Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Eliasmamma skrev 2012-06-20 07:21:16 följande:
    Här fick vi en titt på bebis igår (vecka 15 på fredag) för vi åkte in i går morse för jag vaknade genomblött där nere och hade då blött igenom både sängkläder och mina lår osv var täckta med blod. Tappen var inte för kortad och lång och fin osv, ingen förklaring till blödningen och bebis mår bra var likadant med sonen men då var jag i vecka 19
    OJ vilket skrämskott... jag hade ju dööött...... Men vad skönt att ni fått se bebisen och att den verkar må bra
  • slemtorsk i din bralla
    EQ85 skrev 2012-06-20 16:13:52 följande:
    sägs så iaf
    jag fick svagt utslag på dem på ruvardag 7 vilket ska motsvara ÄL+9-10 men ofta tar det ju lite längre tid för hcg-halten att öka vid ivf eftersom det tar lite längre tid för embryot att fästa än vid en naturlig grav, så jag vet inte riktigt, det var ju motsvarande bim-4-5 i mitt fall...

jag har inte haft spökstreck på dem innan, inte en skugga ens..
  • slemtorsk i din bralla
    Charin84 skrev 2012-06-20 16:17:30 följande:
    Ser du nått på mitt test?
    inte otrixat men jag trixade lite med det och då anar man ett tunnt streck, inte alls där EQ visar utan lite närmare kontrollstrecket... i mitt tycke lite för nära och lite för smalt för att vara något...mina svaga streck syntes inte på bild men syntes med blotta ögat redan då på ruvardag 7, på ruvardag 8 syntes de på bild men behövdes trixas lite..
  • slemtorsk i din bralla
    stormviskaren skrev 2012-06-20 16:25:06 följande:
    tog två test, detta visar ytter lite och det kom inte fram förens ett bra tag efter. 

Sen fick jag detta! Rätt tydligt plus ändå väl? 

jajemensan... välkommen till de gravidas värld.. om du inte varit gravid tidigare vill jag bara förvarna dig...KÖP NÄSDUKAR för de går åt.. har gjort åt ett helt paket efter att ha läst om Lena Phs skilsmässa....haha
  • slemtorsk i din bralla

tips för er som ska ta kort på svaga tester... ta på ganska långt avstånd, det är lättare att se på avstånd på ett foto.

Ha en enfärgad bakgrund, gärna kontrast mot testet, alltså INTE vit

Använd INTE blixt, se istället till att det är väl upplyst men inte med för gula lampor utan helst ganska kliniskt ljust typ lysrör.

Vinkla testet lite, alltså lägg det INTE platt utan ställ det lite lutat på kanten.

• slemtorsk i din bralla
    isflikkan1 skrev 2012-06-21 13:54:47 följande:
    Tror inte man ska trixa så mycket med bilderna. Är man gravid så kommer man få positivt tids nog....
    Det är en lång väntan, jag vet...
    Skulle föreslå till er som får div tvetydiga svar att gå till MVC, gör ett test där eller be om att få göra ett hcg-test, då får ni säkert svar på 2 dagar :)
    fast hcg-prover är inget man får bara så där.. jag har försökt flera gånger pga jag har ätit hormoner i ivf-förberedande syfte och de ger inte den servicen.

Deras gravtester är dessutom inte särskilt känsliga så vill man ha svar lite tidigt, vilket vi alla vill så funkar inte det...

Det är som någon tidigare beskrivit... ganska spännande, lite som att skrapa triss att testa i förväg.. det är det som är hela grejen med denna tråden
  • slemtorsk i din bralla
    Den lilla M skrev 2012-06-21 15:12:23 följande:
    Ang testa hcg så har det aldrig varit nått problem hos min gyn. Har bara ringt henne sen har jag fått komma in och lämna blod så ringer hon upp dan efter och säger vad svaret var. (går privat i sthlm)
    Privat och Stockholm är nog ledorden där......
  • slemtorsk i din bralla
    Tusse Misse skrev 2012-06-23 17:50:26 följande:

Håll i er nu! Tog detta på em efter att bara hållit mig en timme!
    tjohoooo

Supergrattis och välkommen in i de gravidas värld...
  • slemtorsk i din bralla
    Emmi11 skrev 2012-06-25 16:38:09 följande:
    jag kunde hålla mig! höll mig i 6 timmar och sen kissa jag på en clearblue. Måste pluset vara starkare? är på bim-4 och det ser ut så här. kan man hoppas på en graviditet?

KAN det ens vara starkare

Grattis....
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester