-
mmm jag medmammelie1891 skrev 2012-08-11 19:19:34 följande:Jag har magkatarr och det känns ju typ så...
-
FAN.. jag kan inte hålla mig härifrån...jag är BEROOOOOENDE
-
WHAT!?!??!?! ja ja.. då kommer det väl till mig också snart...jib skrev 2012-08-11 19:26:26 följande:Jag är blockad till imorgon // mammelie
(skrivet från min mans konto) -
det tycker jag låter som en skitkul idé haha.. jag kan bara se framför mig hur de där två snubbarna går på tillverkarna.. tycker Charlie o Mattias är bättre än Sverker och det trodde jag väl aldrig att jag skulle tycka... haha.....Kuckeliku skrev 2012-08-12 10:39:55 följande:Hej alla!
Har läst om så många nu som fått negativt på RFSU testa tidigt, spök på vissa osv. Kan vi inte i gemensam aktion skriva till tv programmet PLUS (om det fortfarande går?!) och be dom testa olika gravtester. D där jävla RFSU ska i papperskorgen tycker jag!
De kan ju ta med testlagret också när de ändå är igång.. -
Ankena skrev 2012-08-13 07:46:08 följande:Har jag blivit 14 igen? Jag har åkt på värsta finn-attacken! Kuuul...
Jag har haft mängder av finnar sen bim ungefär...är ju i vecka 18+5 i dag -
Ankena skrev 2012-08-13 08:01:47 följande:slemmis, haha så jag kan ta det som ett tecken här mitt i min skengraviditet menar du?
Jupp -
ÄR SÅÅÅ SUR... och besviken... skulle på ultraljud i dag... åkte med mannen in till hans jobb för att det blir smidigare så slipper han åka hem.. dvs 2 mil förbi sjukhuset och sen tillbaka.. detta innebar att vi var i Götebrog 6 mll från sjukhuset. Roade mig med att leka med telefonen, läsa och slappa i några timmar i personalkafeterian... så preciiiis när vi ska åka, en timma innan min tid så ringer dem och avbokar för det finns ingen på sjukhuset som kan göra ultraljud.
En hade semester, en var ledig och en hade blivit akut sjuk.... blev så arg.. och inte kunde de ge mig något besked om när jag skulle få ny tid eller ens när de skulle höra av sig om ny tid.
Ringde runt till alla mottagningar inkl gynakuten både i Borås och Göteborg en det fanns inte ens akuttider kvar..eftersom jag knappt känns några rörelser alls de senaste tre dagarna var detta sååå viktigt för mig.. men INGEN kunde ta emot mig idag...bara att åka hemåt. Mannen tagit en halvdag ledigt utan nytta, jag tar mig inte hem utan honom för jag har inte körkort och bussarna går inte hem till oss....de börjar går 3 ggr om dagen först nästa vecka när skolorna börjar.....
Sen ringer dem då... och då har de ringt in den som har semester tills i morgon, men gött tänkte jag eftersom jag var första tiden efter lunch så tänkte jag att jag borde kunna ha några tider att välja på..logiskt sett så ringer man väl den som står först i tur just först.....men ICKE.. de hade redan bokat in alla tider så vad de hade att erbjuda mig var 15.30 i morgon.... annars får jag vänta 2 veckor......då får mannen alltså ta ledigt hela eftermiddagen i morgon OCKSÅ, åka hem 8 mil för att hämta mig och sen tillbaka 2 mil för ultraljudet... *suck*
Det är förvånadne.. jag menar ..visst att någon kan bli sjuk men om JAG hade ringt återbud en timma innan så hade jag fått betala besöket (även om det är fri vård ) undrar om de betalar taxi för mig (ca 350 kr) så mannen slipper hämta mig utan vi kan möta upp där???? Knappast liksom..
riktigt riktigt irriterad... är det så konstigt att man väljer privat vård liksom... det är ju värt att betala 600 kr för ett ultraljud, hade jag valt att göra det på min privata mottagning och de hade avbokat så sent så hade jag fått det gratis fick jag veta när jag ringde upp dem...tyvärr hade de inga tider förrän nästa vecka annars hade jag valt dem trots priset.. -
OM det syns?!?!? OOOOJAAA.. alltså jag är ju ganska rund utan att vara gravid men jäääklar att det syns.. hahaha....alexander2011 skrev 2012-08-13 16:36:38 följande:slemmis: ÅHH vad arg, eller rättare sagt irriterad jag hade blivit :( men vad tur att du fick en tid imorgon iaf och inte den om 2 veckor. stackars karl din :( men mindre rörelser kan en få periodsvis.
hoppas allt är bra med den lille. vilken vecka är du i nu? syns det nått? kramen
Är i vecka 18+5 i dag... har varit lite orolig i några dagar för jag har inte känt några rörelser, något jag har gjort nästan varje dag i 3-4 veckor... men nu så har det buffat runt lite senaste halvtimman så jag antar att det är bebben o inte tarmarna. -
jodå... beror ju lite på hur sent missfall men bara för att du fått missfall så har kroppen inte alltid förstått att du har fått det så det tar ett tag innan HCG-stegringen avtar och börjar dala och så länge du har hcg i kroppen så kan du ha symtom.JosieP skrev 2012-08-14 11:23:28 följande:Kan man ha gravid symptom trots missfall? Det kan man inte va ?
-
men har du haft blödningar? Eller varför tror du att du fått missfall?JosieP skrev 2012-08-14 12:07:53 följande:Så himla jobbigt att gå och fundera på om man fått MF eller om man fortfarande är gravid... Blir galen här hemma :/
Jag fick ju blödningar några dagar efter att jag plussat och jag åkte in direkt ... det var ju så tidigt att de inet kunde se något men de tog HCG-test med några dagars mellanrum för att se att det stegrades normalt, det gör det oftast INTE om man fått missfall, det kan fortsätta stegra men gör det inte "ordentligt", sen såg de uppklarningar vilket tydde på att jag hade embryon där...
Sen fortsatte jag blöda i nästan tre veckor så jag åkte in igen och då var det vecka 6+ någonting och då såg man ett hjärta som pickade så det var ingen fara.. är i vecka 18+6 i dag.