• ensamärstark

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

MammaHilma skrev 2015-12-24 05:30:36 följande:

Knappt sovit, fler som tror testet är positivt?

Förlåt men hade inte du typ ägglossning häromdagen? annars tycker jag jag ser något om jag zoomar men det ser inte ut o vara någon färg tyvärr
  • ensamärstark

Sådär nu ligger testet och gottar sig.. Jag är så nervös efter gårdagen om det var början av mensen eller om det var en nidis. Kollar på testet om fem minuter! ÄL+11 idag

• ensamärstark
    MammaHilma skrev 2015-12-24 08:28:27 följande:

Ljust rosa är strecket ;), har ätit Pergo så äl kommer mellan dag 4-10 efter avslutad kur, så isf kom äl dag 13 & 16

Hur många dagar efter ÄL är du idag då?
  • ensamärstark
    misslina skrev 2015-12-24 08:28:43 följande:
    Hur gick det, hur gick det :)
    Inget bra som vanligt ... Detta börjar verkligen ta på psyket nu..
  • ensamärstark
    SecretlyMe skrev 2015-12-24 20:59:25 följande:

Beror på hur känslig man är för hormoner. En gång då jag var gravid för fyra år sedan började jag må illa strax innan bim, då hade jag fått plus äl+10.

Sen finns det de som reagerar på progesteronet, som är det hormonet som är högst mellan äl och bim. Progesteron är även det dominerande hormonet under graviditeten, så det är svårt att skilja på gravidsymtom och vanliga pms-symtom

Jag måste bara få säga att jag älskar dina svar till folk här i olika trådar du verkar vara en sån som kan svaren på allt jag skulle behöva en sådan som du här vid min sida
  • ensamärstark
    SecretlyMe skrev 2015-12-24 21:29:14 följande:

Haha, jag framkommer kanske som en besserwisser och lite av en "now-it-all" men jag hade själv velat veta allt detta som folk undrar över när jag gick in i bebisverkstan. Jag gick länge och trodde att man blev gravid bara av att ha sex, testade mig tre dagar efter påstådd ägglossning (som jag räknade ut med en ägglossningsräknare på familjeliv ) för att jag var säker på graviditet och jag letade ALLA symtom, testade med tester för flera hundra i månaden och analyserade sönder test och trixade med dom, satt här inne JÄMT.

Så att ha någon som tar ner en på jorden hade jag velat ha, så försöker ödmjukt hjälpa till.. Tack för dina fina ord! God jul på dig!

Haha! Jag är som du var, nu.. Analyserar allt! Kan inte vänta o blir frustrerad..tog ett par år att bli gravid förra gången och denna gång är vi på försök nummer 16. BIM den 27e o håller på att bli gråhårig av denna väntan! Sitter på jobbet nu o ska jobba tills imorgon o tog till och med med mig ett gravtest så jag kan testa med morgonurin imorgon! Haha pinsamt. Så ja som jag sa, jag skulle behöva en släng av dig
  • ensamärstark
    Symetrical skrev 2015-12-25 09:41:54 följande:

Hear hear! Du är en klippa!

Jag vill skriva samma om dig! Du och sectretlyme besitter samma egenskaper. Tar ner oss galenpannor på jorden! Stor kram till er!
  • ensamärstark
    MammaHilma skrev 2015-12-25 12:05:47 följande:

Kunde inte låta bli testen ändå, lyckades klämma fram några droppar så det var inte morgonurin heller. Men de räckte ändå för ett svagt litet streck :)

Tycker ändå det tyvärr ser väldigt grått ut men det kan ju ha med bildkvaliteten att göra. Hoppas du får en fin stegring om det är ngt
  • ensamärstark
    MammaHilma skrev 2015-12-25 12:30:32 följande:

Bättre bild, strecket är såklart inte grått då hade jag inte brytt mig om att fota då det isf hade varit negativt.

På denna ser jag ingenting. Men kan ju vara för tidigt
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester