Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

MissMollis skrev 2011-10-28 08:44:12 följande:
    Äsh.. :) Tyckte jag kanske kanske såg nåt själv men så blir ju hjärnan lite knas av allt stirrande på vita pinnar. Tack för att du tittade Slemtorsk o hoppas hoppas det går bra för er nu, du lät positiv ovan i ditt inlägg o det kan ta en långt!! Glad
    jo jag försöker vara positiv, men realist också.. vi har ju oddsen emot oss lite och vi är "gamla" jämfört med många så vi tar det egentligen med ro och försöker se humorn i våra försök..och vi skrattar mycket *S*

Sen börjar vi ju vår IVF nästa vecka om det inte tagit sig så jag har höga förhoppningar.

Hoppas det tar sig för dig jag till och med mixtrade lite i bildbehandlingsprogram med din bild men det kom inte upp något då heller
  • slemtorsk i din bralla
    finskaflikkan skrev 2011-10-29 09:29:18 följande:
    Om du väntade mensen igår kan du väl inte vara gravid 3+? Menar absolut INTE att vara elak! (ber om ursäkt isf)!
    Hur lå¨ng cykel har du? 
    Men Mari-anne har varit i "gravid-landet" ganska länge så rent hypotetiskt om hennes känsla varit rätt så skulle hon varit betydligt längre fram i grav än så.. hon har tidigare skrivit vecka 11 eller 13 men det var för ett par veckor sedan...

MEN Mari-anne jag tror att du måste lägga dig ner o andas lite nu, jag tror inte du är gravid utan att något hände med testet när du joxade lite med det. Du får nog försöka inse att du inte är gravid men kolla upp dig ORDENTLIGT hos barnmorskan så du med säkerhet vet och sen får du väl börja kolla på alternativ om du vill skaffa barn på egen hand. Det är väl Danmark om gäller som sagt men då måste du ju också vara beredd på att genomgå fler undersökningar.
  • slemtorsk i din bralla

Testoman som man är... jag tog ett test.. bara för att liksom..... inte hållt mig så länge...2 timmar skulle jag tro
    BIM-11 och ÄL+3... första fotot är taget utan blixt och andra är taget med blixt OCH mixtrat lite med...

Jag bjuder på denna

• slemtorsk i din bralla
    Lövet22 skrev 2011-10-29 15:12:20 följande:
    Jag tycker jag ser något
    haha.. ja på den mixade bilden kan man nog ana nåt men det syns INGET i verkligheten och det är ju för tidigt till och med med extra känsliga tester....eller??????
  • slemtorsk i din bralla
    Den lilla M skrev 2011-10-29 15:24:42 följande:
    slemis: ja det tidigaste som dem registrerat ett positivt test på (ja iaf one step 10mIU, enligt deras engelska återförsäljare) är på ÄL+5. Men vanligast är från ÄL+9. Så själv hade jag ett SUPERNEGATIVT test i fm på ÄL+6 så tänkte vänta till onsdag å testa då igen. För dem flesta så fäster ju inte ägget förns ÄL+7 - ÄL+10 och det är ju först då som hcg börjar produceras.
    Det är ju deras tester jag har... så det är bara att vänta o hoppas... Det är ju inte logiskt att få ett positivt så här tidigt iaf, det är bara roligt att testa
  • slemtorsk i din bralla
    Humlemamma skrev 2011-10-30 06:10:48 följande:
    Marie-anne: men du skrev själv att du tog ett mynt o öppnade upp testet, det är att "joxa" med testet...
    O vadå exakt menscykel på 25 dagar? Du skrev förut om jag inte minns helt fel att du inte haft mens sen juni för de hade strulat massa..
    O i september va du juh tvärsäker på att du var gravid o så har du ändå lyckats komma på ett nytt bim i oktober trots att du inte ens haft nån mens i september..
    Tror du inbillar dig att du är gravid för att du vill det så jättegärna men jag är säker på att du inte är gravid faktiskt.
    Ring gyn o boka tid för vul så får du det kollat en gång för alla.
    O vill du sen ha barn så får du väl söka dig till Danmark då.
    Jag håller med dig Humlemamman.....

Anne-Marie:
    Jag tror vi alla är överrens om att INGEN driver med Anne-Marie utan att det är precis som Humlemamman skriver att det är många bud hit o dit, ena dagen kan du inte testa förrän är du på dag 28 i cykeln och nästa gång har du inte haft mens sen juni, sen är du i vecka 13 och sen har du haft blödning i några dagar. Du får plus på stickor och du får inte.. det blir svårt för oss att se dig som trovärdig när det är så många motsägelser hit och dit.

Jag tror att du vill så mycket att du drar efter halmstrån som inte finns och det blir absurt för oss som står på utsidan eftersom vi ser något annat än det du ser.

Jag får känslan (du får ursäkta mig om jag sårar dig nu eller trampar på några ömma tår det är inte min mening) att du inte riktigt förstår hur kroppen fungerar och hur man faktiskt fungerar när/om man blir gravid. DU är så pass gammal att du borde veta och förstå betydligt mer och bättre vilket får mig att fundera på om du har någon form av handikapp, om det är så, så är det absolut inte fel men det skulle förklara varför du inte kan ta till dig när vi ger dig tips, råd och svar och varför du inte kan acceptera att du inte är gravid när du får mens, att det kan krångla med menscykeln för att man är överviktig, slarvar med maten eller stressar. Det spelar liksom ingen roll att din mens aldrig har krånglat förr, övervikt ställer till det förr eller senare. Sen kan det faktiskt vara så att din mens HAR krånglat förr men du inte har tänkt på det, inte ens märkt det eftersom det inte varit aktuellt att bli gravid??

Något som är säkert är att du MÅSTE gå till läkare eller barnmorska omgående, där ska du ta upp alla dina frågor och farhågor och du ska även berätta att du vill skaffa barn så kan de göra en grundlig undersökning och kolla så att allt ser fint ut "där nere".

Sen får du väl kontakta sjukhuset i Danmark för en dontorsinsemination, det kostar ju lite pengar och blir lite mäckigt med resor och provtagningar men vill man något väldigt mycket -vilket du ju tydligt visat här- så fixar man det..
  • slemtorsk i din bralla
    Bebisfabriken skrev 2011-10-30 08:22:57 följande:

Hej,
    Vi gjorde donatorsinsemination den 17/10. Jag hade ätit Pergotime i 5dgr. Kan det påverka testet??
    Detta test är gjort på BIM -1.
    Vågar man lita på det eller luras testet om man tar det en dag för tidigt???

Är det två streck???
    Det är tydligt positivt skulle jag säga.. en dag för tidigt och så klart och tydligt skulle jag lita på absolut

Pergotime åt du väl INNAN inseminationen??? Då ska det inte kunna påverka även om det gör det, vilket jag inte tror att Pergo gör..

GRATTIS
  • slemtorsk i din bralla

Och så lite underhållning från mig....

BIM-10, ÄL+4

Lite olika kamerafunktioner, med och utan blixt och förstas bilden är lite mer mixtrad med, de övriga har jag bara zoomat och ljusat upp/mörkat ner

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester