Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Marie-anne skrev 2011-11-08 12:48:27 följande:
    jaja tro vad ni vill, men jag smörar inget, men som sagt, ser nån rosa streck och jag kollar och håller med, kan det väl inte bara jag som ser fel,och ang testet, enligt informationspappret skulle man göra så som det stod att ta ett mynt och ta bort batteriet, jag var försiktig men klart man börjar fundera,jag är inte en expert, men klart man blir orolig och så och inte vet vad man ska tro, och ibland skriver ju folk att dom ser rosa, men så kollar jag och tycker att jag ser och stämmer in i grattis, men då blir jag anklagad för att smöra, jag håller ju bara med, och när jag kollat på en del tester, i min dator ser strecken rosa ut, och min dator är bara 1,5år! menmen ,inget o göra åt, när jag bara försöker finna klarhet,men man kan inte gillas och göra alla glada hur man än försöker, så...
    och när man lyfter plastlocket så blir det glappkontakt med batteriet och då visar rutan lite vad som helst.. så.. kan vi lämna det nu? Du har haft mens sen 2 augusti, kan du inte mer om din kropp än så, hur fasen ska det gå om du blir gravid och inte kan och förstår din kropp?
    OM du hade varit gravid nu så hade du kännt sparkar, du hade kännt av att magen blivit BETYDLIGT större, urinträgningar och jag vågar inte räkna upp allt för då känner du det också.

Jag har vid två tillfällen sett rosa på mina tester och det var innan du kom in i tråden...sen dess har varken jag eller någon annan sett rosa på mina så du måste ha en kajko skärm eller nått.

Expert på sin egen kropp bör man va..tips låna eller köp Lennart Nilssons "Ett barn blir till" en oerhört lärorik bok.

Nu sätter jag punkt för jag blir bara provocerad
  • slemtorsk i din bralla

blev ett test till i dag trots allt Tungan ute

BIM i morgon-torsdag... och jag köpte ett på apoteket..Det är nog rätt kört den här månaden.. inte ens en skugga så långt ögat ser....

• slemtorsk i din bralla
    Guacamole skrev 2011-11-08 20:51:43 följande:
    Men jag ser något.. 
    Är kanske bara inbillning men alltid kul att titta! 
    alltså på fotot tycker jag att det finns en skugga.. och även i verkligheten... men jag har nog fått konstiga streck på hornhinnan...ha ha...... ser streck överallt känns det som... har inga som helst känningar på att mensen ska komma iaf och så länge den är borta så lever hoppet
  • slemtorsk i din bralla

jo på mitt test ska det bara vara streck i båda rutorna.. inget plus.. haha....

Ja det är lustigt.. inget streck så långt ögat når.... och när jag tog fram kameran så tänkte jag...va fasen.. kanske ändå och nu säger ni det också... ja ja.. hoppet är det sista som lämnar en.. i morgon är det BIM då....

• slemtorsk i din bralla

Ja mitt streck, skugga el vad man ska kalla det kom inom tiden...kollade morgonens test från i går o där var ett streck men efter utgången tid.....testet i dag var tomt ev något skuggit men inget som syntes att ta kort på...bim i dag...ngt molande värk i magen men väldigt väldigt svagt.....

• slemtorsk i din bralla

Jo..bim i dag..och nej inget syns direkt i verkligheten...jag blir oxå förbryllad över en del som tycks se streck hela tiden men på min bild forstar jag att folk kan ana ngt. Tog ett i morse oxå och det var negativt...så antingen kommer mensen senast i natt eller så är man väl låg på hormoner

• slemtorsk i din bralla
    Lindis1974 skrev 2011-11-09 08:11:08 följande:
    Tyvärr Slemtorsk. Ser inget på ditt senaste test. Men nu är mens snart här och det betyder ÄL om 2 veckor. Då är det bara att gå på det igen.
    njae.. jag har nog inte "ägglossning" förrän vecka 48-49 eftersom jag har påbörjat en IVF-behandling har äggplock då och så får vi se om vi kan lyckas få till några befruktade små satar som kan sättas in

Puman.. usch vad jobbigt.. men du.. sätt dig ner o försök prata med honom i lugn o ro och fråga honom vad det är som får honom att tro att du har varit otrogen... Lyssna på hans oro, även om det är jättetufft och gör jätteont att bli anklagad så brukar sådan övertygelse komma ifrån osäkerhet och rädsla av något slag. Fråga honom vad du kan göra för att övertyga honom om att du är oskyldig, hur du kan visa att det är honom du älskar och försök att sätta gravidhoppet åt sidan en liten stund för att lyssna in honom lite........Det brukar alltid finnas något bakom sånna påstående, antingen är det rädsla för att bli övergiven, irritation över att komma i andra hand -som man ju ofta gör i en relation när det kommit in barn- eller så har han själv gjort något dumt som han är rädd för att du ska döma bort honom för. Nu säger jag inte att det ÄR så, så bli inte nojjig över att han skulle vara otrogen men det är EN orsak av väldigt väldigt många till att man får utbrott och påstår att partnern varit otrogen.

