• lilaemma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Jsson skrev 2012-11-03 13:16:24 följande:
    Tack för hjälpen dock tror jag att de bara är skuggor borde vara starkare på bim -1-2
    Det borde det inte alls. Det borde inte synas nånting alls förren på BIM. Statistiskt sett är det faktiskt så även om det verkar annorlunda när man är här på FL

Tror faktiskt jag kan ana nått även på den överexponerade bilden:
    Trixad:

Nytt test imorgon?
  • lilaemma
    Mee90 skrev 2012-11-03 14:26:04 följande:
    Halloj tjejer, Testade imorse igen, ser mer nu men fortfarande väääldigt svagt ;/ Skulle fått min mens igår, är nu på dag 34 av en 32 dagars cykel. Min tapp är stenhår och stängd vilket det inte brukar vara, den öppnar sig ca4 dagar innan mensen kommer. Mår väldigt illa mest hela dagarna. Men tkr det borde vara ett "tydligt" plus vid det här laget. när jag var gravid med MAt så testade jag mig inte förens 4 dagar efter BIM och då var det ju väldigt starkt.. Är det någon av er som har erfarenhet av TLs stavar? Har fått för mig att dom inte är någe bra ? :/ Väntar på å få hem 20 stickor men de kommer ju inte förens på måndag som tidigast. Jag känner på mig att jag är gravid, det bara känns så! Men samtidigt så hänger jag inte upp mig på det och "väntar" på att mensen ska komma, men det gör den inte! Har världens jobbigaste hosta också så det är inte så att jag går och "kniper ihop" ;P Finns inte en chans till de med denna hosta.. :P Funderar på om jag ska ta sista staven här i em när jag hållit mig så länge som möjligt för och se om jag får starkare på em som jag förstått de är det vissa som får de? Eller ska jag vänta till imorgon? Vad tkr och tror ni? :)

morgonens test:

Det är ju tyvärr inte mycket att hänga i julgranen det där... Är du säker på när du hade äl?
  • lilaemma

Kan någon vänlig själ slå mig i huvudet med nått hårt och säga åt mig att ett negativt test efter ett positivt INTE kan vända till ett positivt igen och funka bra. Särskilt inte flera dagar senare... 

• lilaemma
    viochdu skrev 2012-11-06 21:57:18 följande:
    Lilaemma: dumt och komma in här nu för jag läste ett inlägg om det idag.. Att det va en som haft så.. Men NÄÄÄ det är nog inte så vanligt emma. TYväärrr :(
    Det kanske var jag... fast då sket det sig ju....  Och då var det första otroligt svaga och sen syntes det inte...
    Längtan efter ett syskon skrev 2012-11-06 21:58:32 följande:

har du bild på testerna???

kan vist vara så, beror på hur koncentrerat urin du har haft. vilken dag e du på? 
    Jag har bild, men det var digitalt så det säger ingenting. Bilden på stickan säger däremot verkligen att det gick åt skogen...

Har svårt att släppa tempökningen bara... men så var det ju tydligen sist också... (många år sen) Har aldrig hört talas om någon som fått en bäbis med negativt test efter ett positivt... i alla falll inte om båda är tagna med morgonurin...
  • lilaemma
    rundaringar skrev 2012-11-07 07:39:23 följande:
    Jag blir så depp! De flesta ser ut och plussa SVAGT redan på äl +8-9, och det för att även fast jag är på BIM -1-2 så ger jag upp :-/ Har inte testat sen i förrgår, och då var det tog neg. Men eftersom andra får tydliga plus då så ger man ju upp.. Gick upp och kissade vid halv 7 imorse, och hann inte med ett test, så nu ska jag hålla mig 3 timmar och ta ett nytt. Mensen ska komma  imorgon eller på fredag, men har inga känningar alls! Men inga känningar på graviditet heller.
    Statistiskt sett så plussar man inte förrän på ÄL +13,5
    Att hålla sig i tre timmar och sedan kissa på stickan när man inte passerat BIM ännu är inte att rekomendera. Risken är stor att få minus trotsa att man är gravid. Ska man testa innan BIM bör man använda morgonurin.
  • lilaemma
    syltburk skrev 2012-11-09 10:28:36 följande:
    Ingen expert som kan kolla på mina bilder?
    Enligt kalendern ÄL +8.
    Ser lovande ut!
  • lilaemma
    Musungen skrev 2012-11-09 19:24:22 följande:
    Behöver hjälp! Titta i mitt bildgalleri , va tror ni?
    Du måste göra ditt bildgalleri offentligt om vi ska se...
  • lilaemma
    jaaduu skrev 2012-11-09 20:06:10 följande:
    Hej! Tänkte vända mig till er som är experter på allt verkar det som ;) Även om det inte handlar om graviditet!

Jag äter p-piller och slutar alltid ta dem på en tisdag (måste tillägga att jag inte är tjejerna som trodde dem var gravid när de missat ett piller ;)), inte förra gången jag hade mens, utan gånger före det på onsdagen fick jag en stickning i magen och for på wc, då "började" min mens, men det kom bara litelite. Under natten kom det ingenting. På torsdag kom det lite rött. På fredag, lördag och söndag kom det också lite, men då brunt. Sen tog det stop även om jag ALLTID haft mens från fredag eller lördag till torsdag.
    Förra gången jag hade mens började det på fredag, men jag hade då rött/brunt blandat, mindre än vad jag brukar, den mensen förblev brun/röd under hela tiden jag hade mens och den slutade redan på tisdagnatt/onsdagsmorgon.
    Idag fick jag igen mens, men det liknar mera bruna, mörkbruna flytningar. Var nyss på toan och då var det som strimmor i också..
    Vet inte riktigt hur jag ska förklara, men jag hoppas någon har något att komma med, vad kan det vara? Jag studerar och har gått till hälsovårdare, som bara säger att vi ska beställa tid till gyn i vår eftersom dem har så fullt upp... Borde jag gå och kolla mig redan nu?
    Har du tagit ett gravtest? Det kan vara helt normalt, man reagerar olika på hormoner.... men kan ju vara skönt att vara säker på att det inte är nått sånt som spökar...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester