Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Flikkan skrev 2012-08-09 13:06:45 följande:
    När började ni handlat bebis kläder m.m? :)
    samma dag jag fick plus *S* Men jag vågade inte köpa nåt stort.. bara ett tre-pack bodies som  jag hittade på ICA Maxi... sen blev det vagnköp ganska tidigt...åttonde veckan efter att vi varit på ultraljudet på IVF-kliniken... stora inköpsrundan gjordes efter kub-testet i vecka 13.... men det finns utrymme för mer ..det gör det ju alltid
  • slemtorsk i din bralla
    sweasmamma skrev 2012-08-09 13:16:18 följande:
    min man är bäst !! vi köpte en bugaboo gecko , men nuuu har ju jag självklart ångrat mig och vill ha en bugaboo cam ist !!pga det finns mer tillbehör till den ! min man säger bara "älskling , vi skaffar det du vill ha " VAD HAR JAG GJORT FÖR ATT FÖRTJÄNA HONOM??? 

ville ha en leander vagga, han sa nje, sen pratade vi om spjälsäng då säger han "klart vi ska ha en leandervagga om det är det du vill"

Mina monsterhormoner har alltså INTE förstört honom ...än =) 
    haha.... min man som har barn med en annan kvinna sen tidigare sa redan när jag testade positivt att "vad du vill ha får du..ge mig bara några timmar"... hans ex var tydligen en rejäl hormonkossa som var otroligt känslig under graviditeten.. Hon kunde vakna mitt i natten och vilja ha röd lakrits (de bodde i USA där det är vanligt) och åkte han inte o köpte det direkt blev hon skogstokig. Han var smart och lagrade upp i bilen med påsar så när hon väckte honom tassade han ner i garaget och hämtade- men då blev hon förbannad för att det gick för fort hahaha.. Sån har jag inte varit...ÄN, men mitt sushisug kan vara riktigt illa ibland

och ja.. din man är fantastisk... min med.. han o sonen köpte ju min "drömvagn" när vi bara skulle kolla på den och känna lite... medan jag gick i väg o kollade Lego åt sonen så gick de två och betalade vagnen haha
    Läs min nya och förbättrade presentation. Min mailbox står öppen för alla..
  • slemtorsk i din bralla
    mysmamman2 skrev 2012-08-09 13:26:17 följande:

men gud stackarn, får man verkligen betee sig hur som hellst ?? HAHAHA förstår om han är lite "skadad" nu och är försiktig :P hihi
    nu var det ju så... utan att vara elak så hade hon lite andra problem hon var /är manodepressiv och det förstärks väl kanske vid graviditet...men hon kunde nog köra rätt hårt med honom.. men han är lite snäll/dum också, det är JAG som lärt honom att säga ifrån men han gör det ganska sällan.....som när han körde 3 mil enkel resa för att köpa sushi till mig, han avskyr det själv
  • slemtorsk i din bralla
    malin7878 skrev 2012-08-09 13:32:42 följande:

Appropå cravings... min svägerska berättade att hon gick upp mitt i natten och gjorde Janssons frestelse när hon väntade sitt första barn. Hennes man höll på att spy av fisklukten mitt i natten.
    Det tog ÅR innan hon åt det igen
    mmmmmm...... nu blev jag sugen på det*S* fisk har jag blivit galen i...har ätit det tre gånger denna veckan redan och det blir nog en fjärde ha ha....
  • slemtorsk i din bralla

var är alla testerna??? Jag går o jobbar en stund och det är bara snacka om cravings liksom?!?!

Men får väl lägga in mitt då... i början av denna graviditeten kunde jag inte äta NÅGOT... jag mådde så jääädrans illa.. Milkshade gick bra och te med honung och mjölk.. någon gång festade jag till det med en rostad brödskiva...mådda AS eftersom jag hade praktik/jobb 7-17 varje dag och jag hade egna klienter och utredningar som tvunget måste vara färdiga innan jag slutade....

Det släppte straxt efter midsommar...och sen dess frukt, juice och fisk....när vi var på semester i Riga var det mycket rent kött...inga feta såser eller skit utan rent fint kött och stekta grönsaker. Vi rörde ju på oss flera timmar om dagen också så jag behövde nog lite "tyngre" mat än frukt och fisk, gick ner 1,5 kg på de dagarna

• slemtorsk i din bralla
    Helenmedh skrev 2012-08-09 14:31:47 följande:
    Nu orkar jag inte läsa mer bråk.. Iallfall så måste testlagret spöka denna gång också. Fick gratis tester av dom som plåster på såren. Vet inte när jag hade äl.. Om man går efter flytningarna så är jag på äl+8, går man efter smärtan är jag på äl+5.. Detta fick jag idag, kunde inte låta bli Första är otrix och det andra är ljuset dämpat.. 

Jag ser något.....det är ju tidigt som tusan isf men håller tummarna att det inte är spök
  • slemtorsk i din bralla
    Helenmedh skrev 2012-08-09 14:39:48 följande:
    Ja de är ju just det som är "problemet".. Att det är alldeles för tidigt... Men men -.- Får väl vänta en vecka eller nåt :P Hur nu det ska kunna gå till!
    men om du är på ÄL+8 så borde det kunna ge ett svagt utslag....och svagt är det ju.....

Du lär väl testa fler gånger under de kommande dagarna antar jag
  • slemtorsk i din bralla
    fiiia skrev 2012-08-09 15:01:54 följande:
    Hej är ny här för idag.
    Gjorde ett grav test idag som jag ser ett plus på, men kan ju alltid behöva höra vad flera tror?

skulle säga plus också..grattis...
  • slemtorsk i din bralla
    MrsC74 skrev 2012-08-09 17:18:48 följande:
    Förvirrande. Är det en ny tråd nu?
    finns en parallell ja... för att hålla OT borta från denna tråden..
  • slemtorsk i din bralla
    juliia24 skrev 2012-08-09 17:22:06 följande:
    men det gör inte ont när jag kissar
    jag har haft UVI flera gånger utan att det gjort ont när jag kissade.. det upptäcktes när jag tog prover för andra saker. Så man måste inte ha ont när man har UVI, det kan vara värt att kolla upp om det inte ger sig.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester