• sweasmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Mini Léonie skrev 2012-03-30 09:12:18 följande:
    AG11:???
    Hackar när man säger som det är. Ähh lägg av!!!
  • sweasmamma
    Nikas skrev 2012-03-30 09:03:23 följande:
    Min kusin förlöstes i v 35 för 3 dagar sedan men han var inte stor, fe gafflat 2400 g men han vägde 2040 :/ (i Polen visserligen, där är medelvikten ca 3000 g, här sverige är det drygt 0,5 k mer liksom) jag litar aldrig på tillväxtul, de gissar ju nästan bara. Men i v 32 är det ju väldigt liten risk att det går fel :) var det inte 95% chans allt att går bra efter v 28?
    Hennes dotter vägde 2200 i v 37+2 när hon föddes så denna bebisen är ju större=) 19% över kurvan ! för att vara i den v hon är i , så idag kanske bebis väger ca 2600-2700??!! men det är mest lungorna man tänker på men läkaren säger dom kommer låta henne föda 
  • sweasmamma
    EQ85 skrev 2012-03-30 09:17:28 följande:
    vi får se om det blir bebis av denna ÄL iaf. Hoppas
    För nu har vi kommit på god väg att få vårt drömhus och barnen kan få en trädgård att leka i.
    Det hade varit så mysigt att Bli gravid nu med

• sweasmamma
    Gummsan skrev 2012-03-30 09:17:15 följande:
    Jag har alltid fått små barn :-P 

♥Alicia: 2990gr V40+6
    ♥Elin: 2390gr V36+1
    ♥Ronja: 3200gr V38+0
    ♥Kim: 3040gr V39+4  
    ja och denna bebis kommer ju väga MER än 2600 iaf =) så vi får se om h*n kommer snart =) får se om jag ska åka till Göteborg eller Ronneby 
  • sweasmamma
    AG11 skrev 2012-03-30 09:23:26 följande:
    Jag menade inte att just HON hackade, fel av mig om de såg ut så.. Men många lägger upp negativa tester och ber dom bli trixade, eller lägger upp negativa varje dag i en hel cykel ungefär och då sägs de inget neg, men när någon lägger upp pos fina tester så kör man en "sanningsfakta" istället för att berömma stegring..

Jag menar inget illa, var mer att man kanske kan vända på de, att man kanske kan inse att neg test inte är mer än så och pos test är något att hurra för..

Vet inte hur jag kan förklara bättre.. 
    jag kan förstå VAD du menar !! men vi såg att testen va pos! vi ville säga till henne att det FÖRSTA redan va pos så efter det så räknas inte dom testen , det är det fösta pos som räknas ! och  tro mig , har hängt nästan 1 år i denna tråden , här sägs det neg och pos saker heeela tiden ! men just äl testen va INGET negativt !!!
  • sweasmamma
    EQ85 skrev 2012-03-30 09:26:44 följande:
    att få stegring på ältest är inget alla får tyvärr
    Innan jag fick pergotime och blev gravid med dottern gick jag i 10 månader utan att få en enda stegring. Så kanske därför jag är lite hajpad över mina stegringar.

Men nog med ältesten nu. Nu ska det ruvas för att sen våga testa  
    det längtar vi efter 
  • sweasmamma
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-03-30 09:24:05 följande:
    Leoni.. jag har testat med RFSU massor av gånger och aldrig fått sånna streck.. som jag sagt.....

Oavsett vilket så är det ju iaf inga positiva streck utan bara skuggor.

Jag som aldrig varit sen med mensen, aldrig haft en cykel längre än 27 dagar sen jag tog ut spiralen är på dag 30 nu......

Om inte mensen kommit till mån-tis så blir min sprutstart uppskjuten och jag får lägga en hel dag på att åka till Göteborg för att göra ultraljud och ta prover....

Barnmorskan trodde inte att det var troligt att sprejen påverkade så att mensen blev sen då det är väldigt ovanligt och om det inte hände förra gången är det inte troligt att det gör det denna gången heller så hon var näst intill säker på att jag var gravid, men inget plus på något test om man inte räknar det mysko (men dock rosa) strecket från den 24:e

Jag frågade läkaren när jag hade henne på tråden hur stress påverkar ev försening av mens och fick svaret att det inte är troligt att den stress jag är utsatt för påverkar min mens, det ska vara traumatiserande stress eller om jag har en onormal stressnivå till vardags och sedan höjer den.. mitt blodtryck tex ska vara påverkat för att mensen ska vara sen och senast i går hade jag normalt blodtryck (kollade det för säkerhets skull) och även i förra veckan var det normalt- så det lär inte heller vara någon orsak till att menshelvetet inte kommer.

Just nu är jag mer irriterad för att den inte kommer än att testerna inte är positiva, för det skuter på hela min behandling och jag har verkligen inte tiden att skjuta mer på det om jag ska hinna med mina två återstående behandlingar plus ev FET om det nu inte lyckas så behöver jag varenda extra dag jag kan få..
    jag tycker mig ju se nåt på dina test  både trixat och otrixat .. men så klart håller vi tummarna STENHÅRT 
  • sweasmamma
    sweasmamma skrev 2012-03-30 09:31:51 följande:
    v 7 =) 
    tiden går sjukt sakta kan jag säga!!! mer sakta nu än när man försökte bli gravid
  • sweasmamma
    EQ85 skrev 2012-03-30 09:32:48 följande:
    tiden går fort snart sitter du på RUL och kollar på pyret
    =) ja man hade hoppats att tide skulle flyyyga iväg men ,näää!!! =) tycker det går långsamt ! längtar tills v 12 iaf =)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester