• PrettyTiedUp

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Embarazada; ska ta ett imorgon bitti, men tog ett idag på eftermiddagen också, efter att jag hållt mig i sex timmar. Visar ett streck det med, bifogar bild, MEN, tog även ett digitalt som visade EJ GRAVID. Vet inte vad jag ska tro. Fel på babyplans tester kanske? Ska som sagt testa imorgon bitti igen, få se vad det visar, jag hoppas :) 
  • PrettyTiedUp

Syskonförsök; det digitala tidiga testet hade en känslighet på 10 mIU.
    Tog ett till babyplan imorse och ja det kom ett svagt streck inom tiden, bifogar bild. Men när jag skulle känna på tappen fick jag blod på fingret så det är nog tyvärr inget :( lite väl skarpa spökstreck kan jag tycka.
  • PrettyTiedUp

Tycker mig ana ett svagt streck. Bildkvaliteten blir ju jättedålig när man laddar upp här, men kan någon se något streck på bilden? 
  • PrettyTiedUp

Tog ett babyplan early idag, veeeet att dessa kan ge spökstreck och ska slänga de tester jag har kvar om detta visar sig vara spök. 
    Är det inte lite för tydligt för att vara spök?

• PrettyTiedUp

LojsanDN; ja visst borde det vara positivt? De gånger jag har fått spökstreck så syns inte strecket längre när testet torkat, men nu syns det även då. Bifogar bild.
  • PrettyTiedUp

Tack för alla svar :) <3 jag hoppas det är positivt! Tog ett test på em men det var neg, ska ta imorgon bitti igen.

• PrettyTiedUp
    Lillablåvalen; grattis! Men bim-7, är det äl+7 för dig eller vilken äl dag? :) nyfiken, undrar när man törs börja testa :) jag är testoman.
  • PrettyTiedUp
    Anonym (Nervööööös) skrev 2024-08-23 12:33:04 följande:

Hej gott folk. 
    Längesen jag var aktiv här men hoppas på hjälp. Testar med fertilitetsmonto och fick idag ?inte gravid? på BIM - 3 vilket är första dagen man kan testa med graviditetstest i monitorn. 

Hade dock ett RFSU testa tidigt hemma så testade nu efte rjag håller mig i 3 h och ej druckit. Vad tror ni? Är det ett spöckstrwck? Har hört att andra fått det med dessa test. 

Monitorn testar från 25 hcg och testa tidigt från 10 hcg.

Jag tror absolut att du är gravid! :)
  • PrettyTiedUp

Ca 1-2 timmar efter avläsningstiden dök det upp något som ser ut som ett streck. Är detta spök? Färgrester? Det är RFSU testa tidigt. Ni med erfarenheter får gärna skriva :). 
  • PrettyTiedUp
    Anonym (.) skrev 2024-10-19 09:45:27 följande:
    Ibland när det blir streck efter avläsningstiden så är det väldigt låga nivåer hcg som det plockat upp och ibland är det bara annan reaktion (typ cb tester). håller tummarna att det är början på ett plus 🙏
    Tack för ditt svar! Jag hoppas att det är som du skriver, låga HCG-nivåer :) Ska ta ett likadant imorgon bitti :). 
  • PrettyTiedUp

Tog ett nytt test nyss, bilden visar inom tiden. Är strecket för svagt eller kan jag vara gravid? Det är samma som jag testat med förut, RFSU testa tidigt. 

• PrettyTiedUp
    Anonym (Anoca) skrev 2024-10-20 06:31:14 följande:
    Kan du fota testet rakt framifrån med eller utan hylsa 
    Det var svårt, men fick till det skapligt.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester