slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-21 10:31:03 följande:
jag tycker att du ska ta ett digitalt.. du har tagit olika typer av tester.. först har du svagt plus på ett test som är väldigt känsligt..
Visst är det testlagrets du har underst? De ska ha 25 mlU som känslighet men har själva sagt att de vet att de kan ge svagt plus på så lågt som 10 mlU
Sen har du testat med RFSU som enligt egen utsaga ska ha 50 mlU som känslighet.. enligt min barnmorska så är dem skit och hon sa faktiskt "RFSU är skit, dem måste du ju ha gått in i sjätte veckan för att de ska ge utslag"
Du HAR ju svagt utslag även på RFSU, det går inte att jämföra två olika typers tester ens med samma känslighet.
Men köp du ett digitalt och testa ... var i cykeln är du?
Ja det är ju det som problemet.
Jag ammar och min son är 9 månader. Jag fick tillbaka mensen efter 5 veckor men sen så sen jag var 16 har den gjort såhär, bara försvunnit i flera månader.
Sen var vi på Gekås och köpte hem tester och så tog jag ett kvällen efter ( ja testlagret) som visade svagt positivt.
Sen har jag testat lite olika tider på dygnen och alla visar i princip likadant.
Har beställt hem 20 tester till som kommer idag, från testlagret. Tycker de har varit bäst att avläsa för de är så breda.
Så även om det är ett litet spöke i magen så har jag ju bunkrat upp lite.
Fan, lille bebisen...