Liten Léonie skrev 2012-01-04 22:29:50 följande:
Eller så förstår man hennes tanke bakom det, en tanke som bara är av välvilja.. Har själv suttit häpen framför datorn flera ggr och ser test som är helt blanka där flera av er andra hejar på och säger att ni ser streck. Dumt tycker jag, bra tycker säkert någon annan.
Detta säger jag efter att själv fått plus/spök eller vad det nu varit 2 månader i rad, för mig spelar det ingen roll om det varit kemiska graviditeter eller inget alls för det har ändå stressat och gett mig den insikt att mensen kommer när den ska och kommer den inte då kan man va gravid.
Man blir inte me gravid av att mixtra med bilder, analysera sönder streck som syns genom lampan eller kolla på testet i timtal efteråt.
Jag håller med dig bebisvagga och hoppas att fler vaknar upp här i tråden snart, vi blir inte mer gravida för att vi ger varandra falskt hopp. Snarare skapar vi en omedveten stress som gör att det säkert dröjer för oss.
klart man inte ska ge varandra falska förhoppningar, det skulle aldrig falla mig in!!
Men som rubriken lyder så vill man ju ha nån annans ögon för en sekund och med risk att man själv blivit galen och testat ihjäl sina ögon så kanske nån annan ser ngt som man själv inte ser!? Så tänke rjag iaf...
Tänker fortsätta va ärlig och säga när jag ser och när jag inte ser...