• Knasten83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Together: inte alls sjukt att tänka så! Man är ju normalt lite orolig för mf utan att ha upplevt det, har man fått genomlida det så många ggr som dej skulle det va konstigt om du inte tänkte på det!!! Det kommer stanna nu, jag känner det! :)

• Knasten83
    BebisVagga skrev 2012-01-04 21:50:35 följande:
    Under en lampa har nästan ALLA tester en svag linje....  det e lixom den linjen som ska färgas röd vi graviditet som lyser igenom...

SÅ SLUTA LYS ERA TESTER...  det ger er bara en syn på streck som inte e verkligt.. det e ganska normalt att se ett streck på det viset.. men som sagt.. inte av den andledningen ni vill..

ser man inget streck på sina tester helt naturligt så kanske man helt enkellt bara ska vänta några dagar...

det e iaf min erfarenhet av detta.. o jag har minsann blivit besviken o trott att jag fått plus fast det egentligen bara e spökisar pga man lyser igenom ändrar enorma kontraster i behandlingsprogram..

man blir inte gravid för att man ser ett treck man själv lurat sej till att se.. Man ser ett streck för att man e gravid..

ursäkta att jag låter irriterad.. men ja.. jag tycker bara ni ska ta förnuftet till fånga o inse att ett svagt plus kan man se med ögat..... o då e det äkta.. man ska inte behöva fixa o mixtra o lysa..

jag har blivit tillräkligt besviken.. ser jag inget med mina vanliga ögon efter 5 minuter kastar jag skiten.. då ÄR jag inte gravid... Ja kommer inte mensen testar jag igen..

Agree!!!
  • Knasten83

mamma91:
    Jag förstår att du undrar om det e pos, hm... ingen aning. Tog du kort på det inom testtiden?

Sen tycker jag att som together säger så är detta en tråd för att just analysera och bli lite "tokig" med testen, ingen annanstans får man spåra som vi får här så jag tycker vi kan fortsätta med det!

Sen förstår jag att många tycker det e överdrivet, jag ser också test här som jag inte ens tcker är värt att analysera för det e toknegativt men samtidigt kanske inte personen som tagit testet tycker samma och då får man ju respektera det!      

• Knasten83

nu struntar vi i den här diskussionen tycker jag! Vi analyserar i denna tråden, med eller utan lampor och kontrast! Jag vill se test, jag vill visa test och jag tycker vi ska fortsätta ha vår härliga stämning här inne!!!

• Knasten83
    Together90 skrev 2012-01-04 22:12:44 följande:

Va? :P

Nej jag hade BIM igår(idag) haha  

Jaha, hihi! Skulle mest komma på ngt annat att diskutera.. Minns att du skrev att du va så nervös för att det va BIM nu, trodde du hade det imorgon..
    Okej, skönt att BIM är över nu då!! Skrattande

Ska du fortsätta hänga här trots att du e gravid?   
  • Knasten83
    mamma91 skrev 2012-01-04 22:14:27 följande:
    yes det tror jag att jag gjorde iallfall inom 15 min.. är första gången jag använder dessa tester så kan inte så mycket om de.
    Hade jag fått det strecket hade jag tagit det som gravid, men samtidigt har jag lärt mig att det är många missvisade test och att man bör fortsätta testa tills det blir starkt eller tills mensen kommer.
    När har du bim? 
  • Knasten83
    Minihopp82 skrev 2012-01-04 22:21:13 följande:
    Hej!

Är helt ny här och skulle behöva lite hjälp! Jag är någonstans på bim-4 eller bim-3 och testade igår och idag fast det är lite tidigt...Jag har använt testlagrets, har aldrig fått någon tillstymmelse till streck med dessa förut, har varit helt kritvitt. Nu tycker jag mig se något som blivit lite starkare bara under dagen (och sen igår kväll när jag såg det första "strecket"). Inbillar jag mig här? Det är ju väldigt svagt, helt klart!

Kan tillägga att mannen är mycket skeptisk även om han också ser strecken även i "halvskum" belysning. Han vill inte att jag ska bli besviken sen, om det nu är något knas med testen. Jag har ju hört mycket om de sk "spökstrecken", kan detta vara det? Förstår att jag borde vänta till bim, men kan inte hjälpa att hoppas liiiite:)  De kommer efter kanske 5 min, och försvinner inte när testen torkat sen. Vad tror ni, inbillar jag mig? 
    Tack, tack!

Woohooo! Absolut plus!! Grattis!!
  • Knasten83
    Together90 skrev 2012-01-04 22:25:02 följande:

Mmm jag andas,andas och andas och slutade andas en sekund men neeej jag andas igen och ja jag hoppas jag får följa med på hela resan till September..hoppas hoppas

Choccolat skrev 2012-01-04 22:23:28 följande:
    Together: det är ju starkare!!! Håll mig i handen nu, andas, och tänk att nu ska vi följas åt tills dom små kommer i september!!!!

Skrattande
  • Knasten83
    mamma91 skrev 2012-01-04 22:26:58 följande:
    grejen är den att jag knappast försökt bli gravid då jag har en hormonspiral insatt.. litar inte riktigt på peventin medel så jag beställde hem gravtest för att ha hemma.. kom på ikväll att jag inte testat något en så jag tog ett nu på kvällen och vart helt paff av detta,..har alltid haft väldigt oregelbunden mens kom till v 10 innan jag märkte att jag var gravid med dottern.. så jag trot att det kan vara runt bim -1 Eller max +2..

Testa igen och se om de blir starkare. Tråkigt men sant! Känns som det inte finns så mkt att göra... kanske testa nåt annat märke också? Testa digitalt!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester