• Choccolat

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Sirs: jag vågar nog säga grattis trots cm.. =)

• Choccolat
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-11 14:17:39 följande:
    jag letar motivation.. vet ju att jag mår bättre när jag väger mindre, samtidigt är jag ju en "emotionell överätare" och tröstar mig med mat, godis och gud vet vad..... nu när jag bor på landet så ligger ju inte godisbutiken runt hörnet men förra vintern när vår relation var dålig så hände det att jag rörde i hop smör och socker och åt med sked...FATTA VAD ÄCKLIGT!!! men i ren desperation gjorde jag det.... uuuuuurk

nu ska jag ut på praktik och det kan vara fördelar med det..att man är upptagen 8-17 varje dag och inte går hemma o drar som jag gör några dagar i veckan nu, skolan är ju mycket hemstudier på universitetsnivå och då har man ju mer tid att äta....krasst sett.

Vill komma i gång med träning men förstår inte när jag ska kunna klämma in det... dygnet har ju bara 24 timmar och jag måste sova minst 7 timmar för att fungera, går redan upp 4.30 för att hinna ta mig till skola /jobb och jag har inget körkort så jag är beroende av att åka när mannen gör ... suck... vilken jävla gnällig mensfia jag är idag *SPYYYYR på mig själv*
    Jag gick ner 11 kg, min bästa vän 14 kg.. Vi gjorde så här:
    Frukost, åt hur mycket jag ville, vad jag ville
    Lunch, åt tills jag inte var hungrig längre, vad jag ville
    Middag, åt tills jag inte var hungrig längre, inga kolhydrater
    1 dag i veckan fick jag frossa i ALLT! Var jag tvungen att äta godis i veckan så gjorde jag det. Men köpte 10 st istället för 1 kg osv..

Promenerade varje dag. Antingen 10 minuter eller 2 timmar.. bara jag promenerade. Sjukt svårt att inte äta tills man är mätt, utan sluta när man inte är hungrig längre.. man får fylla ut tallriken med gurka, tomat och sånt.. annars ser det så jävla lite ut.. VIDRIGT i början men det blev lättare och lättare för varje dag som gick..

Det fungerade för oss.. utan att vi var slaviska...        
  • Choccolat
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-11 15:33:17 följande:
    Att leva så funkar inte för mig..eftersom jag är emotionell överätare och många gånger inte känner varken hunger eller mättnad. Vilket kan innebära att en dålig dag kan jag äta en hel pizza och ändå få plats med mer mat efteråt... och dåliga dagar kommer sällan ensamma......

Men jag har mina egna metoder och får försöka skärpa till dem helt enkelt...det finns ingen möjlighet för mig att tillåta mig själv ens en godisbit för det går alltid överstyr pga sockret. Kolhydrater i sig har jag inga problem med men raffinerat socker är jävulen själv *S*

Mhh.. det är väl inte samma sak antar jag.. Jag då aldrig rört ihop smör och socker.. då är det ett annat problem än jag hade..
  • Choccolat
    Liten Léonie skrev 2012-01-11 16:26:58 följande:
    Hur gör man när man vill gå upp i vikt? Ett evigt tjat överallt om hur svårt det är att gå ner. Frågan är om man har en aning om hur det är att försöka det motsatta???!!

Det finns ju dom som har fysiska problem som gör att dom inte går upp.. Många av dessa kan få medicinsk hjälp.

Men de allra flesta äter "fel". Många äter saker man blir snabbt mätt av, säg chips och en macka istället för ris och kyckling. Många äter dessutom på "fel" tillfällen, oregelbundet osv.

Dom enklaste "tipsen" jag vet är att äta på regelbundna tider. Alltid på regelbundna tider. Och sen även att ta sig tid att äta, sitt ner i lugn och ro, tugga ordentligt osv.. Och självklart då att äta hälsosam mat och verkligen INTE skippa kolhydraterna..

Detta låter som en total dumförklaring men det ligger jättemycket i det jag säger (även om du kanske inte känner dig träffad).      
  • Choccolat
    Betingjärp skrev 2012-01-12 01:20:08 följande:
    Vad jobbigt det här är... Jag fick ju MA i början av december för er som missat det och nu väntar jag mensen.. Om man (som vissa källor säger att man gör) räknar blödningen efter skrapningen som mens så är jag nu på dag 32 i min cykel... Känner mig lika som innan bim när jag vart gravid men vågar inte hoppas nåt.

På lördag ska jag testa mig om mensen inte dykt upp...

Är det vanligt att ha molande och stickningar varje dag två veckor innan mensen efter missfall?ont i tuttarna har jag men det kommer och går ca 3 ggr om dagen.

Jag är verkligen ledsen att säga det men efter ma kändes ingenting normalt för mig längre. Varenda mens kändes som grav.. Hoppas såklart du är gravid ändå! =)
  • Choccolat
    Nelliepop skrev 2012-01-12 13:41:51 följande:
    Min älskade sambo fyller nu den 26 januari... Ska jag försöka hålla mig tills dess o berätta??? slå in ett test på morgonen.. Eller köpa ett par bebis strumpor???

Fattar inte att det är sant!!!!!!!  

Vad roligt! Stort grattis!
  • Choccolat

Gummsan, jag ser på sista bilden du la in.. Dock är det svagt och det är cb så jag vågar inte ropa grattis riktigt än men det ser looovande ut!

• Choccolat
    anyminutenow skrev 2012-01-16 15:28:33 följande:
    Sådär!
    Översta: Igår vid 22-23 tiden, BIM - 2
    Nedersta: imorse vid 9-10 tiden, BIM - 1
    Ingen är alltså tagen med direkt morgonurin..
    Så.. det ser väl ganska bra ut? Kan man börja våga hoppas???

Stort grattis!
  • Choccolat

Mamma Linder: det är inte bäst att köra varje dag.. Spermierna får sämre kvalitet då.. Jag hade kört varannan dag! Så gjorde jag sist och det funka!

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester