• lillabambi

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Sophilina skrev 2012-03-31 23:05:03 följande:
    Hej!

Hm, hängde här för några månader sen, men sen tog jag en paus från fl o allt vad det innebär...
    Ser att det varit en del tjafs o så i tråden den senaste tiden, så jag vet inte om det är läge att fråga om man får hänga här inne med er som är kvar? Oskyldig  

Tänkte dra min story lite snabbt så ni vet lite om mig iaf Flört
    Har en son född -04, separerade från hans pappa -08.
    Träffade en underbar man som jag o lillkillen levt med sen dess i stort sett.
    Vi började planera barn i somras men inte förrän i Aug -11 fick man ut min hormonspiral via op, den hade vuxit fast upp o ner i livmodern Obestämd 

Eftersom jag har ett par aborter i bagaget så vet jag att jag har väldigt lätt för att bli gravid. (Dom grav blev till när vi verkligen skyfddade oss och då jag personligen inte alls var redo för fler barn)
    yckan var total och japp, jag blev gravid på första riktiga försöket med äl Skrattande Lyckan var dock kortvarig då jag fick ett tidigt mf i v5. Vi kör på som vanligt men denna mån utan äl-tester då jag egentligen var lite undrande kring just December, men vi sa blir det så blir det. Jag började få lite, lite äl-flytningar men sen försvann dom lika fort så jag antog att jag inte haft nån äl med tanke på det tidiga mf:et. Tre dagar senare börjar det ila så förbannat i brösten, något som ENBART sker när jag varit gravid! Sen dess har symptomen bara ökat o blivit fler så nu bim -5 har jag dessa symptom:
    *Illamående
    *Ilande bröst som under de senaste dagarna börjat bli alltmer ömma
    *Halsbränna
    *TRÖTT!!!!!
    *Metallsmak i munnen
    *Dov huvudvärk

Har självklart redan varit o nallat av gravtesten från testlagret men hittills är dom ju SÅKLART helblanka Tungan ute
    Men nu tänkte jag lugna mig lite o inte testa på ett par dagar.

Var hos läkaren för en helt annan grej härom dagen o slängde bara ur mig frågan ifall dom kunde ta ett blodprov för att mäta hcg-halten? Oskyldig
    Inga problem alls! Kanon tänkte jag! Men, detta blodprov skickas för analys i en annan stad och jag får provsvaret först på Tisdag haha!
    Snacka om att hela poängen försvann eftersom jag har bim på Torsdag Flört

Ptja, vi får väl se! Men ni, det skulle va kul att få hänga här med er för det verkar finnas en hel del goa tjejer här oxå Skrattande

Ha det så gott sålänge o grattis till er som plussat!! Hjärta
    Välkommen hit
    Vi är några stycken kvar så visst får du hänga på
    Spännande med provsvar på tisdag håller alla tummar jag har, symtomen är ju bra  
  • lillabambi
    Sophilina skrev 2012-03-31 23:23:14 följande:
    Tack snälla Lillabambi Glad

Jo spännande är det, men även jag drömmer om ett cb digitalt med veckoindikator, tror inte jag skulle våga ta det till mig o tro på det till 100 % utan "bevis" svart på vitt lixom Tungan ute
    Men, då får man väl köpa ett sånt o testa hemma med efter att ha snackat med läkaren!

Vilka är ni o har ni barn sen innan?? Kanske blir tjatigt för er att presentera er, men en snabb info kanske?Kyss
    Skulle va kul!

Vad ska vi göra för att få lite härlig fart på den här tråden då? Nåt kul måste vi ju kunna komm apå som livar upp stämningen lite iaf eller va tror ni tjejer? 

Stor kram till er och tack för Välkomnandet Glad            
    Så lite så

Jag är 25 år från dalarna och väntar mitt tredje v 15+2, Äldsta sonen 5,5 år har jag sen innan och har en son på 19 månader tillsamans med min prins har två st missfall i bagaget, haft himla tur med bebisverkstaden 
    plockade ut min pstav aug 2009  plussade oktober 2009(första mf) plussade igen i november  
    Slutade med ppiller slutet av sep, plussade okt (andra mf) och plussade igen den 17 dec
    Lite om min historia  
  • lillabambi
    AlexandraViberg skrev 2012-03-31 23:56:01 följande:
    Men era jävlar! hahahha er måste vi slå på tisdag för att säkra vår plats! :P
    Fint att ni slog ut DIF iaf! ;P
    Vi lär ju ta er så blir ju en måste match
    Ja skit bra... mohaha 
  • lillabambi
    Hoppas 2012 skrev 2012-04-01 00:02:56 följande:
    Tro mig jag diskuterar gärna hockey :)
    Vill ni ha tips från oss som är i elitserien haha
    Nä nu var jag taskig, håller timmarna för er, ni måste hålla på oss också :)
    Nu blev du lite väl gapig
  • lillabambi
    Hoppas 2012 skrev 2012-04-01 00:08:41 följande:
    Bambi - du har rätt, sorry :)
    skojja bara de var roligt
    Hoppas 2012 skrev 2012-04-01 00:07:56 följande:
    Det är ju inga kvar o vi som är här gillar hockey så känns ok :)
    Alla andra sover nu ändå eller är ute på galej kanske :)

Tester kommer när vi har nått att visa :)

Nä ska nog sova nu, natti tjejer
     Natti natt
    Sömntutan skrev 2012-04-01 00:10:05 följande:
    Jag ska hoppa på min sovande man nu! Måste ju få min Dagliga dos av spermier .
    Vi hörs tjejer! Sov sött!
     Hoppa inte för hårt bara
  • lillabambi
    Stella 78 skrev 2012-04-06 09:45:37 följande:
    Ollasulrika, eftersom båda fortfarande är negativa så kan du nog lita på båda. Min erfarenhet av testlagret är att de plötsligt blir starka är äl är på g. Jag har inte provat billiga testers men har 2 andra sorter hemma som också visar starkt men ej positivt. Tycker de är svårare att läsa av då det inte blir samma stora skillnad mellan positivt och negativt.

Gissar att du får positivt på båda inom någon dag! Kanske tom senare idag!
    Håller med
  • lillabambi
    Mini Léonie skrev 2012-04-06 11:00:46 följande:
    Hmm och inte mer sen? Jag tror jag ska släppa min tankar helt på att försöka pricka :)
    haha nej inte mer, jo tre dagar efter men då är det ju kört liksom så det kan man ju utesluta :-P
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester