Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Den lilla M skrev 2011-12-02 14:11:40 följande:
    slemmis: ja blir det starkare så kan du hurra eftersom sprutan går ju ur kroppen..
    ja fast det bör ju bli svagare först.. för testet ligger bredvid mig nu och hade det inte varit för sprutan hade det ju inte varit några tvivel i världen på att det var positivt... streket är tjockt och tydligt rosa.... ävenom det är svagt...

Hade nästan hoppats på helt blankt men det är ju bara 6 dagar sen jag tog sprutan... och bara 2 dagar sen jag sattes på ruvning
  • slemtorsk i din bralla

så här... nu fick jag med det tydligt utan redigering..

det är mer rosa IRL.. men skiiit att man tagit spruta ha ha.. annars hade det ju varit klart nu liksom Bara att hålla ut.. lite tidigt att få så tydligt plus iaf men man måste ju testa liksom*S*
  • slemtorsk i din bralla
    alexander2011 skrev 2011-12-02 14:22:48 följande:
    men det var pga sprutan? ja vi får hoppas att sträcken dyker upp sen igen :) ska hålla tummarna. vad spännadne
    ja sprutan ska ju innehålla hcg...men jag tycker det är helkonstigt att varken läkare,apotekspersonal eller barnmorska har talat om detta för mig. Det står inte nåt i bipacksedeln heller utan jag har bara fått lära mig det här på FL
  • slemtorsk i din bralla
    alexander2011 skrev 2011-12-02 14:32:52 följande:
    men då...det var dåligt tycker ja. ja se där. fl kan vara bra ibland hihi
    det står på FASS men hur många läser där??? Jag uppenbarligen iaf *S*
  • slemtorsk i din bralla
    Den lilla M skrev 2011-12-02 14:58:21 följande:
    jag älskar FASS.. finns mycket bra info där!! 
    Jag har faktiskt boken hemma.. några år gammal utgåva men ändå ha ha
  • slemtorsk i din bralla

Fruutanbarn..ta ett digitalt....jag är övertygad om att det kommer stå att du är gravid om du har två tydliga streck på andra tester, även om det ena strecket är svagare..sen går du till barnmorskan och visar upp testet och ta även med instruktioner till rfsus tester vilket brukar motsvara dem som de använder på mottagningen,där står det att två streck alltid är positivt oavsett styrka.

Tycker den barnmorskan verkar lite konstig. på min klinik har vi datatester, jag kissar i burk, däri doppas en sticka som sätts in i en maskin och ut kommer ett kvitto som säger gravid eller icke gravid Praktiskt och går inte att missförstås

• slemtorsk i din bralla
    FruUtanBarn skrev 2011-12-02 15:55:20 följande:
    Ush, blir så ledsen... =( Jag tog ett digitalt test i förrgår vilket visade GRAVID.
    Det som gör mig så upprörd är att BM säger att jag har fått missfall.. men vad 
    bygger hon det på igentligen? Har inte haft någon blödning eller smärtor.
    Tack snälla för era svar! Känns lite lättare nu. Men om man inte kan lita på
    BM, vem kan man då lita på??? 
    jag tror bara det var en surkärring med en dålig dag

Ring ner igen... hann du berätta att du hade testat positivt med flera olika typer av tester?

Be att få träffa en annan barnmorska eller säg i från att de får ta ett hcg-test via blodet.
    Kram och grattis
  • slemtorsk i din bralla
    FruUtanBarn skrev 2011-12-02 16:03:54 följande:

Det här tog jag idag kl 13.00.
    Hoppas verkligen att allt är som det ska.
    Dumma tant!
    Gumman.. du ÄR gravid.... inga tvivel om det!!!!!!!!!!

På måndag ringer du ner och talar med mottagningen, det måste finnas fler barnmorskor att fråga, alternativt, lägg ut någon hundring på att gå till vårdcentralen till en distriktssköterska. Förklara vad som har hänt så tar de säkert emot dig. Min kusin var med om liknande för många år sedan och barnmorskan ville inte ens ta test på henne då hon var ganska ung och dessutom hade haft problem med cystor och egentligen inte skulle kunna bli gravid.. då gick hon till distriktsköterskan, förklarade och hon tog ett test som mycket riktigt visade solklart gravid...(ps hon har tre barn i dag )

Tanten var dum helt klart.. Ha nu en jättetrevlig helg och ta hand om dig o magen
  • slemtorsk i din bralla

Mari-anne.....nej nu får du sluta och ta o söka lite hjälp....du är verkligen inte helt med i matchen va? Du fick inte missfall i november....du hade varit i 15;e veckan då ca och tro mig.:..det hade inte varit nån liten slemklump som råkade ploppa ut. Jag vill inte ha ditt grattis heller, du slänger ur dig saker till hoger o vänster utan att tänka på följderna, jämför inte mina tester med dina. Ja mitt är solklart positivt.....men som sagt, du har inte varken läst eller fattat varför. Du sårar folk som gått igenom verkliga tragedier, sök hjälp om du måste bortförklara spökstreck och oregelbunden mens med änglabarn o gud vet allt. Tror man på facebook-appar som spåkulan när man är i din ålder kanske man ska se över sitt liv. Jag blir bara så trött.....

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester