• Stella 78

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-15 10:59:12 följande:
    ja hur går det här... som vanligt...BIM-1 i dag.. känner inga menssymtom, men heller inget synligt på testet.. nu är mina tester slut har ett digitalt bara som ligger o väntar och inte ska tas förrän jag passerat BIM... så nu dröjer det två dagar innan det kommer något mer från mig, om inte mensen kommer först.

Ser tyvärr bara ett vitt sträck på dessa tester. Fasen också, jag hade ju så stort hopp om er denna månad! Hade ltie den känslan din man har att det var denna månad det händer. Men än är ju inte väntan slut! Förhoppningsvis uteblir röda faran imorgon och du får fet text på det digitala på måndag!
  • Stella 78

Slemtorsk inte är det slut m testandet bara fördu gör ivf! Då får du ju plus först som blir svagare och sen när hcg kommer så blir det nya plus! Då blir det ju verkligen spännande!

• Stella 78

Visst årder onödigt att testa men det är det väl så som vi håller på nu också! Menar att det är omöjligt att få plus på äl+3 ändå testar vi.

När jag skulle göra ivf då visste jag redan innan att jag inte skulle kunna hålla mig minst10 dagar som de säger att sprutan kan sitta i....nu slapp jag ju de den gången då jag ju hade plus innan jag ens hunnit plocka ägg

• Stella 78

Slemtorsk, jag hann spraya 1 dag innan jag fick ett svagt plus på äl+9. trodde ju aldrig att jag skulle plussa då min kvarvarande äggledare ju var utdömd. Tur läkarna hade fel fast jag inte trodde jag skulle kunna bli gravid så testade jag som en galning bara någon dag efter äl! Snacka om fantastisk känsla att få ringa in och säga att jag skulle sluta spraya och fick komma in direkt på blodprovet för att följa hcg! Började ju på bara 10 mlu och fick gravid på digitalt samma dag! Sen blev det ju tyvärr mf men känslan var ändå oslagbar! Dottern kom ju till samma månad när jag hade fått ny tid för ivf.

Hmmm kanske ska boka in ett ivf så får jag plus även denna gång? Är det det som saknas nu?

• Stella 78
    sweasmamma skrev 2011-10-17 12:52:36 följande:
    JAG kunde inte heller hålla mig!!! cb och inte kissat på 2 timmar!! men det ser neg ut,jag tyckte det blev ett plus som sen försvann men nu ser det ut som en skugga,innan tiden gått ut men.... får testa om ett par dagar. har ev bim på onsdag-fredag ELLER 26!!!! mkt skumt men har haft 2 st 23 dagars mens och en 25 dagars mens så jag ska nog inte räkna 28 som jag brukar 
    Men hur långt har du haft från ÄL till bim de senaste gångerna? Det borde ju vara ungefär lika långt då den tiden sällan ändras utan det är tiden fram till ÄL som kan bli kortare/längre
  • Stella 78
    kotte1 skrev 2011-10-17 13:01:13 följande:
    Dagens test.. Analysera gärna.... Glad

Men det där måste ju ändå vara positivt! Nu har du ju fått så där svaga länge. Borde du inte gå och få ta blodprov eller göra vul snart? Tänkte eftersom du bara fick svaga med sonen också?
  • Stella 78

Envira, förmodligen är det bara sk häxmjölk du får ut. Även om du varit gravid så kommer den riktiga bröstmjölken först efter förlossning. Häxmjölk kan alla ha utan att det är något konstigt med det. Kommer lite om man klämmer på bröstet eller vårtan. Fick det själv i tonåren första gången. Snacka om nojig då! Men visade sig ganska snart att flera av mina vänner lyckades klämma ut lite vitt... Skolsköterskan berättade sen vad det var

• Stella 78

Om man har förhöjd prolakin värden så kan man få mer vätska ur brösten. Under graviditeten så kommer ju sen råmjölken först och den är gul och väldigt fet.

Kan dock inte så mycket om mjölkproduktionen annars mer än att det är väldigt vanligt att man kan få vätska ur brösten som ogravid.

• Stella 78

Marie-anne ska du testa på ny cykel nu? Annars så borde det ju gå med vilket test som helst om du räknar med att din blödning inte var mens. För då skulle du ju vara typ i v 8 eller något nu. Förstår dock inte varför du tror att du fortfarande är gravid med tanke på att du haft lite konstiga blödningar sen i somras.

Men test kan du ju alltid! Blir det inte plus nu så är det ju bara att sikta vidare på nästa månad. Har du haft äl efter blödningen?

• Stella 78

Envira, jag har endo men inga samlagssmärta...visste inte ens att jag hade det innan jag opererades för utomkved

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester