• Jacqueline

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Den och den skrev 2014-02-13 15:40:05 följande:

Alltså, helvete.... Är så jävla orolig för mf igen så jag kan inte sluta tänka på det.... Kan inte sluta testa heller och inte blir det bättre av det men jag tror ändå det är bra för då är jag mentalt förberedd på vad som komma skall.

Testade ultrasvagt med RFSU i söndagskväll. Testade nästan lika ultrasvagt men lite lite starkare med RFSU måndag morgon, Testade svagt men utan tvekan på DocMorris måndagskväll. Testade svagt men utan tvekan RFSU tisdagskväll. Onsdag och torsdag morgon har jag sen testat med RFSU som varit lika i styrka som Det RFSU från tisdagkväll. Det har alltså inte ökat alls, dom är nästan identiska.

Nu precis tog jag ett till från doc Morris som är exakt som det jag tog i måndags, det har alltså inte ökat nåt på 3 dagar. Känns om ett extremt dåligt tecken :(

Det jag dock inte förstår är hur RFSU och Doc. Morris kan vara lika starka (svaga)... RFSU har en känslighet på 50 och doc Morris har ju 10... Borde ju bli starkare med det? Kan ni experter förklara det här för mig?

phpMuQDnH89991.jpg

Asså alla dessa "testa tidigt" är/blir inte så starka så det är inget att bry sig om...

Detta är mina från BIM+7 ,Stickan mäter från 25mlu och det andra är ett "testa tidigt" som mäter från 10mlu så man tycker ju att det bör skrika av färg.
  • Jacqueline
    AnkiFalun skrev 2014-02-13 16:54:04 följande:

Fick inte in bilden här, men ligger under starka bilder
    Surfar via mobil så jag kommer inte åt galleriet om du inte länkar.
  • Jacqueline
    Fru Karlsson skrev 2014-02-13 22:24:14 följande:

Är mycket märkligt jag inte får mensen om jag nu inte va gravid.Senaste mens var 9 Januari! Min cykel blir längre och längre tycker jag och en evighet till nästa äl.Vad ska man göra tro? Pergotime? Munkpeppar?
    Ringde gyn för några dagar sen och fick numret till privat gyn.Skulle ringa och få tid om inte mensen kommer igång.

Jag kontaktade ju gyn och fick pergo utskrivet och i väntan på att få starta med den så körde jag munkpeppar och plussade.

Men gyn gjorde vul för att kolla cystor/blåsor osv med.
  • Jacqueline
    Fru Karlsson skrev 2014-02-13 23:01:41 följande:
    Ja kan ju va bra att kolla allt kanske så allt är bra.Har läst om munkpeppar och det blir nog det för mig.hHr så lång cykel också.Måste gyn eller läkare skriva ut det?
    Köpte i tablettform på vitaminbutiken.com det klassas som naturläkemedel
  • Jacqueline
    AnkiFalun skrev 2014-02-14 09:40:30 följande:

Ser du nått?
    Ser en svag skugga i blått när har du BIM?
  • Jacqueline
    olivia88 skrev 2014-02-14 09:33:13 följande:

Svagt streck eller inget alls - vad tycker ni? Nervös..

Ser svagt streck
  • Jacqueline
    olivia88 skrev 2014-02-14 10:01:05 följande:

Rekommenderar ni något annat test som kan visa tydligare eller bör jag vänta och ta ett till test? :)
    Det mäter från 10 va?

Jag fick gravid 1-2 på digitalt när mitt var såhär ,lite starkare än ditt men ändå...
  • Jacqueline
    olivia88 skrev 2014-02-14 10:17:38 följande:

Mäter från 10? Är helt lost i det här..

Fick min senaste mens 2/1, slutade med p-piller 13/1 och fick en till mens (antagligen för att jag slutade med pillren?) 16/1. Så jag kanske är lite väl tidigt ute att testa? Har bara en konstig känsla i kroppen att det ska vara något..
    Ja testets känslighet är 10 ,clear blue är 25 och RFSU röda är 50....
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester