Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Knappt sovit, fler som tror testet är positivt?
Knappt sovit, fler som tror testet är positivt?
Sådär nu ligger testet och gottar sig.. Jag är så nervös efter gårdagen om det var början av mensen eller om det var en nidis. Kollar på testet om fem minuter! ÄL+11 idag
Ljust rosa är strecket ;), har ätit Pergo så äl kommer mellan dag 4-10 efter avslutad kur, så isf kom äl dag 13 & 16
Jaha som jag trodde. Verkar vara negativt.. Igen även denna månad. Jag visste ju det
Beror på hur känslig man är för hormoner. En gång då jag var gravid för fyra år sedan började jag må illa strax innan bim, då hade jag fått plus äl+10.
Sen finns det de som reagerar på progesteronet, som är det hormonet som är högst mellan äl och bim. Progesteron är även det dominerande hormonet under graviditeten, så det är svårt att skilja på gravidsymtom och vanliga pms-symtom
Haha, jag framkommer kanske som en besserwisser och lite av en "now-it-all" men jag hade själv velat veta allt detta som folk undrar över när jag gick in i bebisverkstan. Jag gick länge och trodde att man blev gravid bara av att ha sex, testade mig tre dagar efter påstådd ägglossning (som jag räknade ut med en ägglossningsräknare på familjeliv ) för att jag var säker på graviditet och jag letade ALLA symtom, testade med tester för flera hundra i månaden och analyserade sönder test och trixade med dom, satt här inne JÄMT.
Så att ha någon som tar ner en på jorden hade jag velat ha, så försöker ödmjukt hjälpa till.. Tack för dina fina ord! God jul på dig!
Hear hear! Du är en klippa!
Kunde inte låta bli testen ändå, lyckades klämma fram några droppar så det var inte morgonurin heller. Men de räckte ändå för ett svagt litet streck :)
Bättre bild, strecket är såklart inte grått då hade jag inte brytt mig om att fota då det isf hade varit negativt.