• 05091112

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

yessyca skrev 2011-12-28 07:03:25 följande:
    God morgon tjejer!
    Skulle behöva lite hjälp ang. ett test.
    Plussade super svagt på juldagen, sedan dess har det blivit en ganska fin stegring Drömmer
    Tog två test idag, ett av den vanliga sorten som jag använt genom hela förra cykeln och denna, dock va detta sista testet så jag provade även en annan sticka som jag även skickat efter på Tradera.
    På den förstnämnda syns det streck och har gjort det sen juldagen, men på denna sort syns ju inget.

Den översta är från igår och de båda andra är tagen med morgonurin i samma bägare... Obestämd
    Jag fick starkt på testlagrets och en dag senare fick jag supersvagt på RFSU och CB så antagligen är det du tog igår mindre känsligt.

• 05091112
    myrtel87 skrev 2011-12-31 00:50:03 följande:
    Jag va lite osäker på om ja är gravid eller inte, de är så här jag o min sambo har haft sex 1 gång sen sonen föddes för 4 mån, mensen har inte kommit igång men vi va försiktiga skottet kom utan för så att säga :P för ett par dagar sedan började jag få ont i magen typ svaga mens smärtor, tog ett test visade inget förens 25 min efter (ett 30 min test) ett mkt svagt streck knappt synligt förens efter typ 50 min :P samma dag tog jag ett clearblue digital där är ju klara besked o de stod ej gravid! Va ska jag tro på :S ska jag köpa ytterligare test? va tror ni?
    Jag tror inte det är giltigt om det kommer upp så långt efteråt, min syster fick ett STARKT halvt(??) plus på CB och hon var inte gravid.

Vänta några dagar och ta morgonurin=) 
  • 05091112
    mummysun skrev 2012-01-04 21:09:35 följande:
    Äsch jag har ju bara mobilkamera man ser ju inget knappt...

Känns ju urlöjligt ni måste ju tro jag är knäpp !! Men i lampan har alla tre testen samma svaga linje
    Jag ser på alla tre
  • 05091112
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-05 16:17:25 följande:
    Det fördubllas  VAR TREDJE dygn och det är ju inte så att det gör det i ett snäpp utan det är en långsam stigning....

Det är väldigt vedertaget iaf av min fertilitetsläkare... hon sa till och med till mig förra cykeln att ta ett nytt test senare på kvällen (förutsatt att jag hade hållt mig minst 4 timmar och inte druckit så mycket) då jag fått en skugga på ett morgontest- utifall jag inte kunde vänta till nästa morgon.
    Förlåt att jag drar upp detta igen, jag har egentligen ingen som helst koll men . Jag fick veta av BM och läkaren sist att för att det skulle ses som en normal graviditet skulle det fördubblats nör jag tog nästa blodprov, 48 timmar senare.
    Men det är så för vissa kanske att det dubblas varannat dygn?

• 05091112
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-05 19:44:21 följande:
    det är säkert väldigt individuellt och man kan läsa allt från var 24:e till var 36:e timma...sen beror det på VART i graviditeten man är också finns hur många källor och länkar som helst till det där egentligen men det som är gängse är att det dubblas var tredje dygn ( iaf på min klinik) men att det hela tiden stiger så en skillnad ska ju märkas från dag till dag.
    Så är det säkert. oavsett så stiger det ju Tack=)
  • 05091112
    Soffiie skrev 2012-01-10 16:32:13 följande:

alltså jag måste blivit knäppare jag tycker jag ser nått på mina tester.. är på äl+8 bara
    Det översta ser jag något på
  • 05091112
    Gummsan skrev 2012-01-18 16:29:38 följande:
    Jag vet är helt skadad.... RFSU.... 

Jag ser två streck på båda!!
  • 05091112
    Jess86 skrev 2012-01-18 16:36:04 följande:
    Är det någon som vet om tappen MÅSTE va bakåtlutad för att man är gravid?
    Nej det måste den inte.
  • 05091112
    whywhy skrev 2012-01-22 10:18:01 följande:
    Hej.
    Här har hoppet dalat för att inte säga försvunnit.Gråter
    Översta testet är från fredag em, Testlagret.
    Nedersta från idag, Billiga tester.
    För det kan väl knappast vara sådan skillnad i känslighet/färgmängd mellan märkena,eller??

Skit också:(

Jag fick blanka test av CB och sjuuuuuukt svagt på RFSU när jag plussade med testlagret (äl+7) och tre dagar senare fick jag gravid 1-2 på¨digitalt. Så det kan visst skilja massor. Grattis!
  • 05091112
    angie91 skrev 2012-01-25 15:44:39 följande:
    Ser inge bra ut för mig.. bim-2 har juh anat någe men de blir juh int starkare...
    dagens test i 3 bilder..
    efter 5 min... efter 9 min... o när de torkat...

nån som ser?
    När jag vinklar skärmen kan jag kanske ana något. Men är väldigt osäker =(
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester