jaaduu skrev 2012-11-09 20:06:10 följande:
Hej! Tänkte vända mig till er som är experter på allt verkar det som ;) Även om det inte handlar om graviditet!
Jag äter p-piller och slutar alltid ta dem på en tisdag (måste tillägga att jag inte är tjejerna som trodde dem var gravid när de missat ett piller ;)), inte förra gången jag hade mens, utan gånger före det på onsdagen fick jag en stickning i magen och for på wc, då "började" min mens, men det kom bara litelite. Under natten kom det ingenting. På torsdag kom det lite rött. På fredag, lördag och söndag kom det också lite, men då brunt. Sen tog det stop även om jag ALLTID haft mens från fredag eller lördag till torsdag.
Förra gången jag hade mens började det på fredag, men jag hade då rött/brunt blandat, mindre än vad jag brukar, den mensen förblev brun/röd under hela tiden jag hade mens och den slutade redan på tisdagnatt/onsdagsmorgon.
Idag fick jag igen mens, men det liknar mera bruna, mörkbruna flytningar. Var nyss på toan och då var det som strimmor i också..
Vet inte riktigt hur jag ska förklara, men jag hoppas någon har något att komma med, vad kan det vara? Jag studerar och har gått till hälsovårdare, som bara säger att vi ska beställa tid till gyn i vår eftersom dem har så fullt upp... Borde jag gå och kolla mig redan nu?
Har du tagit ett gravtest? Det kan vara helt normalt, man reagerar olika på hormoner.... men kan ju vara skönt att vara säker på att det inte är nått sånt som spökar...