som måste lägga sig i andras är rent ut sagt tragiska.
    Orka ödsla energi på sånna som du ;)

Precis, din sista mening stämmer mkt väl över dig själv som ändå ödslar tid på denna tråd.
    kom med något vettigt ist. eller lägg dig i ett varmt bad 
  • Anonym (ARG)
    Korsriddaren skrev 2011-09-17 23:16:53 följande:
    Då är det väl en väldig tur att du inte har något att säga till om saken då. Solig
    Jag har MYCKET och säga till om då det stör min familj!!
  • Anonym (ARG)
    Wittra skrev 2011-09-17 23:36:32 följande:
    Vidare så kan jag meddela TS; att jag hade varit din granne så hade jag uppskattat ifall du först försökte diskutera med mig istället för rusa som en annan hysterika och jiddra om anmälningarna osv. För känner jag din typ rätt så har du inte ens försökt diskutera utan istället stått bakom gardinerna och muttrat. Vidrig attityd, rent ut sagt vidrig! Inte konstigt att program som Grannfejden blir till när folk letar orsaker till att bråka och anmäla om istället för att diskutera som vuxna människor.

Inte alls som du beskriver.

Jag försökte snacka med ägaren idag tex. men denne hade fullt upp med sina barn och hundjävel.
    Ska minsann gå till ägaren när jag vaknar imorn bitti och berätta hur mkt jag avskyr deras böling   
  • Anonym (ARG)

Mitt problem står om du läser tråden.

Vi tänker inte alls flytta.
    Ja, vi har lån på huset, som många andra. 

Det ÄR störningsobjektet som skall flyttas. 

• Anonym (ARG)
    Dezzie skrev 2011-09-18 19:18:36 följande:
    Det ÄR ingen som ska flyttas, varför tar du inte åt dig av vad folk säger? Du kommer ingenstans med en anmälan om en valp som skäller och promenerar, för det klassas inte som ett störande OBJEKT! Lika lite som att någon blir vräkt för att de har kolikbarn som skriker. 

Varför ska  jag ta åt mig vad andra tycker här?
    Jag har lika stor rätt att tycka som jag gör, som även du har. 

Hunden går inte bara på promenader, ett fasligt liv för denna mindre fina hund med sig.

Träning sker på vår gata och stör.     
  • Anonym (ARG)

Allas gata, javisst.

Men hundträning kan man sköta på annan plats som inte stör andra.
    Därav mitt agerande mot denna person, som på köpet är dryg och helt inkompetent. Försökte samtala med 
    vederbörande  imorse. Utan framgång.   

• Anonym (ARG)

Lägg av att kalla mitt problem för pinsamt.

Jag är seriös med det här, skulle inte annars gå vidare med ärendet.

Jag tog ett råd till mig från tråden, att jag skulle tala med stolpskottet självt. Vilket jag gjorde imorse.
    Detta resulterade i verbal pajkastning.
    Eftersom människan inte alls vill kännas til hans avskum till hund, så kommer jag imorgon ringa nämda instanser samt knacka på hos övriga grannar och få deras synpunkter!!!     

• Anonym (ARG)
    Nutta skrev 2011-09-18 21:58:33 följande:
    Ts, gör dig själv en tjänst och ring endast till kommunen och FRÅGA hur det får gå till - du kommer ändå bara bli negativt bemött med anmälan hit och dit. Dessutom är det en riktigt dålig idé att värva grannar som medspelare till ditt kvarterskrig. Du kommer att stämpla dig själv som bitter och hädanefter ses som udda.

Fila gärna på din attityd. Du är aningen ohyfsad och oförskämd här, därför tas du inte på allvar -därför tog inte jag dig på allvar. Man kommer ganska långt med ödmjukhet...
    OM du nu bryr dig vill säga, vilket du borde göra iochmed att du ändå skapat en tråd.

Jag är inte alls ohyfsad eller oförskämd. Finns värre inlägg från andra än just mina.

Jag irriterar mig på att folk inte kan acceptera att detta ÄR ett problem för mig och min familj.

Ja imorgon efter jag kontaktat kommunen. Ska jag kasta boll med barnen när ägaren är ute med sin hund. Just på gatan!!    
  • Anonym (ARG)

Grannen är anmäld för brott mot allmän ordning, Förargelseväckande beteende.
    ja, miljönämden som jag tror de kallades villa ha in ett skriftlig anmälan. vilket jag skall skriva imorgon. Jag har två andra grannar som skriver under anmälan. Även dom äger sina villor i vår lilla by, liksom jag och min familj.

• Anonym (ARG)

Inga konstigheter alls.

Anmälan togs emot och kommunen vill ha skrftlig anmälan.

Hur det går i senare skede kan inte ens fl:s medlemmar veta. Dock har jag läst era spekulationer. Helt ok för mig att ni "tror" en massa.

Jag har iallafall gjort det jag kunnat i detta fall.    

Svar på tråden VART kan jag anmäla grannen och dess SCHÄFER hund?