• 05091112

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Liten Léonie skrev 2011-12-19 22:15:28 följande:
    Jag lovar att snart ge mig.. Men apotekets va ännu värre att fota glaset blänkte.
    Vad säger ni här?

jag ser tydliga streck, svagt på detta men jag ser det, och på CB var det ingen fråga om saken.
    BIM-6? That's awesome!! 
  • 05091112
    Liten Léonie skrev 2011-12-19 20:06:04 följande:
    Så här ser kvällens test ut.. Fortfarande inte ens nära BIM.
    BIM - 6 idag men direkt när jag kissade kom strecket och sen blev det visserligen lite smalare men kom direkt... 

TOKIG!!!

Helt oredigerad men ur

plockat ur vanligt CB för att mobilkameran går inte att fota på testet utan att det blänker...

Vad säger ni? 
    detta är starkare än mitt jag tog imorse på BIM + 2
  • 05091112
    Liten Léonie skrev 2011-12-19 23:24:23 följande:
    Åhh jag blir så glad. Vad tog du för test? CB med?
    Japp.
    Började med testlagrets i torsdagskväll, tog ett diigtalt i lördagskväll men jag hade tydligen ett CB i skåpet hemma så jag tog det imorse (tycker de plussen är finast som fotominne) och det blev positivt men mycket svagare än de i torsdags.

• 05091112
    sweasmamma skrev 2011-12-20 21:20:49 följande:
    HA HA HA.. mmm han bara"va??vadå??det ligger ju test överallt" sötnöt !!
    Amen aw, gulle
  • 05091112

Så, då är jag här igen.

Borde det inte bli starkare?
    Det översta är från igår, längst ner från torsdags

• 05091112
    Nikas skrev 2011-12-21 07:50:37 följande:
    0509: passerat BIM?
    Jag vet inte, testade negativt för ungefär 5 veckor sedan men har inte haft mens sen juli. 
  • 05091112

Jo men i verkligheten kan jag inte se någon skillnad

Jag har tagit ett digitalt, hade jag bara stannat efter det så hade jag kanske inte varit nojjig
    Men jag har inga symptom och så ska ju HCG dubblas var tredje dag och det ser man ju knappast på mina tester.

Så nu är jag nästan säker på utomkved eller missfall.

Ska göra VUL på fredag men är då i kanske vecka 5 och kommer bara få en ny tid  

• 05091112
    Liten Léonie skrev 2011-12-21 10:14:06 följande:
    05091112:
    Har du läst om kemisk graviditet, det hände mig förra månaden... Tester som visade svagt och aldrig blev starkare. VUL visade inget men gyn menade att det var ett sånt för jättetidigt missfall (kemisk graviditet) som man bara tagit för en annorlunda mens om det inte varit för att man testat och fått svaga test och misstänkt något...
    Ja...ja då kan jag ju ställa in mig på det
  • 05091112
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-21 10:31:03 följande:
    jag tycker att du ska ta ett digitalt.. du har tagit olika typer av tester.. först har du svagt plus på ett test som är väldigt känsligt..

Visst är det testlagrets du har underst? De ska ha 25 mlU som känslighet men har själva sagt att de vet att de kan ge svagt plus på så lågt som 10 mlU

Sen har du testat med RFSU som enligt egen utsaga ska ha 50 mlU som känslighet.. enligt min barnmorska så är dem skit och hon sa faktiskt "RFSU är skit, dem måste du ju ha gått in i  sjätte veckan för att de ska ge utslag"

Du HAR ju svagt utslag även på RFSU, det går inte att jämföra två olika typers tester ens med samma känslighet.

Men köp du ett digitalt och testa ... var i cykeln är du?
    Ja det är ju det som problemet.
    Jag ammar och min son är 9 månader. Jag fick tillbaka mensen efter 5 veckor men sen så sen jag var 16 har den gjort såhär, bara försvunnit i flera månader.
    Sen var vi på Gekås och köpte hem tester och så tog jag ett kvällen efter ( ja testlagret) som visade svagt positivt.

Sen har jag testat lite olika tider på dygnen och alla visar i princip likadant.

Har beställt hem 20 tester till som kommer idag, från testlagret. Tycker de har varit bäst att avläsa för de är så breda.

Så även om det är ett litet spöke i magen så har jag ju bunkrat upp lite.

Fan, lille bebisen...  
  • 05091112

Väntar en vecka med digitala med veckoindikatorn, men jag tror faktiskt bestämt att jag har HCG-ökning?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester