Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

nicesara... vilken goding... gud vad man längtar när man ser era fina bilder på era guldklimpar...

• slemtorsk i din bralla
    Jacob2008 skrev 2012-11-26 11:55:03 följande:
    Någonsom har koll på om doc morris tester brukar ge spök? Fick ett streck men tyckte det satt lite för långt åt vänster..dessutom såg det grått ut men när jag bröt upp det (jag veeet att man inte ska ;)) så såg man att det var rosa. Vääldigt svagt!
    jag tycker det verkar som att dem är pålitliga.... men däremot har jag förstått att de ofta ger streck efter tiden för avläsning har gått ut och att dem strecken då är lite knasigt placerade
  • slemtorsk i din bralla
    felize skrev 2012-11-26 13:14:49 följande:
    HEJ

jag tror jag plussat,shit ! kan inte förstå

testade imorses "bara för att" ,tror jag har BIM idag,glömde av de (mitt i advenfixxet) kollade senare och där va 2 streck, hade precis varit på toa,men pressade ur mig,bokstavligen några droppar och testade igen, och det kom 2 igen,denna gången svagare men ja har druckit kaffe vatten under dagen..

men visst, de måste vara så att jag plussat , ska lägga upp bild får ni se !
    haha.. om du ser två streck så är du nog gravid.. men upp med bild så vi får se
  • slemtorsk i din bralla
    felize skrev 2012-11-26 13:29:33 följande:
    fasen nu förstår jag hur svårt det är att fota så det syns, men här är de, får försöka ta ett bättre, men nu ska ja åka t apotetket o köpa cb digital får vi se , tror ja är i vecka 4-5 isf :)

det ser bra ut

Och du lär få gravid på det digitala.. om inte så är det något fel på antingen det digitala eller de första testerna, för jag ser positiva tester på fotot iaf.
  • slemtorsk i din bralla
    sabiina skrev 2012-11-27 06:35:13 följande:
    BIM +3 ingen mens inget plus. Vad mäter billiga tester egentligen? Känns som om de inte mäter alls..... Eller så är jag inte gravid. Men så vill jag inte tänka ;)
    de mäter väl ganska låga nivåer har jag för mig.

Det kan ju vara så att dina hormonhalter inte kommit upp ännu eller så är du inte gravid, det är ju inte otänkbart något utav det.
  • slemtorsk i din bralla
    sabiina skrev 2012-11-27 12:10:23 följande:
    Slemtorsk- Jag får ju en skugga eller nått när jag testar så nåt är det där... Min mens brukar aldrig va sen. Men vågar inte hoppas för mycket!
    skugga är ju inte ett positivt test- tyvärr. Skugga kan vara ett spökresultat, kondensstreck eller bara synvilla Ett positivt streck är rosa, klart o tydligt ingen skugga...även om det är svagt

Mensen kan mycket väl krångla till sig när man väl försöker, tyvärr. MEN jag håller så klart tummarna för dig att strecket blir tydligt och klart och rosa
  • slemtorsk i din bralla
    sabiina skrev 2012-11-27 12:22:10 följande:
    Slemtrosk - tro mig jag vet.... Men i den här tråden är det väl meningen att man ska få skriva av sig lite ibland. Det gör i alla fall de flesta andra. Jag har fått positiva streck så jag vet hur de ser ut...
    ja men man måste ju också få besvara...skriver du att du ser en skugga så är det skugga för mig, inte positivt tyvärr
  • slemtorsk i din bralla
    sabiina skrev 2012-11-27 12:28:31 följande:
    Slemtrosk - vi får se hur det blir helt enkelt. Tror på mens men hoppas på plus!
    ja tiden får utvisa.... kan vara bra att tro på mens... för då kan man bara bli positivt överraskad. Men du hade passerat BIM iaf....då borde det bli ett tydligt streck inom kort, även om det förekommer att folk inte plussar förrän bim+7 så är det inte jättevanligt så jag håller tummar o tår för dig
  • slemtorsk i din bralla
    Längtan efter ett syskon skrev 2012-11-27 12:49:20 följande:

rosaflytning för 3 dagar sedan o positivt äl test igår, megastarkt o starkt idag.

had jävligt ont i magen runt äggstockarna igår. men inte idag, bara lite molvärk.

Fastän äl testet fortfarande visar positivt så måste jag haft äl igår eftersom jag ahde så ont eller? eller varför får man så ont?

kan nån hjälpa mig o få lite klarhet i det hela?

slemtorsk, du är ganska duktig på detta. vad säger du?

en rosa äl blödning får man väl oftast EFTER äl eller vad?         

Ägglossning har du ju 12-48 timmar efter det FÖRSTA positiva ägglossningstestet, megastarkt och positivt.. jag ser inte skillnaden men är det positivt så är ju strecket lika starkt eller starkare än kontrollstrecket.

Blödning kan man ha före, under och efter men det är ju vanligast straxt efter men ägget slungas ut i äggledaren och när blåsan brister kan en lätt blödning uppstå, det är också då man får lite ont. Jag har ju aldrig någonsin fått ÄL-blödning under mina snart 30 år som menstruerande så jag har inte riktigt svaret på det, men ont har jag haft och det har oftast varit så att jag haft ont någon dag före och någon dag efter äl, så sammanlagt kanske 3-4 dagar.

Men om du har jätteont skulle jag nog råda dig till att söka hjälp för att kolla så du inte fått någon inflamation, infektion eller småcystor (som iofs oftast är ofarliga men värt att kolla upp)

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester