• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

hggeli skrev 2017-07-08 08:57:45 följande:

Lägger ut en till kanske tydligare bild. Jag ser definitivt strecket. Gör ni? Svagt men otvivelaktigt ett streck.

Som sagt är bara på ägglossning + 9 idag :)

Späääännande hoppas det håller hela vägen denna månad.

Jag ser!!! Håller tummarna för fin stegring! Har också varit med om att strecken ökat men långsamt för att sen bli svagare och sen börjat blöda fått negativt och mf. Vet hur tufft det är. Håller verkligen tummarna att du får ett fint starkt plus när du testar nästa gång. Starkt att du klarar av att vänta, jag är tvärtom, testat flera ggr om dagen nu sedan plus i förrgår för att se att det ökar ordentligt.
    Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • Skrutt 83
    Losakeka87 skrev 2017-07-08 09:27:37 följande:

Vad tror ni?

Solklart plus!! Grattis!!!! En liten mars bebis för dig också ser det ut som, välkommen över till BF Mars 2018 :)
  • Skrutt 83
    Cocos222 skrev 2017-07-08 10:14:59 följande:

Vad tror ni? Dök upp efter ett tag men det gick inte snabbt...

Jag ser! Är det testlagret? Vilken det är du på? Känns som de är segare än de varit tidigare, även nu när mitt är ganska tydligt så tar det ganska lång tid för strecket att bli starkare till skillnad mot vanliga cb som kommer upp direkt innan kontrollstrecket
  • Skrutt 83
    Amser skrev 2017-07-09 05:13:13 följande:

Nu kanske jag är nojig men varför är blir resultatet så svagt på mina TL-tester? Bilden nedan visar BIM och BIM+1. Borde inte strecken ha ungefär samma färg vid den här tidpunkten (jag har gjort IVF och vet därför när ägglossning, befruktning mm skedde)? Någon annan som får svaga plus med TL?

Upplever också TL väldigt sega, mina cb bli mkt starkare. Bifogar en bild på morgonens och gårdagens tester. Till vänster uppe är gårdagens cb och nedan morgonens. Till höger uppe gårdagens TL och nere morgonens TL. Cb visade även väldigt mkt tidigare för mig än vad TL gjorde. Cb visade redan på kvällen äl+8 och testlagret togsvagt på dagen äl+9 när cb var helt tydligt. Är idag på äl+12 ungefär och BIM-2

• Skrutt 83
    hggeli skrev 2017-07-09 19:22:01 följande:

OBS detta är INTE ett gravtest.

Det är ett ägglossningstest. Är 10 dagar efter ägglossning dvs 4 dagar före BIM. Försöker hålla mig med gravtest åtminstone till imorrn.

Fick ett svagt positivt gravtest igår. Och visst ser ägglossningstestet positivt ut? Vet det kan göra det då man är gravid. Har absolut inte ägglossning nu .

Åh så spännande imorrn ska jag ta ett till gravtest och se. Haha men så.svårt hålla sig. Tänkte tar iaf ett ägglossngstest som också kan visa om jag är gravid ;)

Vad tror ni??

Ser väldigt lovande ut!! Visserligen är det vissa som menar på att de kan vara positiva innan mens också men det är inte lika vanligt. Hade tagit det där som ett lovande tecken inför testet imorgon. Jag får positivt äl test sedan BIM - 3 och har ju plussat starkt nu. Håller tummarna för dig! Hade jag varit du hade jag nog bränt av graviditetstestet redan nu. Jag får starkare på dagen/em/kväll än på morgonen och för mig visade gravtestet positivt innan äl-testet blev positivt. Vad har du för graviditetstest?
  • Skrutt 83
    hggeli skrev 2017-07-09 19:22:01 följande:

OBS detta är INTE ett gravtest.

Det är ett ägglossningstest. Är 10 dagar efter ägglossning dvs 4 dagar före BIM. Försöker hålla mig med gravtest åtminstone till imorrn.

Fick ett svagt positivt gravtest igår. Och visst ser ägglossningstestet positivt ut? Vet det kan göra det då man är gravid. Har absolut inte ägglossning nu .

Åh så spännande imorrn ska jag ta ett till gravtest och se. Haha men så.svårt hålla sig. Tänkte tar iaf ett ägglossngstest som också kan visa om jag är gravid ;)

Vad tror ni??

