• Choccolat

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Frokenpilla skrev 2012-01-10 09:56:57 följande:
    Jag är i 5+2, så, det kanske är normalt? minns inte att det var då förra gången. Dessutom testade jag pos extremt tidigt första gången. På ÄL+7 och BIM-10!
    Hoppas det bara är en...!
    Jösses vad tidigt!!! Kanske det är normalt.. ALLT är ju så normaaaalt enligt alla bm.. ha ha!!!
  • Choccolat
    Together90 skrev 2012-01-10 10:10:38 följande:
    Åhhhhh  Hjärta 

Vill så gärna ...vill så gärna

Lycka till alla gravida

STOR kram tillbaka!!!!
  • Choccolat
    mamma91 skrev 2012-01-10 12:22:13 följande:
    Hej tjejer grattis till er som plusat!! tog ännu ett test från test lagret i morse och fick då ett plus å det var inte så svag heller så åkte ner på apoteket och köpte ett digitalt å tog i samma urin som det från testlagret men fick Inte gravid :/ så måste väll vara något fel på mina tester..

Har du bild på det positiva?
  • Choccolat
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-11 13:50:57 följande:
    Baserat på den listan har jag alltså ca 7,5% chans att bli gravid varje månad??? (39 år)

Men med min mans spermier sjunker det ytterligare... och med faktum att vi använder inseminering och inte "direktinskjutning" sjunker det ytterligare.....

TJOHOOOO... *ironi*

och ivf-kliniken påpekade klart och tydligt (som om jag inte visste det ) att övervikten drar ner chanserna ytterligare... så alltså..typ1 % chans då eller??

Fy f*n vilka tråkiga siffror..
  • Choccolat
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-11 13:58:31 följande:
    ja ...chanserna ökar ju något med IVF... men med tanke på hur "bra" reslutat jag fick förra gången..(11 lagom stora äggblåsor 4 dagar före äggplock, 7 ägg fick man ut, 5 var i perfekt storlek och bara 2 blev befruktade, ingen bebis)

och att medicineringen inte ändrats...

att jag har gått upp 13 kg sen behandlingen började......

har inte jättestora förhoppningar om att det blir nån bebis helt ärligt

Men försöker hålla hoppet uppe för min mans skull

Men.. har du gått upp 13 kg sen du startade med behandlingen inför den ivf du gjorde förra månaden?

I övrigt antar jag att medicineringen inte ändrats för att man ändå fick ut 7 ägg.. det är ju bra.. eller?

Mhh.. så jäkla jobbigt att hoppas och längta efter någon man inte ens tror sig kunna få...    
  • Choccolat
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-11 14:07:30 följande:
    Japp sen jag började behandlingen.. är ju 2 månader sen ungefär man medicinerar ju ett tag innan äggplocket.

7 ägg ses väl som bra.. om man bara hade kunnat befrukta dem.. 5 var "dugliga"......så nej jag tycker väl att man skulle ha bytt antingen medicin eller gått över till korta metoden.
    Den andra typen av medicin ger visserligen färre ägg men de ägg som blir är oftast av bättre kvalitet...vi fick liksom inte ens några till frysen vilket gjorde mig oerhört besviken...vi förlorade 3 försök på detta. På varje behandling "ingår" nämligen en färsk insättning och 3 frysta...

Nu börjar en ny behandling i mars, tills dess måste jag ha gått ner 10 kg för att överhuvudtaget ha en chans......

Men det är svårt att hitta motivationen när man vet innerst inne att chansen är liten... jätteliten...

Hmm.. så 3 frysförsök gick åt pipan alltså.. det förstår jag måste vara jääkligt tufft! Vet man varför befruktningen inte funka?

2 månader, 10 kg.. Det är ju ingen vidare lätt uppgift.. Särskilt inte utan supermotivation.. tror du inte att du kan försöka hitta motivartion på annat håll? 

Jag skulle exempelvis sluta röka för att öka mina chanser.. gick åt skogen, jag blev ju ändå inte gravid liksom.. så jag fick peppa mig med andra saker; gör sambon överlycklig, minskar mitt dåliga samvete, sparar pengar osv... Då gick det lättare..       
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester