Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Har äl på måndag/tisdag.
Sen ska jag med börja testa
Sen har vi också haft en liten slang på sprutan, den har vi klippt av en kateterslang som vi också fick från kliniken för de kan man inte köpa om man inte har dem på recept.
Den slangen har vi för att komma upp ordentligt en bit men sista tiden har den mest krånglat för jag tycker att man får inte med allt "ut" liksom det fastnar i slangen och jag vill ju inte spilla några droppar *S* jag har istället kört in sprutan så långt jag kan och tömt den på det viset.
VIktigt att tänka på är att inte använda plastmugg/kopp att spruta i, inte heller ha oralsex före eftersom saliv kan döda spermier eller sega ner dem. Glas eller porslinsmugg, rendiskad och TORR, får inte vara några vattendroppar kvar för det är inte bra för spermierna. Bättre att spruta i en mugg än på tex magen eftersom det kan finnas smuts på magen och fetter som kan sega spermierna också, plus att det är lättare att få upp allt i sprutan om man tar det i en mugg..
Finns närmare beskrivet i min blogg resanmotbebis.blogg.se/
Jag vet ärligt talat inte om man kan köpa den andra typen sprutor på apoteket men det borde man kunna tycker jag.