• Kickioh

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Mylittlebaby skrev 2012-03-04 17:40:14 följande:

Testet som är utfört korrekt vad tror ni ? Hjälp!!!!
    Svårt att säga men nog anar jag en skugga. Hoppas! :)
  • Kickioh

Meoow: Tycker det ser jämnt och brett ut så det verkar lovande! :)

EQ85: Det är ju ett sånt där starkt smalt som är typiskt spök, men sen ser jag ju bredare med färg bakom det också.. Och så är det ju tidigt för dig än så ser det ut sådär nu tycker jag det bara borde bli tydligare och tydligare.

Alltså shit vad det är svårt att avgöra på dom där cb! Kan ni inte båda testa nåt annat? :)

Grodan: Ditt ser jag tyvärr inget på men tycker bilden var lite väl ljus och jag har inte brillorna på mig :P Men om nån annan ser så är det säkert nåt där och du har ju några dagar kvar :)

ÅÅåååh vad jag håller tummarna för alla! Så himla spännande!! :)

• Kickioh
    EQ85 skrev 2012-03-04 17:50:56 följande:
    kommer testlagrets imorrn.
    Bra! Då håller jag tummarna och kikar in igen imorgon :) Lycka till!
  • Kickioh
    Skrutt 83 skrev 2012-03-06 11:37:54 följande:
    Jag ser på alla dina bilder så väl otrixade som trixade och tror absolut att det är något där. Vad är du på för dag idag? Ja visst kan det vara så att du är låghormonare. Verkar vanligt att man plussar kring samma dag som man gjort innan, dvs har man fått plus sent brukar man även få det nästa gång osv.

Mini Lenoie: Ja jag vill fråga så ingen tar illa upp.

Jennie: Tänkte också på trombyl, förstår att du är nojjig men skönt att du kan ha en kontakt med BM, när skulle ni ses och bestämma om medicinering?

Vad gulliga ni är som vill se bilden. Lägger upp den och om någon tar illa vid sig så får ni hojta till. Här är vår lilla plutt förra måndagen, 12+5 enligt sm och 11+6 enligt ul:

Men ååååh vilken sötplutt :)) Lycka!!
  • Kickioh
    plugghäst skrev 2012-03-13 20:26:56 följande:
    Angie: Tack för ditt svar :)

okej, jag lägger in bilden igen och hoppas på mera hjälp :)

Så vad tror ni? är det ett svagt plus eller ett spöksträck/skugga?

Testet är taget imorse med morgonurin.

Jag tror att jag har BIM idag (har gått 28 dagar efter senaste mensstart) men kan lika gärna vara om två dagar då jag har lite oregelbunden mens, kan variera mellan 26 och 30 dagar, men oftast är min cykel 26-28 dagar. MEN, om testet är svagt positivt, kan det verkligen visa så svagt då (och verkligen vara positivt) om jag har BIM idag?

Kram!

Ja det kan absolut va sådär svagt på bim, men blir nog starkare snart! Ser positivt ut tycker jag :))
  • Kickioh
    sweasmamma skrev 2012-04-03 18:52:47 följande:
    nä!! NU ska denna monsterhormonkossan lägga sig och chilla, har så sjukt ont i vänster sida typ äggstocken så NU är jag riktigt orolig Gråter
    Tror inte alls du behöver oroa dig, det är säkert som Malin och Sömntutan skrev.
    Det gör ont i ligamenten som sträcks när livmodern växer. Ibland känns det rent utav som att det hugger och det gör förbannat ont! Men snarare ett gott tecken alltså om än inte det roligaste ;)

• Kickioh
    Majoma skrev 2012-04-03 19:20:55 följande:
    Hej!

Måste bara få skriva av mig.

Jag börjde med min första pergotime den 20 mars. Hade om jag nu hade det ägglossning nångång mellan 23-26 mars. Hade mys då förståss. Den 28 var jag till gyn och kollade om jag var i antågande att ha ägglossning, vilket då visade sig jag redan hade haft (förmodligen). Var idag och tog blodprov för att se om jag haft ägglossning.
    Till saken hör att från den 28 mars när jag tog av mig behån på kvällen kände jag att jag harde ont i bröstvårtorna, det har hållit i sig sen dess och jag har det fortfarande. Igår fastän jag bara var på dag 19 tog jag ett gravtest. Det jag kan se är en antydan till ett svagt plus (väldigt svagt men man kan se det). Förståligt etersom det är så tidigt. Iförrgår kväll molade det lite och högg till i vänster sida när jag böjde mig ner och lite efter det. Igår hade jag det körigt mest hela dagen i magen, Det slutade efter middagsmaten på kvällen. Sen har jag inte känt något. Var uppe i natt vid tre tiden på toa när jag sedan la mig igen kom illamåendet från ingenstans. Höll i sig ett tag sen gav det sig. Idag innan jag fick lunch kände jag mig en aning illamånde och lite yr.  Sen har jag inte känt nåt annat idag inget speciellt i magen. Till den andra saken är att när jag kände efter på livmodertappen var den öppen. Inget blod i antågande och jag borde ha några dar kvar till mens. Är lite oregelbunden kan få allt mellan dag 22 och dag 26. Kan detta beror på pergotime har ätit det för 11 år sedan när jag fick mina tvillingar i samband med det och då kände jag inget av detta. Har aldrig haft ont i brösten inför ägglossning eller mens.
    Oj det blev mycket, men vad tror ni om detta?
    Hej! Jag hade aldrig heller haft ont i brösten innan mens eller ÄL men fick det när jag blev gravid. Det i kombination med illamåendet och antydan till svagt plus låter ju väldigt lovande för att det kan vara en liten bulle i magen :)
    Pergotime har jag däremot ingen aning om hur det kan påverka kroppen, så där är jag inte till någon hjälp alls tyvärr.
    Håller tummarna i alla fall!
  • Kickioh

Har tittat in här lite då och då för att se hur det går för er tjejer och nu ser jag ju att slemtorsk har bulle (eller kanske till och med bullar ;)) i ugnen! :D Äntligen!! Som jag har hejjat på dig!Stort GRATTIS! :)

• Kickioh

Oj så himla spännande slemtorsk :) Håller alla tummar och tår att det går bra nu och att ni får MINST två! ;)

• Kickioh
    josefinkni skrev 2014-11-17 22:04:49 följande:

Såhär ser alla mina tre test ut skumt är det.

Jag ser något på alla! :)

Fick hjälp här att analysera stickor för snart tre år sedan. Nu har jag en tvåårig pojke och vi börjar vara sugna på syskon :) 

Mannen i ett nötskal:

Tittar en sek på stickan och konstaterar att det är blankt.

Jag i ett nötskal:

Nää vänta, vi måste titta i olika ljus först och kisa och kanske ta några bilder!

Fler som känner igen sig? ;D

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester