förväntansfull01 skrev 2011-10-20 13:01:06 följande:
Fina tjejer, vad jag blir glad för alla era svar!! Tack, tack, tack!
Läkaren ringde upp under lunchen. Hon kunde inte ge några som helst förklaringar till varför mina gulkroppshormon-test inte är starkare än vad de är. Hon sa att "det kan vara fel med labtester" men sa ändå att hon tyckte att det var konstigt.
Det hon sa var "att vi ska fokusera på att du har fått ett plus på stickan, dvs vi utgår från att du är gravid". Hon sa att de testen man köper är precis lika säkra som de tester som dom gör, och visar testet att det är plus så är det en gravidtet. (Hon fick dessutom se bilden som jag hade mailat till henne).
Hon var så snäll så jag ska dit redan om två veckor och göra ultraljud. För att se så att allt är bra. Väldigt jobbigt att behöva vänta ända till den 3 november, men skönt att redan då få besked om allt är som det ska. (bebisen är bara 3.5 veckor gammal då).
Så nu håller vi tummarna att det verkligen är en bebis i magen, och att den i så fall mår bra.
Köpte dock ett CB digital på lunchen som jag ska testa imorgon bitti.
Skönt att höra att nån har en så bra och förstående läkare som du verkar ha och tom erbjuder ul redan=)
Och ett sånt solklart positivt test borde du inte kunnat få om du inte var gravid=)