• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Flängfia skrev 2017-06-22 06:42:04 följande:

Vad tror vi om denna? BIM idag eller imorgon.

Grattis!!! Solklart plus!!
    Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • Skrutt 83
    cmc skrev 2017-06-22 07:21:13 följande:

Vad tror ni? Äl +11 idag.

Solklart plus!!! Stort grattis!!
  • Skrutt 83
    June17 skrev 2017-06-22 09:42:42 följande:

Vad tror ni? ;)

Bebis på jäsning!! Stort grattis!!
  • Skrutt 83
    Charlizee skrev 2017-06-29 12:17:35 följande:

Ingen aning om var i cykeln jag befinner mig eftersom jag fått små blödningar senaste tiden... borde haft ÄL i tisdags men när jag testade med ÄL test visar det på annat. Gjorde ett grav. test nu mitt på dagen... är det spökstreck jag ser??

Åh hej!! Vad kul att se dig i forumet igen! Som jag hållit tummarna för dig. Hur länge och hur mkt har du blödit? Tidigare äl och blödningen varit implantationsdip?

Ser strecket men svårt att avgöra färg. Har ibland upplevt lite färglösa streck på TL som genomskinligt där teststrecket ska vara. Är det färg i strecket! Åh vad jag håller tummarna för dig!!
  • Skrutt 83
    svartafåret skrev 2017-07-02 14:31:06 följande:

Som att man slutade testa efter plusset? Haha! Nu testar man för att se stegring, sjuk man är egentligen.

Superfin ökning!! Grattis!!

Jag är likadan, har inte heller kunnat sluta efter plus, vill också se en fin stegring för att kunna andas ut. När jag var gravid i dec så ökade det men inte i den takt jag önskade för att andas ut och slutade tyvärr i mf/utomkveds. Folk tycker man är galen men för mig är det viktigt att se att det tycks öka som det ska, kommer göra detsamma om vi har turen att få plus här igen
  • Skrutt 83
    Lisa123123 skrev 2017-07-02 20:17:09 följande:

Hej! Jag hann läsa nästan 2000 sidor (från start) men till slut orkade jag inte mer. Jag hopppades så mycket på "slemtorsk i din bralla" , lyckades den underbara människan att få barn eller hur gick det? Känns som jag känner henne av att ha läst 2000 sidor. Någon som vet? Fantastisk människa ??!

Hej! Men vad häftigt att du gillar tråden så mycket att du orkat läsa 2000 sidor. När jag startade denna tråd hade jag i min vildaste fantasti aldrig kunnat ana att den skulle bli så stor och poppis som den är! Har för mig att hon fick sitt plus men minns inte när det var. Men om du trycker på symbolen längst ut till höger på ett inlägg hon skrivit i tråden (om du surfar från mobilen) så kan du klicka på "visa endast" då får du bara upp alla inlägg hon skrivit och kan då se hur det gick för henne. Surfar du via dator klickar du istället på "visa endast" längst ut till vänster under nicknamet. Kram från TS
  • Skrutt 83
    cameleon skrev 2017-07-02 20:51:56 följande:

Alltså jag KAN inte vara gravid för jag har inga äggledare (har barn via ivf). Men har haft mens i 15 dagar nu och fått smärtor, smärtorna känns precis som mina två tidigare utomkvedshavanden, därför tog jag ett test för att kolla läget.. Blev bekymrad när jag såg en skugga. Har nu läst lite här i tråden att det är många som får skuggor på CB..

Alltså jag har fått väldigt tydliga spök på cb tyvärr, såna som varit så pass att jag fått massa grattis utan att justera skärpa eller så, men fått tvärnegativt på andra tester och därför bara varit spök. Mensen har kommit som vanligt. Ditt syns ju tydligt, kan du ta ett digitalt för att se vad det visar. Tänker på smärtorna du känner, skulle det kunna vara några cystor som ger dem och även blödningarna kanske. Cystor kan tydligen ibland ge utslag på graviditetstest.
  • Skrutt 83
    Louisejp skrev 2017-07-03 07:52:07 följande:

Spökstreck eller kan det vara något? Är ett clearblue early så ska bara bli ett streck och inte ett plus. Är på bim-4.

Inget spök! Tydligt blått! Du är gravid!! Grattis!!!
  • Skrutt 83
    Perssonlund skrev 2017-07-03 18:35:24 följande:

Ni verkar vara ett härligt gäng här som stöttar varandra... känns dock ganska svårt att starta en diskussion o få "vara med" ... Jag har iaf 2 barn sen innan, ett missfall i nov o trotsar alla möjliga gravtest som inte alls vill det jag vill...

Hela kroppen skriker gravid, testerna säger nej. Mensen är försenad cirka en vecka och nu har jag bruna flytningar o lite blod... Känner mig misslyckad. Kanske kan jag inte ens få barn igen... önskan e sååå stor! Jaja håller tummarna för er andra iaf :)

Varmt välkommen!! Är i lite samma situation som dig, har två barn sen tidigare, 8 och snart 5 år gamla. Fick också missfall i december och har därefter inte blivit gravid igen. Nojjar också över att jag kanske inte kan bli gravid igen, önskar så innerligt att få en liten trea. Även om jag självklart är överlycklig med dem två jag har, men längtar att få uppleva det igen. Har mensen varit sen förut? Tänker om du kanske kan ha haft en ägglossningsfri månad denna månad, då kan ju blödningarna bli mer utdragna och komma senare än vanligt. Håller tummarna att du snart får du plus
  • Skrutt 83
    Louisejp skrev 2017-07-04 08:14:40 följande:

Tog ett sånt här test för några dagar sen men då var det totalt blankt. Nu tog jag detta på bim-3. Det är väl inte bara jag som ser strecket i syne?! Kan jag vara gravid?

Solklart plus!!! Grattis!!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester