• TheFamily

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Louise: skrapat dig?? Med en bebis i v19+2??? I den veckan är bebisen såpass stor att man får medicin för att sätta igång förlossning och sen föder man barnet(tyvärr)...
    Jag hade ett MA i v16 och jag fick föda ut mitt barn så jag vet att man INTE gör nån skrapning. Det gör man nog endast om moderkakan inte kommer ut.
    Jag är ledsen för din skull och förstår att du haft det jobbigt det senaste. Men jag tror inte du är gravid igen.

• TheFamily

Louise: då är det ok.
    Men jag blir lite rädd när du ändå har förhoppning om att du skulle vara gravid igen. Har inte läkarna förklarat hur kvinnokroppen fungerar? Eller har du inte läst nån bok om hur graviditet fungerar?
    Jag menar inte att vara otrevlig på något sätt utan jag menar verkligen detta.
    Tom när jag hade ett tidigt Mf i v7 gjorde jag positiva test i två veckor efter.

• TheFamily

Gempan: grattis! Underbar känsla eller hur?
    Om du vill kan du ringa till mvc och berätta att du är gravid och då bokar de i dig för besök. Är ingen brådska dock, men är bra att vara ute i god tid om det är väntetid.
    Annars ska du bara njuta!!!!

• TheFamily

Together: grattis! Denna gången kommer det gå bra! Så starka streck fick inte jag. Är nu vecka nio nu :)
    Lycka till! Kram

• TheFamily
    Soffiie skrev 2012-02-09 16:30:39 följande:
    Kul,, jag kunde inte hålla mig men nu ska jag vänta ta imorrn med =)
    Grattis!!
  • TheFamily

LiaDiza: helt klart är det positivt, ser strecket tom på mobilen. Kommer säkert bli starkare...testa igen om två dagar!
    Har inte sett någonstans att det varit många spökplus med sådana test!

• TheFamily

Jag som jobbat både på Gyn och förlossningen vet att nivåerna för hcg ska vara över 25 för att räknas som positivt. Har sett otaliga provsvar från labb.
    Jag testade en månad efter jag hade haft ett ma och fick då 65, trodde det var rester från ma. Gjorde ett nytt blodprov dagen efter och det var 95, så det var en ny graviditet. Dottern är tre år idag och ligger och snarkar inne i sin säng just nu :)

Menade inte att grusa dina förhoppningar om en ev graviditet. Du KAN ju vara gravid ändå. Men värdet på hcg måste tyvärr vara bra mycket högre än 5.
    Kram och lycka till!

• TheFamily

Hallonbilar: ser positivt ut! När var det du testade med blodprov och fick 5? Var det igår så kan det ju vara 25 idag...varav testet!
    Håller tummarna. Prova med ett annat test än CB imorgon!

• TheFamily

Maräng: jag tycker det ser rosa ut, alltså inte spök. Visst det är svagt, men du vet ju inte exakt när befruktningen ägde rum...kanske dröjde några extra dagar. Jag tror det kommer bli starkare, men tänk på att hcg stegras varannan till var tredje dag.
    Lycka till!

• TheFamily

Kan verkligen inte lämna denna tråd....trots att jag är i vecka 12 och fick mitt plus för längesedan.....men så mysigt med testandet...

Grattis till alla fina plus!!

Slemmis: åhhh vad spännande! Verkligen, sådana streck har jag INTE sett hos dig förut!!! Tror att det är din tur nu!
    Kram och lycka till!!

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester