• osofin

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Eklund12321 skrev 2018-07-27 12:59:54 följande:

Okej var du gravid eller ? Hur menar du invändigt ?

Det verkar inte som om jag är det. Men mensen är sen....

Jag menar som bilderna ovan. Det finns sånna som är som jag, lite knäppa, och tar isär testen ;) Men det är väl egentligen inget att rekommendera :)
  • osofin
    julia1994 skrev 2018-07-27 14:52:17 följande:

Såhär såg mitt test ut i v.1-2! Första bilden är RFSUs reststickor, dagen efter tog jag ett digitalt (bild 2)

Wow. Härligt.

Grattis :)
  • osofin

Hel vänner.

Jag är tillbaka. Jag analyserade tester förra månaden men fick tillsist vad som rekade vara en försenad mens. Men 12 dagar efter mens, började jag blöda igen. Och nu ska jag på utredning. Utesluta cancer och sånt. Men saken är den att jag har kvar mina grav-symtom :/

Tog ett test igen bara för att kolla att det inte var ett missfall nu. Eller en ny graviditet. Så här ser testet ut. Nu har det torkat men såg ut lika inom några minuter när testet togs....å andra sidan är det CB (damn you CB och dina spökstreck)

• osofin
    Emds skrev 2018-08-14 11:56:44 följande:

Vad säger ni om detta? Är ett CB early

Ser verkligen positivt ut! :)
  • osofin
    Soliss1 skrev 2018-08-14 12:59:37 följande:

Testade en vecka innan BIM och förväntade mig inget! Ett svagt runt streck ser iaf jag. Vad tror ni? Aldrig provat stickor härifrån förut men fått konstiga spökstreck på RFSU förra månaden.

Det ser verkligen positivt ut! Konstigt att det inte är längst hela remsan liksom. Men jag tror ändå att det är positivt.
  • osofin
    Soliss1 skrev 2018-08-14 12:59:37 följande:

Testade en vecka innan BIM och förväntade mig inget! Ett svagt runt streck ser iaf jag. Vad tror ni? Aldrig provat stickor härifrån förut men fått konstiga spökstreck på RFSU förra månaden.

Det ser verkligen positivt ut! Konstigt att det inte är längst hela remsan liksom. Men jag tror ändå att det är positivt.
  • osofin

[quote=78965514][quote-nick]Soliss1 skrev 2018-08-14 16:46:00 följande:[/quote-nick][/quote]

Okay. Men det är ju ett solklart plus! Grattis!

• osofin
    Emds skrev 2018-08-14 18:18:58 följande:

Tog ett nytt test, detta är dock inte morgonurin. Vad säger ni >.<

Ingen tvekan ju. Grattis!!! Så roligt!

Är det nån som ser nåt på mina? Eller är det bara jag som gör det? Och/eller är det CBs klassiska spök?

Urs. Fattar inte vad min kropp håller på med. Hoppas så innerligt på en graviditet för alternativen är inte så roliga....:/
  • osofin
    Upprepade missfall skrev 2018-08-15 11:35:39 följande:

Hej alla.

Jag har en undran som jag hoppas någon här kanske har svar på.

Jag brukar ha äl nån gång mellan cd 14-16 enligt tester. Gjorde inga tester denna månad då vi ändå hållt på i 5 år nu och testerna alltid visar positivt kring samma cd varje månad. Så ja vet ju egentligen inte om äl faktiskt skedde då denna. Iaf så börja jag få älflytningar igen några dagar efter det. Tyckte de va lite konstigt att kroppen börja bete sig som att de va dags för äl igen bara en vecka innan mens. Gjorde iaf ett ältest igår som direkt blev positivt efter bara någon minut (Båda strecken lika starka). Gjorde även ett på eftermiddagen med jätteutspätt urin som fick samma resultat. De kan inte vara graviditet det reagerar på alltså eftersom hcg borde vara för lågt för att kunna mätas av i jätteutspätt urin på bara äl+8. Kan inte haft äl tidigare heller eftersom vi av olika orsaker bara lyckats få till det en gång denna cykel, så ja vet exakt viken dag det tidigast kan tagit sig.

Nu till frågan efter mitt jättelånga inlägg! Jag vet att ältest förutom lh kan ge utslag på hcg-hormon, men även inför mens. Jag får dock aldrig positivt resultat innan mens, bara halvstarkt. Men är det någon som vet vad det är för hormon testet reagerar på då som gör att en del får positivt när mensen är på g? Hur många olika hormoner kan det egentligen råka ge utslag på :S Var på cd 23 igår, och då brukar ju progesteron vara ganska högt. Skulle det kunna reagerat på det?

En andra undran, är det någon som faktiskt fått positivt äl-test redan äl+8 vid graviditet? :-P

Jag har tyvärr inte nåt svar att komma med. Men vill bara säga att jag har fått positivt gravtest på ÄL+8 med iallafall ett av mina barn. Men svaaagt. Kollade aldrig med ÄL-test.

Sen får hag alltid fullt utslag på ÄL-test dagarna innan mens.....
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester