• LillaPluppen

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

lycka 4 skrev 2011-10-24 16:33:37 följande:
    tror ni det visar något om jag testar med ett digitalt ??
    det borde det verkligen göra eftersom det syns så tydligt på de testen du tagit=)  men ta med morgonurin för säkerhetsskull!=)

För övrigt så har jag och min sambo nu startat syskonverkstaden på riktigt, så nu kommer jag säkert bidra med många test för analysering framöver=)
  • LillaPluppen
    Didajdidajda skrev 2011-10-24 20:42:45 följande:
    Det dumma är att jag bara har en mobilkamera att tillgå. Hade sex för ganska exakt 2 veckor sedan och 1 vecka sedan. Mensen var för ca 3-3½ v sedan

Ser ingen antydan till streck på denna bild. dock är ju bilden ganska suddig så det kanske "förstör" mina ögon=)
  • LillaPluppen
    Marie-anne skrev 2011-10-25 03:12:19 följande:
    f.låt att jag gnatar, men är det normalt att "tappen" känns jämt? min verkar så långt ner och det har jag alltid kännt vad jag vet, men jag googlade men blev ej klokare=(
    Jag känner oxå min tapp jämt, men den olika hela tiden, känns tom olika ifrån timme till timme ibland.
    Lång, hård, kort, långt bak, platt, spetsig, långt ner, mjuk, rofflig, slät..  

jag har gett upp på att känna på tappen, eftersom det är sååå olika varje gång. Är bara där och dubbelkollar ÄL flytningar ibland.
  • LillaPluppen
    sweasmamma skrev 2011-10-25 10:11:21 följande:
    nej nu har jag bestämt mig!! JAG ska sluta röka!!IDAG!!!! det minskar fertiliteten och jag känner att jag är redo. slutade dricka för 10-11 veckor sen och jag motionerar men idag slutar jag röka och tar upp min träning igen!NU SKA DET FIXAS BEBIS!!!!!Skrattande
    JAAA VA BRA!=)
  • LillaPluppen
    lycka 4 skrev 2011-10-26 07:25:27 följande:
    Jag blir förundrad över alla som pillar på tappen i tid å otid ?? Man ska inte hålla på att pilla förmycket ,

äh det är väl inte så illa=) sex har vi ju tydligen väldigt ofta och det är ju samma sak. Det är väl bra att lära känna sin kropp om man har nytta av det!

Men nog disskuterat om sånt så, det är tester vi vill ha=)

• LillaPluppen
    BebisVagga skrev 2011-10-26 07:45:26 följande:

detta vita strecken har kommit dit 2 mornar i rad nu..
    undrar var mitt streck tagit vägen.. för det kommer inte tillbaka iaf.. blev nog lurad
    surt!
    När har du BIM?
  • LillaPluppen
    Mariiaa skrev 2011-10-26 10:46:55 följande:
    Jag hade missfall mellan den 3 okt till den 16 okt. Då blödde jag konstant och fick konstaterat missfall av gynekolog. Men om jag ha räknat rätt lite bara hastigt så hade jag äl den 22, och de känns som om de är för tidigt att kunna se ifall man är gravid.. Men ja vet inte.. Testar väl igen om någon vecka.
    Jag tror som några andra tyvärr oxå att det är rester ifrån missfallet. Känns ganska otroligt att du skulle ha haft äl direkt efter MF innan det hunnit bli "klart" så att säga och om det nu ändå skulle vara så är chansen för att ägget fäst och börjat producerat synligt hcg på test redan nu.

men såklart hoppas jag för din skull att det är en ny graviditet!
  • LillaPluppen
    Mariiaa skrev 2011-10-26 12:11:06 följande:
    När jag fick mitt mf så var jag först hos läkaren en onsdag och då fick jag ta blodprov, och se hur mycket hcg jag hade i kroppen och på måndagen åkte jag dit igen och tog blodprov, och då ringde läkaren senare på dagen och sa att de var ett missfall för mitt hcg hade sjunkit så mycket. När jag då gjorde g test innan mf så va strecken starka och nu cirka en månad nästan efter missfallet så har jag ett plus på stickan, antingen så ha jag kvar rester eller så är de så enkelt att de är positivt, men jag ska inte ha mens förens den 4 nov men nu sen i sön har jag haft små blödningar, söndagen va typ en binda blod (ursäkta) och mån va nästan ingenting och tisdagen va lite brun aktigt och idag ingenting. Det jag känner av är en "mensvärk" som jag aldrig haft förut.. Nidis, kanske, eller inte.

Nu  ha jag skrivit lite av min händelse.
    Nu säger du att du hade MF för nästan en månad sen, är det 6-13 september du menar att du haft mf? för du skrev nämligen oktober i ditt första inlägg. I så fall finns det ju mer hopp om en ny graviditet!
  • LillaPluppen
    beautiful disaster skrev 2011-10-28 10:46:35 följande:
    Här kommer mitt mest konstiga ÄL-testning någonsin! (Kan Rosenrot ha spelat in?)

Ingen stegring men solklart positivt ÄL-test idag
    (I-Phone bild men alla test i början är EXAKT lika starka/svaga :-P

Man har ju bara ökning av LH hormonet i 1-2 dagar innan ÄL så det är inte många som har en stegvis ökning utan man får helt plötsligt utslag lixom=)

http://www.clearblue.com/se/cykel-och-agglossning.php

Här är en grym sida för att förstå det där med  alla hormoner som byter av varandra och allt=)
  • LillaPluppen

BIM - 4 idag, ska ta ett test idag på lunchen för att roa er med! Har däremot inga känningar alls denna månaden =)

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester