Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Sol och måne: stort grattis! Underbar känsla!
Sol och måne: stort grattis! Underbar känsla!
Slemtorsk: 16 dagar efter äl, då kan du nog absolut ta det digitala! Det är ju 99% av alla som får rätt resultat på bim, och det är väl kanske tom baserat på standard cykel på 14 dagars luteralfas. Dessutom är väl preg och RFSU båda ganska okänsliga. Håller tummarna för ett fint GRAVID på Stickan!
Lillis78: tycker det ser ut som ett solklart plus jag!! Såna där spök brukar testlagret aldrig ge!
Stort grattis till alla nya plus!
Här går tiden snabbt och långsamt på samma gång! RUL och vecka 20 på tisdag! Längtar som sjutton till att få se vår lilla krabat igen!!
Såg nu i ett mail jag fick att det var kampanj på testlagret och att de sökte någon för deras reklamfilm i radio och tv! Sökte någon med gedigen erfarenhet av testlagret och det finns det väl många här inne! =) Kanske nån här innefrån som vi ser i reklamen sen?!
Trixxy: så får du inte tänka och känna, det är helt normalt att det tar olika lång tid att bli gravid även om det är samma pappa till barnen. Men jag förstår dina tankar, jag kände precis likadant innan jag plusade i dec. Med sonen blev jag gravid på en gång, vi hade sex oskyddat 2 ggr vid äl och så var jag gravid. Naivt nog trodde jag det skulle gå lika lätt denna gång men ack så fel jag hade. Denna gång tog det 8 månader varpå vi hade ett tidigt mf den 4 månaden. Men nu växer ett underbart litet liv i magen som kommer om ca 3 mån. Nu i efterhand är vi överlyckliga att det tog den tid det gjorde för annars hade det ju inte varit just det här lilla livet som kom till oss. När jag tyckte att det kändes som mest hopplöst så läste jag om detta att om har sex kring äl så är det ändå inte mer än 20 % chans att man blir gravid. Det fanns då länkat med en slump sida där man skulle tänka på ett tal mellan 1 och 5 och sen trycka på slumpa. Ena gången så kom min siffra upp direkt men sen tog det lång tid nästa siffra jag tänkte på. Det fick mig att tänka på att det inte behöver vara något fel, det handlar så mkt om slumpen och så mkt som ska stämma. Jag håller tummarna att ni snart får ert efterlängtade plus!
Odetta: jag är RH- och testades vid inskrivningen och då togs även test för att utläsa barnets blodgrupp och de gav mig besked att även bebis är RH- så vad de förklarat för mig så kan de visst se barnets blodgrupp. Dock tas alltid ett prov ifrån navelsträngen vid förlossningen för säkerhetsskull.
Swea: vad underbart att allt såg bra ut och att er lilla kille är helt frisk!! Grattis till en liten kille också, va roligt med en av varje!
Här går tiden snabbt tycker jag, v. 27+3 idag precis varit hos BM. Så nyfiken på vem som gömmer sig därinne!! :)