• mammasusan

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

SaandraR skrev 2014-01-03 19:26:04 följande:

Hoppas ju såklart vilket är dumt eftersom jag knappt fått nån temp ökning sen äl..
    Jag tempar inte så har noll koll på det....väntar på att det ska sticka i magen för då vet jag att ägget/äggen fäster brukar känna av det 5-7dgr efter äl & plussa som tidigast 2-3 dgr efter det
  • mammasusan
    putiput skrev 2014-01-06 12:21:39 följande:
    Tog precis ett testa tidigt...omg?!

Grattis!! Vart kan man köpa sådana test?
    A 27/6-06, V 26/4-09....
  • mammasusan
    putiput skrev 2014-01-06 12:55:33 följande:
    Tack!!! Jag köpte mitt på Pressbyrån men det finns på nätet också har jag sett :)

Är det RFSU som Amoureux nämnde?
    A 27/6-06, V 26/4-09....
  • mammasusan
    RockTheRebell skrev 2014-01-08 08:08:38 följande:

Jag ser! Men jag fattar inte varför hihi det "ska" inte synas än. Är du tvärsäker på äldatum? Fall det är pos, skulle jag tro äl varit 1-2 dgr tidigare om det varit mina. Håller tummarna!

Jag har ätit pergotime och kollat med ältester fick max den 30-31/12...hoppas på ett tydligare streck om några dagar, törs inte tro något alls nu...
  • mammasusan
    RockTheRebell skrev 2014-01-08 12:29:39 följande:

Åh vad lustigt! Förlåt att jag sätter mer hopp i dig, men på vår första pergo fick vi synligt på bim-6!!!! :) hoppas så! Så då förstår jag att du vet äl. Har du några biverkningar av pergon? Hur sexade ni runt äl? Har jättestarkt utslag igår och svagare idag på pergo-äl.

Ingen fara, är tredje kuren & jag blev gravid på de två andra men blev mf än en gång i v.5 & v.6. Vi sexade dag 12,14, 15, 16, & 18. Huvudvärk, gasig, svårt att sova & vallningar, tyckte dock att andra kuren har varit värst med biverkningar.
  • mammasusan
    JMEI skrev 2014-01-12 20:37:55 följande:
    Ifall det finns någon i den här tråden som kämpar och lägger upp nya test varje månad....     Jag orkade inte lägga ner en massa energi på att försöka hitta en Facebookgrupp för personer som har svårt att få barn så jag startade en ny Gruppen heter: Svårt att få barn - Tips, råd och stöd. Gruppen är hemlig så den är alltså inte sökbar. Det är bara medlemmar som kan se gruppen och innehållet. Vill man bli medlem så är det bara att skicka ett mail till mig så fixar jag det.   Själv får jag upprepade missfall och skulle vilja prata med någon som varit med om samma sak...

Jag har haft 17/18 tidiga mf & ska förhoppningsvis söka mig till Aten någon gång i år för en immunologisk utredning....
    A 27/6-06, V 26/4-09....
  • mammasusan

Någon som köpt tester från graviditetskollen? Tänker på deras stav inte remsorna. Tror ni det är någon ide att köpa sådana?

A 27/6-06, V 26/4-09....
  • mammasusan
    JMEI skrev 2014-01-12 20:51:27 följande:
    Oj, det var många! Hur länge har du försökt? Säg till om du vill bli medlem i FB-gruppen. Det är bara jag som är med än så länge men jag hoppas det kommer trilla dit någon fler.

Vi har varit utan skydd i 12 år, gjorde ivf 2005-2006, har två barn via adoption & hoppas på ett tredje via magen, annars kanske det blir en till adoption inom 10 år iaf....
    A 27/6-06, V 26/4-09....
  • mammasusan
    JMEI skrev 2014-01-12 20:51:27 följande:
    Oj, det var många! Hur länge har du försökt? Säg till om du vill bli medlem i FB-gruppen. Det är bara jag som är med än så länge men jag hoppas det kommer trilla dit någon fler.

Hittar inte gruppen?
    A 27/6-06, V 26/4-09....
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester