Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

hyggan skrev 2011-11-03 17:01:46 följande:

mitt då?
    jag skulle nog gissa på positivt där
  • slemtorsk i din bralla

God morgon...bim-5 och morgonens test var så vitt jag kunde se negativt. Dock vaknade jag en halvtimme före klockan av att jag mådde illa som fan....men detta kan ju vara pga sprejningen...ja ja bara att testa vidare o hoppas, så länge mens inte kommit så finns ju hoppet.

• slemtorsk i din bralla
    klurilur skrev 2011-11-04 07:26:40 följande:
    snälla rar någon vad är detta.
    Är på bim +4 och vips är testerna negativa med billiga tester.
    Har fått plus med cb på bim -4

Ska till barnmorskan på måndag. Ska jag avboka tiden nu när testerna är helt negativa?    
    är det CB "vanliga"? Tyvärr så ger de i bland felaktiga utslag.. men gå du till barnmorskan tycker jag och förklara situationen så tar hon ett test på dig så får du svar hur det ligger till.
  • slemtorsk i din bralla

okej... jag vet ju att ni vill ha bilder.. .så här kommer gårdagens kvällstest först...

och så morgonens i två fotovarianter

ser ni nåt så hojta till
  • slemtorsk i din bralla

men vad är det för fel på de extra känsliga.. hur kan de ha lurat er? Jag menar om de ger ett tydligt plus inom avläsningstiden är ju en sak men det är ju allmänt känt och står till och med i instruktionerna att ett streck kan uppstå efter avläsningstiden...

Det är ju inte testet som gör oss gravida utan testet visar om vi är gravida.....jag har inte förstått att NÅGON här har fått ett klart positivt test på dessa tester ännu... därmed kan det inte vara någon som blivit lurad.

Ett klart positivt test behöver man inte vinkla, invertera i bildprogram, kisa eller tvivla på.. ett tydligt positivt test äör just tydligt i rätt bredd och klart rött/rosa-färgat och hittills har jag inte sett något sådant test i tråden här iaf..

• slemtorsk i din bralla
    BebisVagga skrev 2011-11-04 09:03:58 följande:
    Ett klart positivt test behöver man inte vinkla, invertera i bildprogram, kisa eller tvivla på.. ett tydligt positivt test äör just tydligt i rätt bredd och klart rött/rosa-färgat och hittills har jag inte sett något sådant test i tråden här iaf..

jag undrar då om ett test ska vara så starka o självklara så kan ju denna tråden raderas... för då behöver man ju inte bry sej om dessa supersvaga streck...
    nej men tråden är ju här för att vi vill analysera och kolla om vi ser något som sedan kan stegras till starkare... man måste ju ha lite distans också och inse att ett positivt test är positivt först när det är tydligt positivt...

Det är ju kul, ett nöje och en spänning. Och framförallt så är det ju inte testerna det är fel på som sagt.. det är inte testerna som gör oss gravida.
  • slemtorsk i din bralla
    BebisVagga skrev 2011-11-04 09:39:13 följande:
    för mej e detta testet plus iaf..
     alla blev dock inte lika tydliga som detta..
    det är det inte för mig.. det är inte ett rosa streck..tyvärr
    viplanerar09 skrev 2011-11-04 09:39:41 följande:

Nu blir säker många VÄLDIGT rasande på mig. Men jag var bara tvungen att "testa er". För ibland säger ni att det finns ett sträck(då jag inte ser ett sträck) eller att det bara är ett spökstrek(och jag ser ett svagt svagt sträck). Enligt mig så tycker jag att mitt sträck inte ens är rosa utan grått, håller ni med?!  Det är nämligen så att detta test är från den 20maj(de test jag la upp först) och det blev ett plus med tiden :)

Här nedan kommer min stegring och man kan knappt tro att jag skulle få ett plus från de första testet. Det syns knappt.

ja men då hade jag ju rätt.. det såg lovande ut och det var det ju uppenbarligen... att säga att ett test ÄR positivt skulle jag aldrig göra om jag inte såg ett digitalt eller ett klart och tydligt skrikande rosa/rött test...
  • slemtorsk i din bralla
    sweasmamma skrev 2011-11-04 09:44:51 följande:
    irre85!! lekte lite med ditt test =)

ooops då syns det ju nåt.... åter igen.. ser lovande ut men inget jag skulle våga gratta till... men väl värt att hålla hoppet uppe för Irre85
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester