Upprepade missfall skrev 2018-08-15 11:35:39 följande:
Hej alla.
Jag har en undran som jag hoppas någon här kanske har svar på.
Jag brukar ha äl nån gång mellan cd 14-16 enligt tester. Gjorde inga tester denna månad då vi ändå hållt på i 5 år nu och testerna alltid visar positivt kring samma cd varje månad. Så ja vet ju egentligen inte om äl faktiskt skedde då denna. Iaf så börja jag få älflytningar igen några dagar efter det. Tyckte de va lite konstigt att kroppen börja bete sig som att de va dags för äl igen bara en vecka innan mens. Gjorde iaf ett ältest igår som direkt blev positivt efter bara någon minut (Båda strecken lika starka). Gjorde även ett på eftermiddagen med jätteutspätt urin som fick samma resultat. De kan inte vara graviditet det reagerar på alltså eftersom hcg borde vara för lågt för att kunna mätas av i jätteutspätt urin på bara äl+8. Kan inte haft äl tidigare heller eftersom vi av olika orsaker bara lyckats få till det en gång denna cykel, så ja vet exakt viken dag det tidigast kan tagit sig.
Nu till frågan efter mitt jättelånga inlägg! Jag vet att ältest förutom lh kan ge utslag på hcg-hormon, men även inför mens. Jag får dock aldrig positivt resultat innan mens, bara halvstarkt. Men är det någon som vet vad det är för hormon testet reagerar på då som gör att en del får positivt när mensen är på g? Hur många olika hormoner kan det egentligen råka ge utslag på :S Var på cd 23 igår, och då brukar ju progesteron vara ganska högt. Skulle det kunna reagerat på det?
En andra undran, är det någon som faktiskt fått positivt äl-test redan äl+8 vid graviditet? :-P
Jag har tyvärr inte nåt svar att komma med. Men vill bara säga att jag har fått positivt gravtest på ÄL+8 med iallafall ett av mina barn. Men svaaagt. Kollade aldrig med ÄL-test.
Sen får hag alltid fullt utslag på ÄL-test dagarna innan mens.....