Har man en sån oro som han har är det viktigt att partnern stoppar upp och lyssnar av.. alltså... första reaktionen är ju alltid "Va fan .. är han dum i huvudet, jag skulle ju aldrig.." och så blir man arg, ledsen och sårad och det ska man givetvis tala om men man kan vända lite på det och istället för att anklaga tillbaka köra med vad vi kallar för "jag-budskap"... istället säga "Varför anklagar du mig hela tiden?" så kan du säga:

-När du påstår att jag varit otrogen blir jag ledsen, för jag känner att jag kan inte göra annat än försöka få dig att tro mig när jag säger att jag inte har varit det.

-När du blir arg på mig så känner jag mig så frustrerad eftersom jag känner att jag inte har gjort något och eftersom jag inte har gjort något så kan jag ju heller inte be om ursäkt eller erkänna. Det gör ont i mig att se dig så arg/ledsen/upprörd.

-När du tar upp saker från det förflutna känner jag mig förtvivlad och ledsen, jag blir så arg att jag inte kan spola tillbaka tiden och göra saker bättre men det går ju inte. Jag känner mig vilsen och ledsen för jag förstår inte vad du vill att jag ska göra åt saker som redan skett. Det blir inte bra om vi inte går vidare och släpper det som varit, jag förstår att du är arg/ledsen/orolig (eller vad han nu är) men jag kan inte göra något åt det som redan skett och jag vill bara fokusera på här och nu och det vi har. Att leva i det förgågna leder oss ju inte framåt.

tex....
  • slemtorsk i din bralla
    sweasmamma skrev 2011-11-09 10:02:41 följande:
    åh tjejer!! blir såå otroligt glad för ert stöd!!!STOR ELOGE TILL ER Hjärta
    vi har pratat sååå många gånger ,jag har förklarat att det har aldrig vatt någon annan ,han har gjort saker som jag kunde lämnat honom för men jag stannade??varför skulle jag göra det om jag nu vatt så sugen på att vara med någon annan ??

Jag behöver ingen bekräftelse från någon annan,bara min man som gäller och jag blir såå ledsen och stressad när han tar upp sånt! han ville verkligen ha ett barn till men nu verkar det som vi kanske inte kan fortsätta vår relation då han VÄLJER att inte tro på mig!!Jag har också ett val,och det valet va att älska honom i nöd och lust och det är det jag gör,han verkar inte vilja detsamma!! MEN trots att bebisverkstan verkar stanna här för mig kommer jag vara er trogna följeslagare Skrattande 
    men du.. när ni pratar.. ta inte upp det där du skriver att han har gjort saker mot dig som du skulle kunnat lämna honom för.. utan försök att stänga dörren helt på det som varit.. En av er måste börja göra det och du är ju där du är eller hur?

Kanske skulle ni söka lite samtalshjälp? Familjeterapi?? Jag älskar det och har gått i det både med exet- dels när vi fick "domen" att vi inte skulle kunna få barn på naturlig väg...vilket ju iaf gick... och dels inför skilsmässan...
    Sen gick jag o nuvarande efter vår lilla kris ...det är UNDERBART att ha en utomstående som kan bolla och medla....är ju själv inne på spåret att jobba med just familjeterapi när jag är klar med min utbildning.

Fokusera på vad DU känner...inte va han gjort eller säger..tala om vad du känner NÄR han säger vissa saker..inte VAD han säger...
  • slemtorsk i din bralla

Godmorgon....ingen mens trots BIM i går.. inget plus heller iofs...

Mår illa och brösten spänner men det kan lika gärna vara från nässprejen.. fast i går höll jag på att spy i bilen hem..fick upp nån mun full på gårdsplanen men thats it..

Så nu väntar jag bara o hoppas på många roliga tester att diagnostisera under dagen..

• slemtorsk i din bralla
    Soffiie skrev 2011-11-10 07:01:43 följande:
    Ha ingen bild visa slemtorsk
    näää tog ett test när jag var på sjukhuset igår.. alltså jag var där på en föreläsning och passade på att smita in på apoteket och ta ett eftersom jag mådde illa... slängde det direkt för jag ville inte hålla på o leta streck eftersom det alltid finns folk som hittar streck när det inte finns och tvärt om *S*

I dag är jag hemma... vilket innebär 2 mil från närmaste apotek.. inget körkort och det går bara 2 bussar om dagen så jag lär inte komma iväg o skaffa något mer test.. det digitala ligger i en plomberad påse i badrumsskåpet och ska sparas till i morgon

Men jag ska nog riva igenom mina lådor i garderoben för att se om jag iaf inte har något test liggande där...hehe
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester