UngmammatillE skrev 2017-11-04 07:49:03 följande:
Tack för svar! Så mensvärk har man i regel bara när man har mens? Är inne på 3e dagen med dessa värkar nu och de blir bara starkare. Ingen mens. Och nu på morgonen säger CB digital bara en cirkel på Ägglossning. Känns så hopplöst när ÄL-testerna aldrig ger med sig. Kan man ha ÄL under de tiderna man inte testar sig? Testar 2 ggr om dagen.. eller är CB ägglossningstest även spökiga? Kan man vara gravid trots ÄL-test visar negativt? Kramar
Nä det var det jag försökte förklara, men kanske inte var så tydlig :)
Mensvärk/molvärk kan man ha lite då och då under hela cykeln. Värken som är mer koncentrerad runt äggstockarna brukar vara runt eller innan äl och den värken som är mer vid själva buken/livmodern innan/vid mens. Men även som gravid och innan positivt graviditetssvar kan man ju känna mol. Fast jag tycker den typen av mol skiljer sig något. Vid mens känns min värk ner mot livmodertappen också. Vid graviditet mer en stramande molvärk som enbart känns vid livmodern/buken.
CB ägglossningstest funkar väldigt bra tycker jag! Det du kan göra är ju att klicka ur stickan och följa stegringen så ser du om äl närmar sig trots att ingen glad gubbe dykt upp än. Vissa kompletterar även med andra billigare äl-stickor. Min erfarenhet av CB är att de visar glad gubbe nästan en dag före andra äl-test visar positivt.