viplanerar09 skrev 2011-11-08 13:07:34 följande:
Ja jag måste verkligen ha det. Men sonen tog det sig på femte och nu med detta barn(är i vecka24, 23+3) på andra. Fick höra av läkaren då jag opererade mig att det skulle vara 50% chans att jag blev gravid. Hmm inte tycker jag att det låter som om jag har 50% chans att bli gravid!!
Hade verkligen, verkligen sån ångest, panik osv att det skulle ta väldigt lång tid med sonen...
Gissar att du också haft ett utomkved. Vi försökte utan att något hände i 2 år och sen när jag fick mitt utomkved och äggledaren opererades bort så blev jag ta mig tusan gravid varje månad... (fick tyvärr mf 4 ggr innan dottern till slut fastnade). Jag hade dessutom fått min andra äggledare utdömd och hade påbörjat ivf då de inte kunde se någon passage i äggledaren. De kan inte riktigt förklara varför jag inte hade passage, mer än att de kanske gjorde spolningen för nära inpå operationen och därmed inte vågade trycka på med vätskan med risk för att punktera operationsärret där äggledaren suttit. Men att jag plötsligt blev gravid oftare trots bara en äggledare förklarade de med att förmodligen var min skadade äggledare dominant och därmed fick sällan hö sida någon chans. När den skadade dominanta äggledaren sen var borta så var det lättare för den friska att göra sitt jobb...
Påbörjar snart 4:e syskonförsöket... har fått svaga plus på försök 2 men då fäste nog inte ägget då jag bara plussade på 5 test under en dag (ja, jag är testoman). Sen blev de negativa igen. Men denna månad tror jag stenhårt på det!