JWoo skrev 2011-10-11 14:43:05 följande:
Ja nog är det konstigt... Hon försökte verkligen allt för att inte behöva göra det...
Det ringer kvinnor varje dag, det är fullt, det är för tidigt för att se något..... osv osv osv osv
Jag tror jag sa 5-6 gånger med gråten i halsen tårarna på väg att rinna nerför kinderna att vi orkar inte avvakta mer vi har avvaktat i en och en halv månad.
Så hon gav med sig och vilken lättnad! vilken vikt som lämnat mina axlar!
När jag kom hem så sa min man att jag har ballar av stål som helt sonika bestämde mig för att gå raka vägen in på gyn och inte gå därifrån förrn det var gjort!!
Tack ska du ha och tillbaka-kram!!
Det är för jävligt.. lite ot nu kanske men när jag var gravid med sonen var jag med om något liknande, jag fick OERHÖRDA smärtor i bröstet som strålade ut i ryggen, jag kunde inte andas, inte stå upprät och jag trodde ärligt att jag skulle dö... åkte in till spec-förlossningen (var i 25:e veckan så det var dit man blev skickad) och de klämde lite o sa att det är nog bara ligament.....I brösthöjd liksom!?!??! Fick åka hem och barnmorskan sa bara att blir det värre så hör av dig.. och det blev det, när jag ringde på morgonen kunde jag knappt prata och då säger kärringen på andra sidan "ja men du var ju här i går och då hittade vi inget, vad ska vi göra åt det idag??"
Då brast det för mig.. jag började storgråta och förklarade att jag bara ville dö för jag hade så ont, så hon suckade o sa att jag fick väl komma in då......väl inne så tog det flera timmar innan jag fick komma in, att i väntrummet med kvinnor som gått över tiden länge och skulle på kontroller... jag kunde inte sitta ner så ont hade jag och läkaren hittade inget.. MEN han hade med sig en student som fick för sig att kolla min galla och där hade vi ju problemet, den till och med satt precis där jag hade ont liksom.........och då gick det undan, jag fick en sängplats direkt och ketogan i spruta och panik utbröt eftersom gallan var på väg att brista..Men hade jag inte brutit ihop och börjat böla hade jag förmodligen blivit väldigt dålig och riskerat att förlora mit barn!!!
SÅ man måste vara stark nog för att orka tjafsa och käfta..eller bryta ihop o bli hysteriks.. vet inte vilket som är värst