• sweasmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

never mind!!! kommer mer nu,brunt typ så mensen kommer inom ett par timmar!!

• sweasmamma
    Stinis83 skrev 2011-11-15 16:45:01 följande:
    Usch vad tråkigt Pumann... Jag minns hur man kände sig varje gång mensen kom, som om livet rann ur en och man var helt tom... Hoppas det är er tur nästa gång!
    ja jag känner mig värdelös,och det känns som man lägger sååå mkt tid på all väntan att allt rinner ifrån en,jag hinner inte njuta av nåt annat 
  • sweasmamma
    Helenmedh skrev 2011-11-15 17:17:46 följande:
    Tråkigt Pumann.. Följer ju tråden slaviskt och har sett framemot ditt plus.. Men ja, sålänge det inte är en störtblödning så kaaaaaaaanske? Har ju själv försökt nu 3 månader och googlar, läser och har mig på internet och senast imorse så läste jag att man kan få en blödning på Bim. Men man ska ju inte ge för stora förhoppningar men hoppet är det sista som lämnar en sägs det ju..
    jag har inte börjat blöda ..ÄN.. det kommer inatt,känner det på mig =( just nu bara lite(URSÄKTA)slemmigt rosa-brunt ! 

Jag har haft förhoppning hela dagen tills för någon timme sen =(
  • sweasmamma

Hos vissa kvinnor sker en uppmjukning av livmoderhalsen, vilket kan ge en blödning tidigt i graviditeten.

så stod det ... min livmodertapp är jättemjuk!!!och blödningen kommer liksom därifrån

Vid mens är min tapp stenhård i vanliga fall,jag brukar inte pilla i onödan men ibland i duschen kan jag känna lite lätt 

• sweasmamma
    Helenmedh skrev 2011-11-15 17:30:34 följande:
    Det finns olika orsaker till små blödningar. En av dem är s k genombrottsblödning. Detta är när graviditetshormoner tar över från den normala menscykeln, men mensen fortsätter en liten tid. Detta innebär att man kan få en liten blödning kring den tid mensen annars skulle kommit. Det kan ske flera gånger.        

Taget från se.babycenter.com/pregnancy/antenatalhealth/p.../

Du ser :) Hoppet är INTE ute
  • sweasmamma
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-11-15 18:00:54 följande:
    ha ha.. jag säger då det... var på repro i dag för att lära mig ge mig själv sprutor.. och det gick ju bra, nålen är så tunn att den faktiskt inte känns... men sen började barnmorskan fråga mig om hur det gått hittills och när jag berättade att dels mensen var sen 2 dagar och att den var ytterst sparsam så höll ögonen på att poppa ut... så jag fick ta ett gravtest och ett blodprov.. bara det att jag kissade typ en timma före, men hon tyckte det var lika bra.Nu visade det negativt men om blodprovet (som ska kolla om jag verkligen är nedreglerad)  visar konstiga hormoner får jag ta ett blodprov som känner av hcg....... tydligen ska mensen var minst lika mycket som "vanligt" oftast så är den MER riklig...... och det kan jag ju inte påstå att den var, den var snarare extremt sparsam utan massa slemklumpar den här gången......

SÅ jag får inte börja med sprutorna i dag som planerat utan måste vänta tills resultatet på blodprovet kommer och ev även tills en hcg-mätning är gjord...*S*

JAG tror inte att jag är gravid men jag trodde det var vi som var testomaner och inte vården haha

PS Mari-anne.. hur gick det för dig hos läkaren idag?
    ha ha..TÄNK OM DU FAKTISKT ÄR GRAVID???? såååå roligt =) väntar spänt på blodproverna
  • sweasmamma

jag mår sjukt illa...mensen kommer igång nu !! tack och hej 

Jag är ju fortfarande er trogna följeslagare =) 

• sweasmamma
    Hoppas 2012 skrev 2011-11-15 18:18:44 följande:
    Kom den eller tror du den kommer?? :(
    kommer när jag torkar mig =( mer vattnigt än det brukar men jag mår såååå illa och ont i svanken nu så den kommer igång när som!!!
  • sweasmamma
    Liten Léonie skrev 2011-11-15 19:13:32 följande:
    Kan man få lite hjälp? Glad

Ser jag i syne?
    Vad säger experterna? Förvånad

hmm,ja jag ser ett streck MEN det ser smalt ut =( KAN vara spökstreck !rek dig att göra ett nytt imorgon
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester