slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-11 14:17:39 följande:
jag letar motivation.. vet ju att jag mår bättre när jag väger mindre, samtidigt är jag ju en "emotionell överätare" och tröstar mig med mat, godis och gud vet vad..... nu när jag bor på landet så ligger ju inte godisbutiken runt hörnet men förra vintern när vår relation var dålig så hände det att jag rörde i hop smör och socker och åt med sked...FATTA VAD ÄCKLIGT!!! men i ren desperation gjorde jag det.... uuuuuurk
nu ska jag ut på praktik och det kan vara fördelar med det..att man är upptagen 8-17 varje dag och inte går hemma o drar som jag gör några dagar i veckan nu, skolan är ju mycket hemstudier på universitetsnivå och då har man ju mer tid att äta....krasst sett.
Vill komma i gång med träning men förstår inte när jag ska kunna klämma in det... dygnet har ju bara 24 timmar och jag måste sova minst 7 timmar för att fungera, går redan upp 4.30 för att hinna ta mig till skola /jobb och jag har inget körkort så jag är beroende av att åka när mannen gör ... suck... vilken jävla gnällig mensfia jag är idag *SPYYYYR på mig själv*
Jag gick ner 11 kg, min bästa vän 14 kg.. Vi gjorde så här:
Frukost, åt hur mycket jag ville, vad jag ville
Lunch, åt tills jag inte var hungrig längre, vad jag ville
Middag, åt tills jag inte var hungrig längre, inga kolhydrater
1 dag i veckan fick jag frossa i ALLT! Var jag tvungen att äta godis i veckan så gjorde jag det. Men köpte 10 st istället för 1 kg osv..
Promenerade varje dag. Antingen 10 minuter eller 2 timmar.. bara jag promenerade. Sjukt svårt att inte äta tills man är mätt, utan sluta när man inte är hungrig längre.. man får fylla ut tallriken med gurka, tomat och sånt.. annars ser det så jävla lite ut.. VIDRIGT i början men det blev lättare och lättare för varje dag som gick..
Det fungerade för oss.. utan att vi var slaviska...