Ser väldigt lovande ut!! Visserligen är det vissa som menar på att de kan vara positiva innan mens också men det är inte lika vanligt. Hade tagit det där som ett lovande tecken inför testet imorgon. Jag får positivt äl test sedan BIM - 3 och har ju plussat starkt nu. Håller tummarna för dig! Hade jag varit du hade jag nog bränt av graviditetstestet redan nu. Jag får starkare på dagen/em/kväll än på morgonen och för mig visade gravtestet positivt innan äl-testet blev positivt. Vad har du för graviditetstest?
  • Skrutt 83
    hggeli skrev 2017-07-09 20:58:41 följande:
    Åh tack för svar! Ger mig hopp höra din erfarenhet. Jag testade igår med billiga testers stavar. Det visade svagt men en liten linje. Så jag tror vi är gravida. Dock var vi det förra månaden med men fick riktigt tidigt missfall då stegring stannade av på BIM -2. Med gravtest sen blev de negativa och fick rejäl blödning.

Är därför jag försöker vänta nu. Men är sååå svårt, måste nog ta ett imorrn ändå. När det visade redan igår lite på gravtest blev jag förvånad för det var tidigt har bara fått så svagt så det knappt synts så tidigt när det var kemiska grav. Eller supertidigt missfall. Så jag hoppas nu. Men är också rädd att hoppas. Berg och dal bana känslomässigt.

Ska lägga upp imorrn om jag klarar hålla mig till dess ;) hehe.

Har ett clear blue också. Men det sparar jag till BIM :)
    Förstår din oro och rädsla. Har själv haft ett tidigt mf/kemisk graviditet mellan barnen, plussade senare, svaga test och sen blödning bara ca två dagar efter. Sen i dec förra året blev jag gravid igen, testen visade igen positivt senare än tidigare lyckade graviditer så blev direkt orolig.. Testen ökade men långsamt och sen slutade de öka. Började sen blöda och fick svagare test. Men sen blev de starkare igen så sökte gyn, mitt hcg åkte upp och ner så man misstänkte utomkveds men kunde inte lokalisera det. Efter ca 1,5 mån klarade kroppen av att absorbera det själv.. Därför är jag också sjukt nervös nu när jag plussat igen. Men än så länge tycks de öka fint, är på BIM-2 idag. CB visade redan svagt svagt på BIM-6 medan testlagret och PE visade svagt först på BIM-5, digitala däremot visade först på BIM-4 så måste ha varit precis på gränsen. Nu visar samtliga starka fina streck så jag hoppas verkligen vi får vår efterlängtade 3:a nu.

Håller tummarna för dig att du får ett fint plus imorgon!! Det är ju ett väldigt gott tecken att du såg ngt redan igår och att äl-testet var så tydligt idag. Ser med spänning framemot uppdatering imorgon.
  • Skrutt 83
    LP0 skrev 2017-07-09 20:44:50 följande:
    Svagt positivt eller spök? Är på BIM-5 tycke mig antyda ett streck imorse. Tog ett till nu på kvällen, såhär såg det ut..
    Ser också en svag skugga. Testlagret tycks nu förtiden vara lite sega med att ge tydligt plus. Jag fick första skuggan på deras test på BIM-5 och då var det så svagt svagt.. Tycker det påminner om ditt. Idag på BIM-2 var det väldigt tydligt. Lägger in en bild nedan så får du se stegringen
  • Skrutt 83

Här är jämförelsen BIM-5 och BIM-2 lägger även in en bild på cb hur tydligt det var på BIM-5..

• Skrutt 83
    LP0 skrev 2017-07-09 21:39:10 följande:

Alltså det är inte lätt att skriva här.. skrev att det är riktigt likt mitt. Är svårt att få det på bild. Ser mer i verkligheten. Om du är gravid nu så grattis! :)

Tack så mycket!! Ja jag är gravid nu, på bim-2/ÄL+12 bara men testen visar i alla fall tydligt positivt nu så hoppas inenrligt att det ska gå vägen, hade utomkveds/mf i dec så är lite orolig. Men går allt vägen så får vi vår efterlängtade 3:a med BF runt 18-20 Mars.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester